۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین فقر فرهنگی، دینی و ایمانی عامل بزرگ بینی دشمنان است/ عدم پیشرفت فرهنگی ناشی از قدرت دشمن نیست نشانه ضعف ما است
کد خبر: ۴۵۲۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

فقر فرهنگی، دینی و ایمانی عامل بزرگ بینی دشمنان است/ عدم پیشرفت فرهنگی ناشی از قدرت دشمن نیست نشانه ضعف ما است

امام جمعه قزوین فقر فرهنگی، دینی و ایمانی را عامل بزرگ بینی دشمنان برشمرد و افزود: برای اینکه محکم و قوی باشیم باید اساس تفکر ما قرآن باشد چرا که قوی و بزرگ پنداشتن دشمن، از ضعف ایمان و باورما نشأت می گیرد نه از قدرت دشمن

فقر فرهنگی، دینی و ایمانی عامل بزرگ بینی دشمنان است/ عدم پیشرفت فرهنگی ناشی از قدرت دشمن نیست نشانه ضعف ما است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش طرح ولایت با اشاره به موضوع دشمن شناسی از منظر قرآن اظهار کرد: در قرآن کریم آیات بسیاری به معرفی ویژگی‌ دشمنان، مکر و نیرنگ آنهاهم‌چنین راه‌های مقابله با دشمنان اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: در این عالم نظام الهی - انسانی با محوریت ولایت خدا پایه ریزی شده و فقط خدا ولی است اما ولایت خود را در پیغمبرش جاری می‌کند و ولایت پیغمبر در طول ولایت خداست و ائمه و پیامبر (ص)مجریان و قرآن مجرای ولایت الهی است.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس آیات الهی طاغوت اولیای افراد ناشایست است این در حالی است که مؤمنان یک ولی دارند که خداست اما افراد ناشایست دارای اولیا یعنی چند ولایت هستند.

عابدینی خاطر نشان کرد: در عالم دوقطب حق با محوریت خدا و قطب باطل با محوریت شیطان و طاغوت وجود دارد که این دو نظام با هم مغایرت دارند و در تقابل جدی هستند.

امام جمعه قزوین از نفس انسان به عنوان دشمن‌ترین دشمنان انسان یاد کرد و گفت: نفس انسان همچون اسب قدرتمندی است که اگر وحشی باشد صاحبش را نابود می‌کند و در غیراین صورتاو را به مقصد می‌رساند.

این مسئول با بیان اینکه نفس انسان هم تهدید است و هم فرصت افزود: انسان مومن تهدیدها را شناخته و از فرصت‌ها به شکل شایسته‌ای استفاده می کند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: دومین دشمن انسان نفاق است که مادر همه بیماری‌ها و در واقع بدترین نوع بیماری است و کسی که در شیب نفاق قرار گیرد هر چه به عمرش افزوده شود بر نفاقش نیز اضافه می‌شود.

امام جمعه قزوین فقر فرهنگی، دینی و ایمانی را عامل بزرگ بینی دشمنان برشمرد و افزود: برای اینکه محکم و قوی باشیم باید کتاب قرآن و دین الهی را جدی بگیریم به‌طوری که اساس تفکر ما قرآن باشد چرا که قوی و بزرگ پنداشتن دشمن، از ضعف ایمان و باور ما نشأت می گیرد نه از قدرت دشمن.

وی در ادامه تاکید کرد: برای رسیدن به رشد و تعالی باید از دشمنان نهراسیم و با توکل به خدا مصمم و با اراده حرکت کرد تا دشمنان در هر نقش و لباسی نتوانند ما را فریب دهند باید تاریخ را مطالعه کرد و ارتباط محکم‌تری با قرآن برقرار نمود که در این صورت صاحب همه این توانمندی‌ها خواهیم شد.

انتهای پیام/700

 

 

 

 

منبع: پوششی

دیدگاه ها

سلطانی / ۲۵ مرد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵

باسلام خدمت شما.با توجه به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد .مخصوصا مشکل عدم اعتقاد به خدا و بی ایمانی و عدم اگاهی مردم به مسایل حیات بخش روح و روان و توسط جادو کردن ودعاهایی که به افراد داده میشه لذا در این زمینه باید بیشتر امامان جمعه مانور بدهند.با تشکر
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان