۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین حجم مبادلات تجاری ایران و ایتالیا به سالانه ٧ میلیارد دلار افزایش می یابد
کد خبر: ۴۵۵۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

خط اعتباری ٣ میلیارد یورویی ایتالیا برای پروژه های ایران

حجم مبادلات تجاری ایران و ایتالیا به سالانه ٧ میلیارد دلار افزایش می یابد

وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا گفت: ایتالیا تلاش می کند تا حجم مبادلات تجاری خود با ایران را به سطح پیش از تحریمهای بین المللی، یعنی سالانه هفت میلیارد دلار افزایش دهد.

حجم مبادلات تجاری ایران و ایتالیا به سالانه ٧ میلیارد دلار افزایش می یابد
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، فدریکا گوئیدی، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا چهارشنبه (١٤ مردادماه) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار شانا درباره چشم انداز حجم روابط تجاری دو کشور گفت: برای جبران شکاف ١٢ ساله ایجاد شده در روابط تجاری ایران و ایتالیا باید تلاشهای زیادی صورت گیرد، برای مثال در گام نخست باید حجم مبادلات تجاری خود را همچون گذشته به سطح هفت میلیارد دلار در سال برسانیم.

وی گفت: در سالهای گذشته در بازار ایران و نیازهای این کشور تغییرات زیادی به وجود آمده است، از این رو باید نوع همکاریها و فعالیتهای میان دو کشور نیز تغییر و ارتقا یابد.

وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا با تاکید بر این که هم اکنون فضای لازم برای شروع دوباره همکاری ایران و ایتالیا ایجاد شده است، گفت: ایران برای شرکتهای ایتالیایی تنها یک بازار ٨٠ میلیونی نیست، زیرا این شرکتها قصد دارند با مشارکت شرکتهای ایرانی و تولید محصولات جدید به بازار ٣٠٠ میلیونی خاورمیانه دست یابند.

گوئیدی گفت: مسلما شرکتهای ایتالیای همسو با توافق هسته ای ایران و کشورهای ٥+١ کارهای اجرایی خود برای فعالیت در صنعت نفت ایران را از چند ساعت آینده شروع خواهند کرد.

وی سفر دو روزه خود به تهران و مذاکره با مسئولان ایرانی را فرصتی مناسب برای زمینه سازی شروع دوباره همکاری با کشورمان دانست و گفت: کار عمده ای که در دو روز گذشته صورت گرفت امضا یادداشت تفاهمی میان شرکت ساچه (شرکت کارگذار بیمه دولتی ایتالیا) با وزارت اقتصاد و دارایی ایران بود. این تفاهم بسیاری از مشکلات و موانع میان تجار ایرانی و ایتالیایی را رفع خواهد کرد، به طوری که این تفاهم در سالهای آینده پوشش دهنده اعتبارات شرکتهای ایتالیایی در طرحهای ایران خواهد بود.

وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا ادامه داد: با استفاده از این تفاهم طی سه سال آینده یک خط اعتباری ٣ میلیارد یورویی در اختیار پروژهای مهم و زیر ساختی ایران قرار خواهد گرفت.


منبع: ایلنا
انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان