۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برگزاری ۳۵ برنامه متنوع هنری، فرهنگی با همکاری بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس
کد خبر: ۴۵۵۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مشاور رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خبر داد:

برگزاری ۳۵ برنامه متنوع هنری، فرهنگی با همکاری بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس

مشاور رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در نشست ستاد هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بنیاد شهید و ستاد بزگداشت هفته دفاع مقدس ۳۵ برنامه اصلی را برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نظر گرفته است.

برگزاری ۳۵ برنامه متنوع هنری، فرهنگی با همکاری بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، پیش از ظهر امروز نشست ستاد هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن باقرالعلوم(ع) مدیریت بحران استانداری قزوین با حضور مسئولین استانی برگزار شد.
حسن شکیب زاده، مشاور رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: استان قزوین نزدیک به 3 هزار شهید، 6 هزار و 600 جانباز و 630 آزاده دارد؛ همچنین در حال حاضر حدود هزار و 200 نفر از ایثاگران تحت پوشش بنیاد شهید و ایثارگران هستند.
وی افزود: از مجموعه 3 هزار نفری خانواده شهدا بیش از 50 درصد والدین شهدا فوت شده‌اند و کمترین اثری چون خاطرات، سرگذشت و مطالبی که به عنوان گنجینه‌های دفاع مقدس هستند، وجود ندارد.
شکیب زاده تاکید کرد: باید مناسبت‌ها و جلسات بهانه‌ای برای ماندگاری آثار دفاع مقدس باشد و رویکرد ترویجی موجب ماندگاری این آثار برای نسل‌های آینده می‌شود.
وی یادآور شد: بنیاد شهید و ستاد بزگداشت هفته دفاع مقدس 35 برنامه اصلی را در نظر گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به جشنواره فروغ پایدار اشاره کرد که 100 هنرمند از خانواده شاهد و ایثارگر در سرای سعد السلطنه به ارائه آثار خود می‌پردازند.
مشاور رئیس سازمان بنیاد شهید اضافه کرد: هفت شب جشن پایداری در سرای سعد السلطنه برگزار می‌شود که در آن برنامه‌هایی چون نمایش، شعرخوانی، خاطره‌گویی رزمندگان پیش بینی شده است.
شکیب زاده در ادامه گفت: کتاب 3 جلدی وصایای شهدای قزوین با نام "فار" در هفته دفاع مقدس منتشر می‌شود که جلد اول آن اسفند سال گذشته منتشر شده بود و در جلد دوم آن شامل بیش از 300 وصیت نامه شهید قزوینی است.
وی دیگر برنامه‌های هفته مقدس را غبار روبی ازمزارهای شهدا در قزوین و شهرستان‌ها و برگزاری دعای کمیل در پنج‌شنبه دوم مهرماه در کنار 100 شهید برشمرد.
انتهای پیام/7006



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان