۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین شورای هماهنگی تبلیغات بدون وابستگی به احزاب و دولت استقلال تصمیم گیری دارد/ صدها توطئه و براندازی با راهپیمایی‌های مردمی خنثی شده است
کد خبر: ۴۵۳۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

شورای هماهنگی تبلیغات بدون وابستگی به احزاب و دولت استقلال تصمیم گیری دارد/ صدها توطئه و براندازی با راهپیمایی‌های مردمی خنثی شده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: صدها توطئه و براندازی با همین اجتماعات مردمی بدون نیاز به ایجاد تشکیلات سنگین خنثی شده است و شورای هماهنگی تبلیغات بدون وابستگی به احزاب و دولت استقلال تصمیم گیری دارد.

شورای هماهنگی تبلیغات بدون وابستگی به احزاب و دولت استقلال تصمیم گیری دارد/ صدها توطئه و براندازی با راهپیمایی‌های مردمی خنثی شده است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام علی قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در نشست خبری به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تاسیس شورای همانگی تبلیغات اسلامی در دفتر این نهاد اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردادماه سال 59 به صورت رسمی شروع به فعالیت کرد؛ البته پیش از این نیز فعالیت‌های محدودی به صورت خودجوش انجام می‌گرفت.
وی در ادامه افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب در هر دستگاه دولتی بخشی به نام تبلیغات وجود داشت که گاهی به واسطه موازی کاری‌ها فعالیت‌های برجسته خنثی شده و زیان‌هایی متوجه نظام و اهداف انقلاب می‌شد.
این مسئول ابراز کرد: امام راحل در این شرایط ضرورت تشکیل یک ستاد تبلیغاتی هماهنگ در کشور را احساس کردند که سیاست آن منطبق بر اهداف و آرمان‌های نظام باشد؛ در همین راستا این نهاد به صورت شورای عالی هماهنگی و سپس شورای هماهنگی تبلیغات با دبیری شهید حقانی ایجاد شد.
وی با بیان اینکه مدیریت شورای هماهنگی تبلیغات پس از شهید حقانی برعهده آیت الله جنتی قرار گرفت که زیر نظر رهبری مشغول به فعالیت می‌باشد بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برنامه ریزی و تصمیم گیری دو بازوی اجرایی دارد یکی نهادهای عضو که مجمع نمایندگان تبلیغی و فرهنگی آن را اداره می‌کنند.
شورا همواره با توجه به اینکه کلیت عملکرد دولت را تائید کرده است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین عنوان کرد: بازوی دوم شورای سیاستگذاری است که با حکم آیت الله جنتی تشکیل شد و با رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب تا به امروز براساس سیاست‌های نظام به کار خود ادامه داده است.
وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بدون وابستگی به احزاب و دولت استقلال تصمیم گیری دارد تصریح کرد: پایه برنامه ریزی شورا اتخاذ شده از مواضع نظام، وصیت نامه و سیره امام و رهنمودهای رهبری، توجه به به اهداف کلان، حضور نمایندگان نهادهای فرهنگی که در شورا حضور دارند و شورای سیاستگذاری همواره مواضع و آرمان‌های انقلاب را مدنظر دارند.
قابل ادامه داد: شورا همواره با توجه به اینکه کلیت عملکرد دولت را تائید کرده است اما برخی سیاست‌های آنها را که همخوانی با مواضع انقلاب نداشته را مورد تذکر قرار داده است.
وی به وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: اعلام پشتیبانی و ترغیب مردم به حمایت از سیاست‌های نظام در طول عمر شورا در همین راستا مردم در مناسبت‌های مختلف حضور پیدا کردند که هم تائید بر وفاداری نظام و هم اعتقاد به اهداف انقلاب می‎‌باشد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین افزود: دومین بهره ای که از مناسبت‌ها و تجمع‌های مردمی گرفته می‌شود ایجاد امید و نشاط و اعلام وحدت و یکپارچگی در میان ملت است و یک نه گفتن محکم به قدرت‌های استکباری و ایجاد ناامیدی در بین دشمنان داخلی و خارجی است.
وی با بیان اینکه پس از انتشار بیانیه جامع هسته ای عده ای به دنبال برقراری رابطه با آمریکا بودند عنوان کرد: در این ایام در صفوف نمازجمعه سوال می‌شد که آیا شعار مرگ بر آمریکا باید ادامه یابد؟ رهبری در این راستا فرمودند؛ مبارزه با استکبار تعطیل پذیر نیست.
قابل اظهار کرد: صدها توطئه و براندازی با همین اجتماعات مردمی بدون نیاز به ایجاد تشکیلات سنگین خنثی شده است، امسال همزمان با انجام مذاکرات مردم در روز قدس شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار را محکمتر بیان کردند.
بیان مواضع نظام از اهداف شورای هماهنگی تبلیغات است
وی با بیان اینکه بیان مواضع نظام از دیگر اهداف شورای هماهنگی تبلیغات است ابراز کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تا به امرزو چهار مرحله را در مسیر کاری خود پشت سر گذاشته است؛ از سال 59 تا سال 61 کار شورا مقابله با گروهک‌های درون نظام چون ملی گراها، لیبرال‌ها و نهضت آزادی و منافقین بود که توطئه این گروه‌ها برطرف شد.
این مسئول در ادامه افزود: مرحله دوم فعالیت شورا از سال 61 براساس اهتمام نظام و توصیه امام راحل که فرمودند؛ جنگ در راس امور است، به تشویق مردم برای حضور در جبهه‌ها خلاصه شد، کمک‌های مردمی برای پیشبرد مقاصد دفاع مقدس و تشییع جنازه شهدا، حمایت از استقامت تا پیروززی نهایی و اعزام مبلغ و مداح و گروه‌های سرود و فعالیت‌های فرهنگی در میادین جنگ از دیگر فعالیت‌های شورا بود.
وی شروع مرحله سوم فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را از سال 68 دانست و گفت: در این سال شورا وظیفه خود دانست دفاترش را در استان‌ها و شهرستان‌ها مستقر کند و مدیرانی را برای ادامه کار در این زمینه تربیت کند.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: در این دوره مشخص شد که توطئه ای برای براندازی نظام در حال تکوین است و بروز و ظهور آن در تیرماه سال 78 و حادثه کوی دانشگاه رخ داد و در همان مقطع با فراخوانی شورای تبلیغات در 24 تیرماه این فتنه سرکوب شد.
وی بیان کرد: گام چهارم فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات افزایش ارتباط با کانون‌های مردمی، حسینه‌ها، هیئات مذهبی، مساجد و نیروهای مردمی بود و شورا تصمیم گرفت به عنوان یک نهاد غیردولتی زیر نظر رهبر معظم انقلاب به فعالیت‌های خود ادامه دهد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: حمایت‌های مردمی از این سیاست نشأت می‌گیرد که آنها نمی‌توانند از مسیر دیگری سخن خود را منعکس کنند و خواسته‌های آنها در حمایت از انقلاب در شعارهای راهپیمایی و در قطعنامه‌های متجلی می‌شود.
وی با بیان اینکه مرحله چهارم فعالیت‌های شورا از سال 78 شروع شد یادآور شد: تجربه ما در این دوره زمینه ای شد تا در طول هشت ماه جریان فتنه سال 88 با کنترل و نظارت و همراهی دستگاه‌های دیگر این فتنه خنثی شود و سرانجام با فراخوانی مردم در روز 9 دی این فتنه سرکوب شد و این روز در تقویم کشورمان به عنوان یک مناسبت تاریخی ثبت شد.
قابل به عناوین کاری شورای تبلیغات اسلامی اشاره و اذعان کرد: بزرگداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، سالگرد ارتحال امام، بزرگداشت 15 خرداد، راهپیمایی روز قدس، هفته بزرگداشت روز زن، هفته دفاع مقدس، 13 آبان، 9 دی، دهه فجر، هفتم تیرماه، هفته دولت که مصادف با شهادت شهید رجایی و باهنر است از برنامههای کاری شورا می‌باشد.
وی در پایان گفت: به جز مناسبت‌های ثابت که در تقویم کشور ثبت شده است موارد دیگری که به صورت پیش بینی نشده به وجود می‌آید، مانند حمله عربستان به یمن، کشتار مسلمانان میانمار، حمله صهیونیست‌ها به غزه و لبنان و موارد دیگر نیز مورد توجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
انتهای پیام/2002


منبع: پوششی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان