۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رکود ره آورد شوم کنترل نامناسب تورم/ در سایه رونق اقتصادی، تورم را کنترل کنیم
کد خبر: ۴۵۲۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد:

رکود ره آورد شوم کنترل نامناسب تورم/ در سایه رونق اقتصادی، تورم را کنترل کنیم

داود محمدی گفت: به هر حال کنترل تورم نباید به بهای رکود صورت گیرد بلکه باید در سایه رونق اقتصادی، تورم را کنترل کنیم.

رکود ره آورد شوم کنترل نامناسب تورم/ در سایه رونق اقتصادی، تورم را کنترل کنیم

 داود محمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، درباره کاهش نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی در خرداد ماه سال جاری اظهار داشت: امروزه شرایط اقتصادی کشور در یک حالت تقریبا سخت قرار دارد و کشور از یک شرایط اقتصادی نامناسب در جهت بهبود وضعیت و رسیدن به یک ثبات و آرامش در حال حرکت است.

 وی افزود: در این راستا دولت و مجلس و سایر دستگاه ها در کنار یکدیگر با عزم جدی و بهره مندی از توصیه های مقام معظم رهبری در جهت اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی به سمتی حرکت می کنند تا آرامش اقتصادی در کشور به وجود آید.

محمدی با بیان اینکه کاهش ملایم تورم طی چند ماه گذشته نیز نشانه حرکت در راستای بهبود شرایط گذشته و موجود و رونق بخشی به تولید است اذعان داشت: به هرحال رشد اقتصادی کشور طی دو سال گذشته به منفی ۵٫۴ درصد رسیده بود که خوشبختانه با تدابیر در نظر گرفته شده این روند در حال اصلاح است.

 وی ادامه داد: با بهبود رشد اقتصادی کشور شاهد هستیم که تورم نیز به صورت ملایم روند کاهشی را در پیش می گیرد البته ادامه روند مستلزم سیاست‌های صحیح پولی، مالی و انضباط بودجه‌ای است و قطعاً اگر دولت با تکیه بر مدیریت جهادی بتواند بر این مدار حرکت نماید کشور شاهد یک جهش اقتصادی خواهد بود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: به هر حال کنترل تورم نباید به بهای رکود صورت گیرد بلکه باید در سایه رونق اقتصادی، تورم را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه کشور هم اکنون در شرایط رکود تورمی قرار دارد خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که دولت با بهره مندی از نظرات کارشناسان اقتصادی، شفافیت اقتصادی ارائه به موقع بودجه و تزریق بهنگام آن در مهار تورم کوشا باشد.

نماینده قزوین در مجلس در پایان تاکید کرد: دولت اگر بخواهد روند بهبود وضعیت اقتصادی را ادامه دهد باید تدابیر لازم را  در کنترل نقدینگی، رونق فضای کسب و کار، بهبود تولید محصولات داخلی، جلوگیری از خروج ارز و حرکت بر مدار  سیاست های اقتصاد مقاومتی به عمل آورد.

انتهای پیام/۲۰۰۲/خ


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان