۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین نقش استان باید در ۸ سال دفاع مقدس برجسته شود/ قزوین میزبان ۲ کبوتر گمنام
کد خبر: ۴۵۵۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس قزوین:

نقش استان باید در ۸ سال دفاع مقدس برجسته شود/ قزوین میزبان ۲ کبوتر گمنام

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس با اعلام خبر تشییع پیکر ۲ تن از شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در استان قزوین گفت: نقش استان باید در ۸ سال دفاع مقدس برجسته شود.

نقش استان باید در ۸ سال دفاع مقدس برجسته شود/ قزوین میزبان ۲ کبوتر گمنام
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، سرهنگ مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس قزوین در نشست برنامه‌های بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس در سالن اجتماعات استانداری اظهار کرد: افتخار داریم که اوایل امسال و در آستانه سی امین سالگروز هفته دفاع مقدس میزبان شهدای کربلای 4 و گمنام بودیم.
وی با بیان اینکه امسال 4 شهید با هویت و 3 شهید گمنام در قزوین تشییع شدند، افزود: هفته دفاع مقدس یادآور فدارکاری‌ها، رشادت‌ها و همدلی مردم با امام (ره) بود که نتیجه‌ای جز سربلندی و سرافزای ایران در مجامع بین المللی نداشت.
این مسئول با ابراز اینکه عزت امروز کشورمان را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم، عنوان کرد: برجسته سازی نقش اقشار مختلف در این هفته باید مورد توجه قرار گرفته شود.
وی ادامه داد: سال گذشته نقش اقشاری همچون مهندسین و پزشکان برجسته شد و امسال نیز قصد داریم قشر روحانیت، زنان و اصناف را مورد توجه قرار دهیم.
طاهرخانی با بیان اینکه می توانیم با تأثی از شعار همدلی و همزبانی برنامه‌های امسال را برنامه ریزی کنیم، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در جهت توانمندسازی اقشار مختلف در مراکز تفریحی و فرهنگسراها می تواند نقش عمده‌ای در احیای ارزش‌های دفاع مقدس ایفا کند.
وی با تاکید بر اینکه استان قزوین باید در حوزه دفاع مقدس در کشور برجسته شود، بیان کرد: در سال‌های دفاع مقدس گاهی هزار کامیون کمک‌های مردمی به مناطق جنگی ارسال می شد.
مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس قزوین گفت: سالگرد بزرگداشت عملیات بزرگ ثامن الائمه و شکست حصر آبادان نیز جزیی از برنامه‌های امسال است.
طاهرخانی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: رژه نیروهای مسلح توسط سپاه صاحب الامر، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان،عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا جزیی از برنامه های در نظر گرفته شده در هفته دفاع مقدس است.
وی در خاتمه با اشاره به تجیل از خانواده شهدا و اجرای مراسم ویژه‌ بر مزار شهدای گمنام به مناسبت هفته دفاع مقدس، اعلام کرد: پیکر مطهر 2 شهید گمنام که جزو 275 شهیدی هستند که در عملیات‌های خیبر و کربلای 4 به شهادت رسیده بودند همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در استان تشییع می شود.
انتهای پیام/9003

منبع: فرهنگ و هنر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان