۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین صدور بیش از ۲۰۰پروانه بهره برداری در دو ماهه گذشته
کد خبر: ۴۵۵۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول صدور پروانه سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین خبرداد:

صدور بیش از ۲۰۰پروانه بهره برداری در دو ماهه گذشته

مسئول صدور پروانه سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: در دو ماهه گذشته ۲۲۳ پروانه بهره برداری در این سازمان صادر شد که از این تعداد ۹۹پروانه بهره برداری در خردادماه و ۱۲۴ پروانه بهره برداری در تیرماه سال جاری صادر شده است.

 صدور بیش از ۲۰۰پروانه بهره برداری در دو ماهه گذشته
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، عباس حداد افزود: پروانه اشتغال به حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری با تاکسی مجوزی است که پس از طی مراحل مختلف برای مدت معين و در روز و سرویس مشخص و زمان و مکان معین توسط اين سازمان صادر می شود.
وی با اشاره به مراحل مختلف صدور پروانه تاکسیرانی ادامه داد: ثبت نام از متقاضی، امتحان ورودی مطابق با مفاد دستورالعمل امتحان که به تصویب شهرداری رسیده است، تحقیق در مورد صلاحیت اخلاقی و اجتماعی متقاضی، مصاحبه حضوری و صدور پروانه تاکسیرانی مطابق مقررات موضوعه توسط سازمان تاكسيراني و در قبال گواهینامه معتبر رانندگی از مراحل صدور پروانه تاکسیرانی است.
مسئول صدور پروانه سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین عنوان کرد: تعداد پروانه تاکسیرانی از امتیاز سرویس های تاکسی شهری در هر شهر، با رعایت ضوابط مصوب شورای عالی ترافیک توسط شهرداری تعیین می شود.
حداد تصریح کرد: مدت اعتبار پروانه تاکسیرانی دو سال است که در صورت دارابودن شرایط، هربار تمدید آن برای دو سال دیگر توسط سازمان تاكسيراني مجاز است.
وی با اشاره به شرایط لازم برای دریافت پروانه تاکسیرانی گفت: داشتن حداقل23سال سن، داشتن حداقل گواهی پایان دوره ابتدایی یا گواهی نهضت سوادآموزی معادل آن برای افرادی که کمتر از 50سال سن دارند و سواد خواندن و نوشتن برای افراد دارای بیش از 50سال سن، داشتن برگ پایان خدمت و یا معافیت از خدمت وظیفه عمومی از جمله شرایط مورد نیاز برای دریافت پروانه تاکسیرانی است.
مسئول صدور پروانه سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین بیان کرد: داراربودن گواهینامه معتبر رانندگی اتومبیل ( ب2 )، داشتن تأهل، تابعیت جمهوری اسلامی، نداشتن سوء پیشینه و عدم اشتهار به فساد اخلاقی از دیگر شرایطی است که مدنظر قرار می گیرد.
حداد خاطرنشان کرد: ارائه گواهی صحت بدنی و فکری و عدم اعتیاد به موادمخدر ومشروبات الکلی، محروم نبودن از حقوق اجتماعی یا اشتغال به رانندگی از طرف مراجع ذی صلاح، التزام به رعایت شئون اسلامی و نداشتن شغل دیگر نیز برای صدور پروانه تاکسیرانی موردنیاز است.
وی یادآور شد: براساس این شاخص‌ها و ملاک‌ها در دوماهه گذشته 223 پروانه بهره برداری در این سازمان صادر شده که از این تعداد 99مورد مربوط به خردادماه و 124 مورد مربوط به تیرماه سال جاری است.
پایان پیام/





منبع: تاکسیرانی قزوین
انتهای پیام/7008

منبع: تاکسیرانی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان