۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۲۳ مرکز علمی کاربردی با ۱۴ هزار دانشجو در قزوین فعالیت دارند
کد خبر: ۴۵۳۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علمی- کاربردی استان قزوین:

۲۳ مرکز علمی کاربردی با ۱۴ هزار دانشجو در قزوین فعالیت دارند

سرپرست دانشگاه علمی- کاربردی استان قزوین در جمع خبرنگاران استان گفت: ۲۳ مرکز علمی کاربردی با ۱۴ هزار دانشجو در قزوین فعالیت دارند.

۲۳ مرکز علمی کاربردی با ۱۴ هزار دانشجو در قزوین فعالیت دارند
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین، محمد مهدوی نیری در نشست خبری با اصحاب رسانه ابراز کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم و کارآفرین ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید از این پتانسیل استفاده شود.
سرپرست دانشگاه علمی- کاربردی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی مراکز استانی باید ماموریت‌گرا باشند و با توجه به توانمندی استان در رشته‌های تخصصی ادامه فعالیت دهند که در این راستا مراکز استانی تا پایان شهریور ماه بر اساس 300 شاخص، ارزیابی خواهند شد و حمایت از ادامه فعالیت آنها منوط به نتایج ارزیابی خواهد بود.
این مسئول دانشگاهی با اشاره به اینکه 800 هزار دانشجو در هزار و 60 مرکز علمی کاربردی کشور در حال تحصیل هستند، اعلام کرد: 80 واحد به دلیل عدم رعایت شاخص‌ها در مرز انحلال قرار دارند.
وی یادآور شد: در سطح استان قزوین 23 مرکز علمی کاربردی فعالیت دارند که تقریبا 5 مرکز تقریبا غیرفعال می‌باشد همچنین 14 هزار دانشجو در استان در 286 رشته مصوب کاردانی، 142 رشته کارشناسی و 2 رشته کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند.
مهدوی نیری تاکید کرد: در دانشگاه علمی کاربردی استان قزوین حدود 3 برابر دانشگاه امام خمینی(ره) دانشجو در حال تحصیل هستند که در این دانشگاه به دنبال مدرک گرایی نیستیم چراکه مدرک گرایی به بحران بیکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی منجر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در جوامع پیشرفته فرآیند رشد و توسعه پایدار، ارتباط مستقیمی با آموزش‌های تقاضا محور دارد، افزود: باید 60 درصد دروس دانشگاهی به صورت عملی و بقیه به صورت تئوری برگزار شود که در حال حاضر در سطح دانشگاه‌های کشور این رابطه معکوس است.
سرپرست دانشگاه علمی- کاربردی قزوین در خصوص ساختمان دانشگاه علمی- کاربردی استان ابراز کرد: ساختمان این دانشگاه در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 مترمربع و بازیربنایی بالغ بر هزار و 500 مترمربع در حال احداث است که با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا مهرماه افتتاح خواهد شد.
مهدوی نیری بر تجاری سازی علم، دانش بنیان کردن اقتصاد، بازنگری در رشته‌ها بر اساس نیاز بازار کسب و کار تاکید کرد و گفت: در سطح کشور 3 هزار شغل شناسایی شده و این در حالی است در کشورهای پیشرفته 9 هزار شغل شناسایی شده است.

انتهای پیام/7006

منبع: پوششی

دیدگاه ها

M dn / ۲۹ مرد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

با سلام شاید اطلاعات خوب بود باید جامع و روشنتر و با واقعیت روز مطابقت داشته باشد که تا حدودی رعایت این مسئله شده بود ولی من سوال خودمو پیدا نکردم. با تشکر .موفق همه مردم خوب دنیای*
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان