۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین زمان ارائه گزارش«عدالت در سلامت»است/تبانی بیمه ها با وزارت بهداشت
کد خبر: ۴۵۹۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای عالی نظام پزشکی:

زمان ارائه گزارش«عدالت در سلامت»است/تبانی بیمه ها با وزارت بهداشت

عضو شورای عالی نظام پزشکی، با اشاره به گذشت دو سال از تغییرات مدیریتی در راس وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و بیمه ها، خواستار ارزیابی مقوله «عدالت در سلامت» شد.

 زمان ارائه گزارش«عدالت در سلامت»است/تبانی بیمه ها با وزارت بهداشت
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، داریوش طاهرخانی اظهارداشت: برخی از هم سویی ایجاد شده در ارکان نظام سلامت به عنوان یک نقطه قوت نام می بردند و آن را فرصتی غیر قابل تکرار ذکر می کردند. امروز با گذشت دو سال از این تک جریان شدن، زمان آن رسیده است که نتیجه حاکمیت افراد هم فکر بر راس وزارت بهداشت، نظام پزشکی و سازمان های بیمه گر مورد ارزیابی قرار گرفته و تاثیر هم رای بودن این سه رکن مهم در شاخص های سلامت، به ویژه «عدالت در سلامت» مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: هم سویی که برخی آن را نقطه قوت می دانستند، نتیجه اش آن شد که با سکوت حاکم بر نظام سلامت، چالش های فرا روی طرح ها و برنامه های مختلف سلامت عنوان نشوند.

طاهرخانی، هدف از اجرای طرح تحول نظام سلامت را، کاهش پرداخت های مردم ، واقعی شدن تعرفه های سلامت و افزایش کیفیت خدمات در مراکز درمانی دولتی عنوان کرد و گفت: قرار بود با واقعی شدن تعرفه های خدمات درمانی، ضمن رسیدن جامعه پزشکی به حقوق قانونی خودشان، نه تنها پرداخت های مردم افزایش نیابد، بلکه پرداخت مردم در هزینه های سلامت به رقم تعیین شده در قانون یعنی زیر ۳۰ درصد برسد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: اما آنچه که از تحقق اهداف عنوان می شود، فقط در تیتر رسانه ها و تریبون های تبلیغاتی است و قضاوت درست زمانی محقق می گردد که گزارش عملکرد دستگاه های مرتبط با نظام سلامت منتشر و در اختیار کارشناسان نظام سلامت قرار گیرد تا پس از بررسی های علمی، میزان تحقق اهداف طرح مشخص گردد.

وی گفت: نکته قابل تعمق آن است که با وجود عدم انتشار آمارهای سال گذشته و به تبع آن مشخص نبودن میزان تحقق اهداف در سال گذشته، با آغاز سال دوم، صحبت از عدم همراهی بیمه ها و کاهش تخصیص بودجه های مصوب، موضوعی است که نیازمند دقت نظر بسیار است. شاید این بار ارکان نظام سلامت در توافقی نانوشته تصمیم بر آن گرفته اند تا بدون انتشار گزارش آماری سال گذشته، اذهان را برای اعلام شکست طرح تحول نظام سلامت آماده نمایند. البته در این میان باید سازمان نظام پزشکی به عنوان دیده بان نظام سلامت به وظایف و تکالیفش به درستی عمل کند.

طاهرخانی افزود: قطعا زمان آن رسیده است که سازمان نظام پزشکی رویه خود را تغییر دهد و افرادی را که با سیاست های صنفی نظام پزشکی فاصله دارند و خودشان را به نظام پزشکی تحمیل نموده اند، به جایگاه های حقیقی شان در دولت بازگرداند، و گرنه تداوم این وضعیت چالش های فراوانی را برای جامعه پزشکی به همراه خواهد داشت.

وی گفت: اگر سازمان نظام پزشکی پالایش نشود و جایگاه دولتی امروزش را اصلاح نکند و همچنان تریبون دولت باقی بماند، جامعه پزشکی، سازمان صنفی خود را رها و مطالباتش را در مبادی صنفی دیگری جستجو خواهد کرد.



منبع: مهر
انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان