۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین عدالت تبعیض بردار نیست/حکم مهدی هاشمی قطعا اجرا می‌شود
کد خبر: ۴۵۵۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حجت‌الاسلام رهبر:

عدالت تبعیض بردار نیست/حکم مهدی هاشمی قطعا اجرا می‌شود

امام جمعه موقت اصفهان، با بیان اینکه ما به دستگاه قضا اعتماد داریم، تاکید کرد: عدالت اسلامی تبعیض بردار نیست و قطعا قوه قضاییه با قاطعیت حکم مهدی هاشمی را اجرایی خواهند کرد.

 عدالت تبعیض بردار نیست/حکم مهدی هاشمی قطعا اجرا می‌شود
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام تقی رهبر شایعاتی مبنی بر عدم اجرای حکم مهدی هاشمی در اثر فشارها به قوه قضائیه را بی‌اساس دانست و گفت: سخنگوی قوه قضائیه اخیرا در یک برنامه تلویزیونی به همین موضوع اشاره و تاکید کرد که حکم دادگاه در خصوص این پرونده قطعا اجرا خواهد شد و خودِ آقایان وظایف قانونیشان را می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه عدالت اسلامی تبعیض بردار نیست، افزود: همانگونه که قوه قضائیه پرونده رحیمی و بابک زنجانی را پیش برده است، در پرونده مهدی هاشمی نیز به خوبی عمل کرد و انشاءالله آن را به سرانجام می‌رساند.

امام جمعه موقت اصفهان، در ادامه با اشاره به مثالی در رعایت عدالت اسلامی گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که حتی اگر دختر من سرقت کند، دستش را قطع خواهم کرد، لذا اجرای حکم اسلامی و عدالت چاق و لاغر، فقیر و غنی، قدرتمند و ضعیف نمی‌شناسد و باید برای همه به طور یکسان اجرا شود.

حجت‌الاسلام رهبر در پایان تاکید کرد: ما به دستگاه قضا اعتماد داریم و قطعا با قاطعیت حکم مهدی هاشمی را اجرایی خواهند کرد.

به گزارش مهر، دادگاه مهدی هاشمی در ۲۵ جلسه در شعبه ۲۸ دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی محمدعلی مقیسه برگزار و در دو جلسه اول کیفرخواست وی قرائت شد و از جلسه سوم مهدی هاشمی و وکلای مدافع او در برابر اتهامات وارده به دفاع پرداختند.

قاضی پرونده بعد از بیست و پنج جلسه در تاریخ ۱۵ دی ماه امسال برای انجام تحقیقات وقت تنفس اعلام کرد. دو جلسه بعد از آن در تاریخ ۲۰ و ۲۵ بهمن ماه امسال به عنوان اخذ آخرین دفاعیات برگزار گردید و دادگاهانقلاب سرانجام مهدی هاشمی را در تاریخ ۲۱ خرداد ۹۴ به جرم‌های اختلاس، ارتشاء و مباحث امنیتی به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.


منبع: مهر
انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان