۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین کاهش ساعت کاری زنان هفته آینده در مجلس بررسی می شود
کد خبر: ۴۵۳۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فاطمه رهبر:

کاهش ساعت کاری زنان هفته آینده در مجلس بررسی می شود

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس گفت: بررسی لایحه کاهش ساعت کاری مادران شاغل از ۴۴ به ۳۶ ساعت هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود.

کاهش ساعت کاری زنان هفته آینده در مجلس بررسی می شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در خصوص لایحه کاهش ساعت کاری مادران شاغل دارای فرزند زیر 7 سال اظهار داشت: این لایحه از 4 سال پیش در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح شده و در دست بررسی بوده است اما به علت وجود موارد دو فوریتی و غیر قابل پیش بینی که در دستور کار جلسه مجلس پیش می آید رسیدگی به این لایحه به تعویق افتاده است.

وی گفت: این لایحه برای آن دسته از زنانی که به غیر از خانه در جامعه نیز دارای مسئولیت اجتماعی مطرح شد و زنان می‌توانندذ به صورت داوطلبانه از آن استفاده کنند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس گفت: در بررسی‌های اولیه تصمیم بر آن شد که این لایحه به آن دسته از مادران شاغلی که دارای بیماری و یا دارای فرزند معلول و دارای بیماری صعب‌العلاج زیر 7 سال اختصاص پیدا کند اما به دلیل حجم بار مالی زیاد سن کودک به زیر 6 سال تغییر پیدا کرد.

رهبر افزود: طبق این لایحه با موافقت کارفرما؛ ساعت کاری این زنان از 44 ساعت در هفته به 36 ساعت و با استفاده از کلیه امکانات، حقوق و مزایا کاهش یابد.

وی گفت: در این خصوص نیز حمایت‌هایی از صاحبان کار شامل تخفیف های مالیاتی و بیمه در تمام مجموعه‌های دولتی و خصوصی پیش بینی شده است که ضمانت تداوم کار این زنان فراهم شود.

نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خصوص تبصره‌های این لایحه بیان داشت: در یکی از تبصره‌های این قانون آمده است امکان جابجایی، تعدیل نیرو و جایگزینی به جای این زنان برای کارفرما وجود ندارد.

رهبر افزود: این لایحه در تاریخ 27 خرداد سال 92 از طرف دولت قبل به مجلس ارائه شد و اصلاحیه‌هایی نیز برای آن مانند کاهش سن کودکان از 7 به 6 سال اعمال شده است.

وی گفت: پیش‌بینی های زیادی هم در این خصوص ارائه شده که در کمیسیون‌های مربوطه پذیرفته نشده اما امکان ارائه آنها در صحن علنی مجلس وجود دارد.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس گفت: از جمله پیشنهادهای مطرح شده امکان استفاده آقایان دارای کودک معلول و همسر بیمار و یا مردانی که همسرشان فوت کرده و دارای کودک معلول هستند به وجود آید سن کودکان به 12 سال افزایش یابد.

رهبر با اشاره به آخرین اخبار در مورد این لایحه گفت: روز چهارشنبه در آخرین جلسه صحن علنی مجلس با امضاء تعدادی از نمایندگان پیشنهاد در فوریتی این لایحه تصویب شد اما به دلیل مصادف شدن با هفته حوزه انتخابیه اعلام وصول نشد.

وی در پایان گفت: امیدواریم در اولین جلسه مجلس که روز یکشنبه هفته اینده برگزای می‌شود این لایحه با دو فوریت هر چه سریع‌تر در دستور کار مجلس قرار بگیرد.



منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان