۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اروپا به گاز کشور ما نیازمند است/ برقراری ارتباط اقتصادی با کشورهای غربی نباید به منافع نظام خدشه وارد ‌سازد
کد خبر: ۴۵۴۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

اروپا به گاز کشور ما نیازمند است/ برقراری ارتباط اقتصادی با کشورهای غربی نباید به منافع نظام خدشه وارد ‌سازد

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: رابطه اقتصادی نیز نوعی دیپلماسی است و ما باید از این موقعیت کشورمان با حفظ منافع نظام برای توسعه ارتباطات و بالابردن جایگاه جمهوری اسلامی بهره کافی را ببریم.

اروپا به گاز کشور ما نیازمند است/ برقراری ارتباط اقتصادی با کشورهای غربی نباید به منافع نظام خدشه وارد ‌سازد
داود محمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص ارزیابی هیئت‌های تجاری کشورهای اروپایی برای داشتن توسعه اقتصادی با ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده انعقاد همکاری و تفاهم با کشورهایی است که به چارچوب قوانین کشورمان احترام می‌گذارند.
وی در ادامه افزود: طی ادوار گذشته و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با کشورهای مختلفی این ارتباط برقرار بوده است؛ به هرحال به لحاظ موقعیت استراتژیک ایران و اینکه یک بازار 80 میلیونی دارد، کشور ما می‌تواند پل ارتباطی بین کشورهای همسایه خصوصاً کشورهای آسیای میانه باشد و بازار بکری است که می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه این روزها هیأت‌های بلندپایه اقتصادی از آلمان، ایتالیا و فرانسه با ایران رفت‌ و آمد کرده‌اند اذعان کرد: این مسئله نشان می‌دهد جایگاه ایران مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است.
وی ادامه داد: اگر تا دیروز آمریکا و غرب افکار عمومی جامعه جهانی را مشوش کرده و توهماتی ایجاد کرده بودند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، امروز حضورشان در ایران معنادار است و جامعه جهانی نیز بخوبی درک می‌کند که همه این اتهامات بلاوجه و واهی و بهانه جویی بوده است.
باید از حضور کشورهای غربی در ایران برای حفظ منافع ملی استفاده کنیم
نماینده مردم قزوین در مجلس ابراز کرد: خوشبختانه ذهنیت دنیای امروز نسبت به کشورمان بسیار مثبت است به نحوی که قریب به اتفاق کشورهای دنیا از برقراری روابط با ایران استقبال می‌کنند.
وی تصریح کرد: مسئله ای که نباید فراموش شود این است که رابطه اقتصادی نیز نوعی دیپلماسی است و ما باید از این موقعیت کشورمان با حفظ منافع نظام برای توسعه ارتباطات و بالابردن جایگاه جمهوری اسلامی بهره کافی را ببریم.
محمدی در ادامه اضافه کرد: برای نمونه شما ببینید اروپا نیازمند گاز است و جمهوری اسلامی یکی از منابع اصلی گاز در دنیا، ما باید موضوع صادرات گاز به اروپا را با دقت و با جدیت دنبال کنیم؛ موضوعی که درصورت اجرایی شدن آن، از نظر سیاسی می‌تواند جایگاه دیپلماسی ویژه‌ای را برای ایران فراهم کند.
وی عنوان کرد: البته نکته ای که نباید مورد غفلت قرار بگیرد این است که ما باید به گونه ای تدبیر کنیم که از حضور کشورهای غربی در جهت حفظ منافع ملی استفاده نماییم و ضمن داد و ستد اقتصادی شرایطی را به وجود آوریم که در نهایت منفعت کشورمان را در پی داشته باشد.
این نماینده مجلس بیان کرد: به هرحال بحث دقت و مراقبت در برابر با این کشورها باید همواره مد نظر باشد تا از حسن ظن جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده ننمایند؛ ما ضمن برقراری ارتباط با کشورهای فوق، بایستی فقط بر مدار منافع ملی و اصولی و ارزش‌های نظام مقدس اسلامی مان حرکت نماییم.
وی در پایان گفت: تدابیر مقام معظم رهبری که برگرفته از آرمان‌های حضرت امام راحل است به عنوان مسیر حرکت نظام نصب العین قرار دهیم و هر جا احساس کردیم که برقراری ارتباطات اقتصادی به این چارچوب و منافعمان خدشه وارد می‌سازد از آن اجتناب کنیم.
انتهای پیام/2002

منبع: تولیدی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان