۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین انگیزه روحانی برای تفاهم/ افراط و تفریط به کشور آسیب رساند
کد خبر: ۴۵۴۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

هاشمی رفسنجانی:

انگیزه روحانی برای تفاهم/ افراط و تفریط به کشور آسیب رساند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در دوره گذشته دچار یک انحراف بزرگ شدیم و قبل از آن نیز این فراز و نشیب‌ها را داشتیم و افراط و تفریط به کشور آسیب رساند.

انگیزه روحانی برای تفاهم/ افراط و تفریط به کشور آسیب رساند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین، آخرین روز از سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور صبح امروز (سه‌شنبه) با سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این اجلاس با بیان اینکه امروز زمانی است که کشور نیاز به تحول دارد، اظهار کرد: ما در دوره گذشته دچار یک انحراف بزرگ شدیم و قبل از آن نیز این فراز و نشیب‌ها را داشتیم و افراط و تفریط به کشور آسیب رساند.

وی افزود: تفریط‌کاران و تندروهای بی‌ترمز و افراطی در هر دوره‌ای وجود داشتند، البته وجودشان در هر مرحله‌ای بی‌ثمر نیست، اما در مجموع ما از اقدامات آنها بهره‌ای نمی‌بریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اولین اشکال افراط و تفریط‌کاری در کشور، مغایرت آن با اسلام و قرآن است. البته این عده شاید فکر کنند بهترین کارها را انجام می‌دهند و فداکاری می‌کنند؛ مثل گروه‌هایی که به اسم داعش، جامعه و جهان اسلام را به این روز انداخته‌اند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: این گروه‌های تندرو، اسلام را بدنام و آن را مساوی سر بریدن و خفقان می‌کنند.

وی افزود: افراط و تفریطی که ما در داخل از آن رنج می‌بریم، جهانی شده است و زمینه سربازگیری ارزان و آسان پیدا کرده است، چرا که جوان‌هایی که در دنیا احساس مظلومیت می‌کنند، در این گروه‌ها جذب می‌شوند و به جای ساختن انسان‌ها، آنها را قربانی می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای ایجاد تحول در جامعه باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و مردم تحول‌خواه شوند، گفت: مردم در بدترین شرایط که از طرف دولت، شورای نگهبان و نهادهای امنیتی تحت فشار بودند، متحول شدند و تحول آفریدند و تغییر را ایجاد کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: مردمی که فکر می‌شد ناامید و خموده هستند، یکدفعه در یک لحظه چند روز پیش از انتخابات ۹۲ زلزله‌ای ایجاد کردند و خودشان را نشان دادند و با یک حضور معمولی و بی‌هزینه، عده‌ای را ترساندند.

وی افزود: در آن مقطع رهبر معظم انقلاب با جمله ارزشمند خود یعنی «حق‌الناس» به مردم توان دیگری دادند و مسئولین نیز نهیب خوردند که مبادا حق‌الناس را بخورند، زیرا خدا هم نمی‌تواند حق‌الناس را بخورد. کسی که ظلم کند، راهی برای سعادت ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز تابوی مذاکره با آمریکا شکسته شده است، گفت: خود رهبری ماهها قبل از تشکیل دولت جدید، با مذاکره با آمریکا موافقت کردند. سلطان قابوس پیامی را از طرف آمریکایی‌ها به ایران آورد و سپس تیمی به عمان رفت و دو اجلاس را برگزار کرد ولی دیگر ادامه نیافت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: مردم در آن زمان از این موضوع خبر نداشتند که حمایت کنند و دلواپسان نیز نمی‌دانستند تا مخالفت کنند و در نهایت آن مذاکرات بی‌نتیجه ماند.

وی گفت: رهبری در همان مقطع فرمودند من با اصل مذاکرات مخالفتی ندارم که این مساله، خود ادامه تحول بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دولت آقای روحانی، انگیزه کافی برای تفاهم را داشت، اما دولت گذشته انگیزه‌ای نداشت و از تفاهم جلوگیری می‌کرد و با شعارهای خود، تفاهم را در نطفه خفه می‌کرد.


منبع: مهر
انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان