۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تلگرام برای سرعت و امنیت بیشتر طراحی شده است
کد خبر: ۴۵۲۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

تلگرام نسل جدید نرم افزارهای مسنجر

تلگرام برای سرعت و امنیت بیشتر طراحی شده است

تلگرام معروف ترین و رایج ترین مسنجرها در ایران به شمار می رود که اخیرا به دلیل وجود امکانات منحصر به فرد گوی سبقت را از مسنجرهای وایبر، واتساپ، وی چت و ... رتبه نخست را از آن خود کرده است.

تلگرام برای سرعت و امنیت بیشتر طراحی شده است
به گزارش سرویس علمی صبح قزوین، این روزها دنیای مجازی جزو جدانشدنی زندگی امروزی شده است. یکی از امکانات این دنیا نرم افزار های گپ و گفتگو هستند که به نرم افزارهای مسنجر معروف هستند. تلگرام معروف ترین و رایج ترین این مسنجرها در ایران به شمار می رود که اخیرا به دلیل وجود امکانات منحصر به فرد گوی سبقت را از مسنجرهای وایبر، واتساپ، وی چت و ... رتبه نخست را از آن خود کرده است. جایگاهی که قبل از این مسنجرها، به فیس بوک اختصاص داشت. نسخه تمامی سیستم های عامل این نرم افزار ساخته شده و نیز برای تمامی اقشار جامعه قابل استفاده است. در این نوشتار نگاهی به این نرم افزار خواهیم داشت.

تلگرام نسل جدید نرم افزارهای مسنجر است که به گفته سازندگانش برای سرعت و امنیت بیشتر طراحی شده است. ایده اصلی و حمایت مالی این نرم افزار ساده و رایگان توسط دو برادر با نام های پاول و نیکلای دوروف که متولد روسیه هستند انجام شد اما مرکز اصلی شرکت در برلین است.





نسخه های آیفون و اندروید این برنامه به ترتیب در 14 آگوست 2013 و 20 اکتبر 2013 راه اندازی شدند

این برنامه کاربردی که آیکون آن به شکل یک مثلث سفید در زمینه آبی، به عنوان نماد پیام رسانی است، قابلیت استفاده همزمان بر روی چندین دستگاه را دارد که به صورت پیوسته با یکدیگر هماهنگ می شوند و نیز با استفاده از این نرم افزار می توان هرنوع فایلی شامل فایل های ویدئویی، تصویر، موزیک فشرده و... را ارسال نمود که این مهم به عنوان برترین ویژگی آن به شمار می رود.





 برخی ها معتقدند که تلگرام تلفیقی از سرویس پیام کوتاه و پست الکترونیکی است

در تلگرام می توان گروه های گپ ساخت که می تواند تا 200 تن عضو داشته باشد. در پیام رسانی شکلک هایی معروف به استیکر وجود دارند که کار پیام دادن و بیان احساسات را ساده تر کرده است. استیکرها به صورت مجموعه ای وجود دارند که هر از چند گاهی می توان آنها را به روز کرد.



 


امنیت

بر خلاف واتساپ امنیت تلگرام بسیار بالاست و به صورت همزمان می توان یک پیام را در دستگاه های دیگر نیز مشاهده نمود که فهرست تمامی دستگاه هایی که تلگرام آنها با یک شماره موبایل ثبت شده اند نشان داده می شود که این ویژگی برای امنیت بیشتر است و برای کاربرانی است که به هک شدن و دسترسی داشتن دیگران به پیام های خود در دستگاه های دیگر مشکوک هستند.





با داشتن یک خط تلفن همراه و انتخاب یک نام کاربری می توان از این برنامه استفاده کرد و به تمامی دوستانی که این برنامه را روی گوشی تلفن همراه خود دارند پیام داد و یا به گروه دعوت کرد.

اگر پیامی به کسی ارسال شود ممکن است یک تیک سبز نشان داده شود که این یعنی پیام به مخاطب مورد نظر رسیده است و اگر دو تیک سبز نشان داده شد یعنی مخاطب پیام را خوانده است. در ضمن این نرم افزار زمان آخرین باری را که مخاطبین شما در تلگرام بوده اند را به شما نشان می دهد. البته این اعلام ها را  می توان در تنظیمات نرم افزار غیرفعال کرد به طوریکه حتی اگر شما با تلگرام کار می کنید دیگران آنلاین بودن شما را نبینند. البته اگر مخاطبی مزاحمت ایجاد کند به راحتی می توان آن را بلاک کرد.

از لحاظ امنیتی این برنامه از وایبر بهتر است و احتمالا همین دلیل پیشی گرفتن از وایبر شده است. به عنوان مثال در وایبر شماره شما به تمامی افراد عضو یک گروه نشان داده می شد اما تلگرام شماره شما را به اعضای گروه نشان نمی دهد و این حق را برای شما محفوظ می دارد. گذشته از اینکه ارسال و دریافت فایل ها و هماهنگی لحظه ای تلگرام بسیار سریع تر از وایبر است.

یکی از نکاتی که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده این است که در وایبر به محض اتصال به اینترنت تمامی فایل هایی که برای شما ارسال شده است همزمان شروع به دانلود می شوند و همین امر سبب اخلال در اجرای برنامه و تاخیر در دانلود فایل ها می شود که این موضوع در تلگرام با در اختیار گذاشتن انتخاب دانلود فایل ها به صورت خودکار یا دستی رفع شده و بهبود یافته است و می توان فقط فایل هایی را که مدنظر است دانلود شود و مابقی فایل ها دانلود نشود.

دیگر اینکه، با امکان انتخاب فایل های دانلودی، فایل موردنظر در گالری ذخیره شده و از پر شدن حافظه گوشی جلوگیری می کند.

تلگرام بر خلاف وایبر و واتساپ و لاین امکان صحبت ندارد اما می توان صحبت خود را ضبط و سپس به صورت فایل صوتی، آنلاین ارسال کرد.

چت مخفی

یکی از ویژگی های منحصر بفرد این برنامه امکان چت مخفی است که قسمتی از سیستم امنیتی تلگرام حساب می شود. اگر با کسی چت می کنید و نمی خواهید که بعدا کسی آن را بخواند؛ چه در گوشی شخص و چه در گوشی مخاطب؛ می توان با استفاده از این قابلیت و دادن زمان مورد دلخواه، پیام ها بعد از مدتی که ارسال شده به صورت خودکار از روی هر دو دستگاه پاک شود تا دیگران به آن دسترسی نداشته باشند.




تفاوت ظاهری این نوع پیام با پیام های عادی در شکل قفلی است که در بالای صفحه نوشتن پیام می آید.

اگر بخواهید از سیمکارت جدیدی استفاده کنید و نیاز باشد که با شماره قبلی جایگزین شود و تمامی اطلاعات تلگرام از شماره قبلی به جدید منتقل شود، تلگرام به راحتی این امکان را داده است تا به راحتی بتوانید در قسمت تنظیمات شماره موبایل جدیدتان را وارد کرده و با شماره قبلی جایگزین شد و تمامی محتویات به شماره جدید منتقل شود.

در پایان باید متذکر شد که به دور از فضاهای مجازی و قوی بودن نرم افزارهای آن که به صورت گسترده عمل کرده و زندگی افراد را تحت شعاع قرار داده، به هیچ وجه نمی توان جای زندگی واقعی روی آن تکیه کرد اما متاسفانه بسیاری افراد در دنیای مجازی غرق شده اند که این مهم، زندگی افراد را درگیر خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/7008

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان