۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حضور یک سردار دیگر در فوتبال و اتهام اختلاس به رئیس پیشین ورزش
کد خبر: ۴۵۲۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اتفاقات هفت روز ورزش

حضور یک سردار دیگر در فوتبال و اتهام اختلاس به رئیس پیشین ورزش

ورزش ایران هفت روز پرافت و خیزی پشت سرگذاشت که طی آن پای دومین سردار به فوتبال باز شد، گفته شد مدیر پیشین ورزش اختلاس کرده، بین فوتبالیها با صداوسیما توافق شد و ... .

 حضور یک سردار دیگر در فوتبال و اتهام اختلاس به رئیس پیشین ورزش

به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین، این هفته رو به پایان جزو هفته‎های نادر بود که خیلی از اتفاقاتش تاثیرگذار در ورزش کشور بود مثل چهار سهمیه‎ای که دوومیدانی کاران برای المپیک برزیل کسب کردند یا توافقی که میان فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما برای حق پخش تلویزیونی ایجاد شد.

اما اتفاقات مهم دیگر این هفته هم کم نبودند، اتفاقاتی مانند درگذشت تنها بازمانده کاروان ایران در المپیک 194 لندن، معرفی بهترین‏های لیگ چهاردهم، صدور اسناد رای جنجالی کمیته استیناف، سلب مالکیت از مالک موقت ملوان، شوک مدیریتی در سپاهان، صحبت های مطرح شده در رابطه با علی سعیدلو و فرار وی به ترکیه به خاطر اختلاس میلیاردی و ... 

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارتند از: 

درگذشت تنها بازمانده
 سیدرسول رئیسی، عضو تیم ملی وزنه برداری ایران در المپیک ۱۹۴۸ لندن که تنها بازمانده کاروان ایران در این دوره از بازی‎ها به شمار می‎رفت، پنجشنبه گذشته در سن ۹۱ سالگی و به خاطر کهولت سن به دیار باقی شتافت. مرحوم رئیسی جمعه پیش از امامزاده صالح تهران تشییع شد. 

اتفاقات هفته

اسناد رای جنجالی رو شد!
فدراسیون فوتبال پنجشنبه گذشته و یک روز پس از اعلام رای کمیته استیناف مبنی بر سقوط تیم پیکان به لیگ دسته اول و ادامه حضور  راه آهن در لیگ برتر، اسناد مربوط به این رای را رسانه‌ای کرد. موضوع پرونده که مورد بحث پیکانی‏ها بود، مربوط به «موتومبا» بازیکنی می‎شد که قبل از حضور در راه آهن، در لیگ ترکیه حضور یافته بود.

عنوان پنجمی تیم تنیس روی میز نوجوانان در آسیا 
تیم تنیس روی میز نوجوانان ایران جمعه دررقابت برای کسب جایگاه پنجم بیست و یکمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا برای نخستین‌بار در طول تاریخ مقابل کره‌شمالی پیروز شد و جایگاه پنجم مسابقات قهرمانی آسیا را از آنِ خود کرد. این نتیجه در حالی به دست آمد که دیگر تیم‌های اعزامی ایران عملکرد خیلی خوبی نداشتند طوریکه تیم جوانان پسر در رده دوازدهم قرار گرفت، تیم نوجوانان و جوانان دختر نیز یازدهم شدند. در تمام این بخش‌ها هم ۱۴ تیم شرکت داشتند. 

کسب چهار مدال با پنج آزادکار در جام زیلکوفسکی
 تیم پنج نفره ایران در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان با کسب چهار مدال طلا و برنز جمعه گذشته به کار خود در این مسابقات خاتمه داد. دو مدال طلا ایران در این مسابقات توسط علیرضا قاسمی (وزن۷۴کیلوگرم) و عباس طحان (۹۷ کیلوگرم) و همچنین دو مدال برنز توسط مرتضی رضایی قلعه (۷۴ کیلوگرم) و محمد حسین محمدیان (۹۷ کیلوگرم) به دست آمد.

کسب چهار سهمیه المپیک برای دوومیدانی
طی هفته گذشته رقابت‎های دوومیدانی جام کازانف قزاقستان برگزار شد و طی آن نمایندگان اعزامی ایران موفق به کسب چهار سهمیه شدند. اولین سهمیه دوومیدانی ایران توسط رضا قاسمی در ماده ۱۰۰ متر به دست آمد بعد از آن هم حسن تفتیان در همین ماده المپکی شد. در ادامه لیلا رجبی در پرتاب وزنه المپیکی شد تا اولین بانوی ورزشکار ایران باشد که صاحب سهمیه المپیک ریو شده است. همچنین محمدحسین ابارقی نیز در دوی ۲۰۰ متر صاحب سهمیه شد. 

دو و میدانی

محرومیت مادام العمر «م.ن»
علی اکبر محمدزاده رییس کمیته اخلاق شنبه گذشته رای مرتبط با تبانی باشگاه مس کرمان را اعلام کرد. بر این اساس  «م.ن» فرد متخلف به لحاظ خدشه وارد کردن به تمامیت و حیثیت فوتبال کشور به صورت مادام العمر از هرگونه فعالیت و حضور در تمامی فعالیت های مرتبط با فوتبال در کشور محروم شد. همچنین مدیرعامل وقت باشگاه مس کرمان به دلیل اقدام به شروع تبانی به مدت ۲ سال از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال در کشور محروم و به پرداخت میلغ دویست میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. 

بهترین‌های لیگ چهاردهم معرفی شدند
مراسم انتخاب بهترین‌های چهاردهمین دوره رقابت‎های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور شنبه شب گذشته در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در این مراسم قاسم‌حدادی‌فر به عنوان بهترین بازیکن این رقابتها انتخاب شد.  حسین فرکی از تیم سپاهان اصفهان عنوان بهترین مربی را به خود اختصاص داد. علیرضا بیرانوند از تیم نفت تهران بهترین دروازه بان شد. عنوان بهترین مدافع به پوریا غفوری از تیم سپاهان اصفهان رسید. آندرانیک تیموریان از تیم تراکتورسازی و مهدی طارمی از تیم پرسپولیس عنوان بهترین هافبک و مهاجم را از آن خود کردند. براهیم صادقی از تیم سایپا البرز به عنوان بازیکن اخلاف معرفی شد و ارسلان مطهری از تیم نفت تهران هم پدیده لیگ لقب گرفت.  

اتفاقات هفته

جام دوستی در دستان ساحلی‌‏بازان 
 تیم ملی فوتبال ساحلی ایران یکشنبه گذشته سومین و آخرین دیدار خود در تورنمنت جام دوستی بلاروس را با پیروزی برابر تیم میزبان به پایان رساند. بدین تیم ملی کشورمان که در دیدارنخست خود مقابل تیم های ترکیه و استونی پیروز شده بود، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. 

خارجی‎ها میزبانی ایران در دوچرخه سواری تریال آسیا را لغو کردند
قرار بود مسابقات دوچرخه سواری تریال آسیا اواخر مردادماه در تهران برگزار شود. در همین راستا فدراسیون دوچرخه سواری ایران از طریق کنفدراسیون آسیا بارها تیم‌های آسیایی را به این رقابت‌ها دعوت کرد اما نتیجه‎ای نگرفت و سرانجام میزبانی ایران برای این مسابقات لغو شد. این خبر مربوط به یکشنبه گذشته است. 

ورود سردار طلایی به ورزش
نخستین نشست اعضای هیئت مدیره باشگاه راه آهن کریستال یکشنبه گذشته با حضور مهندس کیانیان مالک جدید باشگاه برگزار شد.در این نشست سردارمرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب شد. عنوان نایب رئیسی نیز به مجتبی یزدانی سپرده شد. همچنین در نشست امروز محمد محمودی، محمد جواد کولیوند و حسن رنگرز به عنوان سه عضو جدید هیات مدیره باشگاه راه آهن انتخاب و معرفی شدند.

سه مدال طلا، نقره و برنز تکواندوکاران در کره‏‌‎جنوبی
تیم تكواندو ایران که در رقابت‎های بین‎المللی کره‏جنوبی شرکت کرده بود، دوشنبه گذشته با کسب ۳ مدال طلا ، نقره و برنز به کار خود در این مسابقات پایان داد. در چارچوب این مسابقات آرمين هادی‏پور در وزن اول با شکست همه رقبا بر سكوی قهرمانی ایستاد و طلا گرفت. اميد عميدی دروزن هفتم با كسب ۴ پيروزی و يک شكست نقره گرفت. ضمن اینکه عليرضا نصرآزادانی هم با ۴ پيروزی و يک شكست مدال برنز وزن چهارم را به  خود اختصاص داد.

تکواندو

یک تیم ایرانی بمب خبری والیبال را ترکاند
تیم بانک سرمایه که به تازگی وارد عرصه لیگ برتر ایران شده و با بازیکنان بزرگی از جمله شهرام محمودی، فرهاد ظریف، عادل غلامی، مصطفی شریفات، پوریا فیاضی توافق حاصل کرده است، اقدام به جذب لوکاس ژیگالدو، پاسور سرشناس لهستانی که مدال‌های طلا و برنز لیگ جهانی و نقره قهرمانی جهانی را در کارنامه دارد، کرده است. دوشنبه گذشته سایت والیبال جهان از این انتقال به عنوان بمب ترانسفر یاد کرد.

سلب مالکیت از مالک موقت ملوان
درحالیکه هیات مدیره باگشاه ملوان برای واگذاری مالکیت این باشگاه به داریوش بهشتی به توافق رسیده و وی رابه عنوان مالک این باشگاه شمالی معرفی کره بود به دنبال عمل نکردن به تعهدات مالی از سوی هیات مدیره این باشگاه روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای کمکی که پیش از این بهشتی داده بود را سلب کرد. مذاکرات مسئولان این باشگاه برای واگذاری ملوان به فرد یا نهادی جدید ادامه دارد. 

استعفای میران
محمود میران، سرمربی تیم ملی کشتی آلیش پس از گذشت هشت ماه از بر عهده داشتن این مسئولیت به دلیل دلخوری از مسئولان فدراسیون کشتی و مخالفت آنها با برنامه‎های پیشنهادی وی، از ادامه همکاری با این تیم کناره‎گیری کرد.

تفاهم فدراسیون فوتبال با صدا و سیما بدون ذکر جزئیات
مسئولان فدراسیون فوتبال و صدا و سیما برای پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال به توافق رسیدند ولی جزئیاتی از این توافق از سوی دو طرف اعلام نشد. علی کفاشیان در اینباره گفت: این تفاهم نامه با درک شرایط مالی و طبق قانون صدا و سیما برای پرداخت حق پخش و مسابقات فوتبالی و همچنین تامین منابع مالی فوتبال کشور اعم از تیم های ملی و تیم های فوتبال پایه همراه بود. این تفاهم نامه در راستای پیدایش فناوری نوین رسانه ملی، تلویزیون تعاملی آی پی تی وی به امضا رسید که بر اساس آن نمایندگان صدا و سیما و همکاری سازمان لیگ، موظفند حداکثر ظرف دو ماه آینده، برنامه ریزی های نهایی را انجام داده و در جهت همکاری های مرتبط با فدراسیون فوتبال، ساز و کار اجرایی آن را مشخص و ارائه کنند.

سعیدلو به خاطر اختلاس میلیاردی به ترکیه سفر کرده است؟!
«فرار به ترکیه به خاطر اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی»؛ این خبری بود که سه شنبه در رابطه با آخرین رئیس سازمان تربیت‌بدنی شنیده شد که البته هیچ مقام مسئولی آن را تائید یا تکذیب نکرد. البته علی سعیدلو در همین رابطه گفتگویی داشت اما به هیچ یک از پرسش ها حتی در مورد اینکه در ایران است یا نه، پاسخ شفاف و واضحی نداد. 

علی سعیدلو

حدادی به سیچوان پیوست
حامد حدادی، سنتر تیم ملی بسکتبال که سال گذشته با تیم کینگ دائو در لیگ چین بازی کرد و با تیم تا مرحله نیمه نهایی این رقابت‎ها نیز پیش رفت، طی یکی دو ماه مذاکراتی با مسئولان تیم سیچوان داشت تا در صورت توافق برای دومین بار درترکیب این تیم قرار بگیرد. حضور تیم ملی بسکتبال در تورنمنت بین‎المللی اطلس اسپورت فرصت خوبی بود تا حدادی مذاکرات تکمیلی خود با مسئولاان سیچوان را انجام دهد. کاری که صورت گرفت و به نهایی شدن قرارداد این بازیکن با این تیم چینی هم منجر شد.

تیم ملی بسکتبال در اطلس اسپورت
تیم ملی بسکتبال اولین دیدارهای رسمی خود با هدایت درک باورمن را طی هفته گذشته در تورنمنت اطلس اسپورت برگزار کرد. در چارچوب این تورنمنت، تیم ملی بسکتبال در نخستین دیدار مقابل تیم دوم چین متحمل شکست ۶۸ بر ۶۴ شد سپس درمصاف با ایتالیا به برتری ۸۱ بر ۷۵ دست یافت. تیم ملی بسکتبال در سومین دیدار مقدماتی خود در این تورنمنت عصر چهارشنبه به مصاف اسلواکی رفت و ..... 

خداحافظی سپهر حیدری از دنیای فوتبال 
سپهر حیدری، بازیکن پیشین تیم‌های فوتبال پرسپولیس، ذوب‌آهن اصفهان و مس کرمان سه شنبه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. این بازیکن طی دوران بازیگری خود در مجموع ۳ بار پیراهن تیم ملی ایران را برتن کرد.

شوک مدیریتی در سپاهان
مهرزاد خلیلیان که سال گذشته در سپاهان جایگزین محمد ترابیان شده بود و مدیریت این باشگاه را به عهده گرفت از سمت خود برکنار شد. در همین راستا اصغر باقریان به عنوان مدیرعامل جدید سپاهان معرفی شد.

آخرین نقل و انتقالات برای لیگ پانزدهم 
محمد قاضی مهاجم فصل گذشته تیم فولاد خوزستان به تیم صبای قم پیوست. هاشم بیک‎زاده، مدافع فصل پیش تیم فوتبال استقلال تهران نیز طی این هفته در فهرست شاگردان علی دایی در تیم صبای قم قرار گرفت.

در این هفته سعید دقیقی با گسترش فولاد تبریز قرارداد بست. ایمان صادقی، دروازه‌بان فصل گذشته تیم فوتبال ملوان بندر انزلی با عقد قراردادی سه ساله به جمع سرخپوشان پیوست. امیرحسین فشنگچی، بازیکن فصل گذشته تیم پیکان هم با قراردادی یکساله به جمع شاگردان اسکوچیچ در تیم فولاد خوزستان اضافه شد.


منبع: مهر

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان