۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین یادواره سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی برگزار شد
کد خبر: ۴۵۹۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

همزمان با سالروز شهادت شهید عباس بابایی؛

یادواره سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی برگزار شد

یادواره سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی با حضور مسئولان کشوری و استانی در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

یادواره سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، یادواره سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی عصر امروز با حضور مسئولان استانی، نیروهای نظامی و انتظامی، هوایی و ارتش جمهوری اسلامی، همسر و فرزندان شهید بابایی، مردم شهیدپرور قزوین و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.
سرتیب ناصر آراسته، رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در این مراسم اظهار کرد: شهادت به معنای کشته شدن در راه خدا و در جهاد با دشمنان خدا با نیت الهی است.
وی افزود: معتقدم شهید بابایی از سال 43 که به سن تکلیف رسدند شهید بود چرا که اگر شهادت را به معنای گواه بدانیم وی گواه به نماز، روزه، انفاق و ایثار بودند.
این مقام مسئول با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید بابایی تصریح کرد: رفتار شهید بابایی به شکلی بود که هم اتاقی او در کشور امریکا گزارش می‌دهد که شهید بابایی نسبت به ارزش‌های آمریکایی بی اعتنا و متمایل به ارزش‌های اسلامی است.
آراسته خاطر نشان کرد: این شهید بزرگوار نسبت به همه با احترام برخورد می‌کرد و رفتارش همراه با تواضع و فروتنی و سرشار از رافت و مهربانی نسبت به مومنین و مسلمانان بود.
وی ادامه داد: شهید بابایی در دوستی با همکاران، ایثار و خدمت به هم نوعان، علم و تخصص گواهی می‌داد و در واقع از سال 43 شهیدانه زندگی کرد و در نهایت به شهادت رسید.
رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی بیان کرد: برخی از افراد عالمند و شهید می‌شوند که میراث داران آنها کسانی هستند که در مسیر علم قرار دارند میراثشان علم و میراث دارانشان علما و فضلا است اما برخی عمل صالح انجام می‌دهند که میراث داران آنها صالحین هستند برخی دیگر نیز هم عالمند و هم عامل به اعمال شایسته که میراث داران آنها مخلصین و صدیقین هستند هم رزمان شهید بابایی نیز میراث داران او هستند.
آراسته در بخش دیگر سخنان خود افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نباید حتی لحظه ای از افزایش توان رزمی و آمادگی نظامی کوتاهی کرد چه مذاکرات به تصویب و اجرایی شدن برسد و چه نرسد.
وی خاطر نشان کرد: دشمن اگر متوجه ضعف کشور شود از تجاوز به کشور درنگ نخواهد کرد بنابراین فارغ از همه مسائل باید برای افزایش آمادگی رزمی تلاش کرد.
در ادامه مراسم صدیقه حکمت همسر شهید بابایی به بیان خاطراتی از شهید پرداخت و گفت: پس از گذشت 29 سال از شهادت شهید بابایی هنوز او را به درستی نشناختم و اگر یکسال در مقابل شهید بابایی بنشینم و با وی سخن گویم باز هم ناگفته های زیادی باقی می‌ماند همچنان که شهید اردستانی بیان داشتند شهید بابایی را 50 سال دیگر می‌شناسند.
گفتنی است، در پایان این مراسم حاضران در مراسم با حضور در گلزار شهدا، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید بابایی و دیگر شهدای قزوین، بار دیگر با آرمان‌های بلند شهدا تجدید میثاق کردند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان