۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ظریف; روابط تجاری ایران و ایتالیا فراتر ازسطح عادی است / برای روابط اقتصادی متوازن و درازمدت برنامه ریزی می کنیم
کد خبر: ۴۵۵۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مذاکرات وزرای خارجه ایران و ایتالیا

ظریف; روابط تجاری ایران و ایتالیا فراتر ازسطح عادی است / برای روابط اقتصادی متوازن و درازمدت برنامه ریزی می کنیم

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای ایتالیایی خود گفت: روابط تجاری ایران و ایتالیا فراتر از سطح عادی است و برای روابط اقتصاد متوازن ، درازمدت و دربرگیرنده سرمایه گذاری، برنامه ریزی می کنیم.

  ظریف; روابط تجاری ایران و ایتالیا فراتر ازسطح عادی است / برای روابط اقتصادی متوازن و درازمدت برنامه ریزی می کنیم
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین، محمد جواد ظریف و پائولو جنتیلونی بعد از ظهر روز سه شنبه در مذاکراتی که در پی ورود هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی ایتالیا به تهران انجام شد؛ ابعاد مختلف روابط دوجانبه تهران و رم و همچنین زمینه های همکاری ها و مشورت های منظم پیرامون بحران های منطقه ای و موضوعات مختلف بین المللی مورد علاقه را مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار دادند.
وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر این که مردم ایران نسبت به اجرای کامل و دقیق تعهدات طرف های مذاکرات هسته ای براساس برجام، کاملا هوشیار و حساس هستند، گفت که سابقه تاریخی، نوعی بدبینی و ذهنیت مردم را فراهم آورده است و توجه کشورهای غربی به خواست آنان و تلاش برای تغییر این ذهنیت در دوره جدید همکاری ها میان ایران و کشورهای اروپایی عنصری اساسی در شکل دهی به مناسبات آینده است.
وی همچنین با تشریح سیاست ایران در تقویت مناسبات با همسایگان و کشورهای منطقه و لزوم همکاری و تلاش جمعی برای حل و فصل بحران ها و برقراری ثبات و امنیت خاطرنشان کرد: بی ثباتی ، ناامنی ، تروریسم و افراط گرایی خلاف مصالح و منافع همه کشورهای منطقه است .
وزیر خارجه ایتالیا در این مذاکرات علاقه مندی و عزم ایتالیا برای ارتقا ء سطح تماس ها میان دو کشور و شروع دوره جدیدی از همکاری برپایه مشترکات و روابط خوب سنتی را اعلام و ابراز امیدواری کرد که توافق هسته ای براساس مسیر و نقشه راه پیش بینی شده بخوبی و بطورکامل طی و نمونه موفقی برای حل و فصل موضوعات اختلافی شود.
جنتیلونی همچنبن اظهار امیدواری کرد که همکاری دو جانبه و تماس و مشورت های مستمر میان دو کشور در موضوعات مختلف در تقویت و ثبات منطقه ای و بین المللی موثر و تعیین کننده باشد.
دو طرف با تاکید بر این که ایران و ایتالیا همواره از مناسبات سنتی خوبی برخوردار بوده اند ؛ لزوم توسعه همکاری ها و برنامه ریزی برای روابط بلند مدت مبتنی بر تنوع بخشیدن به حوزه های همکاری بمنظور استفاده ازهمه ظرفیت ها را مورد توافق قرار دادند.
ظریف و جنتیلونی روابط ایران و ایتالیا را نمونه ای از روابط چند بعدی شامل مناسبات سیاسی ؛ اقتصادی و فرهنگی و آموزشی که مشترکات و حوزه های فراوان مورد علاقه را نیز در برمی گیرد، توصیف کردند.
وزرای خارجه ایران و ایتالیا در این مذاکرات همچنین مشورت های منظم و دوره ای دو وزیر در تهران و رم را مورد توافق قرار دادند.
ظریف و جنتیلونی در مذاکرات عصر امروز تبادل هیات های پارلمانی ؛ قضایی و همچنین گفت وگو و همکاری در زمینه های مواد مخدر؛ حقوق بشر؛ جرایم سازمان یافته و موضوعات متعدد فرهنگی و آموزشی و میراث فرهنگی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.


منبع: ایرنا
انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان