۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فابیوس باید از ملت ایران بابت ورود خون‌های آلوده عذرخواهی کند/ مجلسی‌ها پیگیر درخواست غرامت از فرانسه هستند
کد خبر: ۴۵۲۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

فابیوس باید از ملت ایران بابت ورود خون‌های آلوده عذرخواهی کند/ مجلسی‌ها پیگیر درخواست غرامت از فرانسه هستند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مجلسی‌ها پیگیر درخواست غرامت از فرانسه هستند گفت: فابیوس باید از ملت ایران بابت ورود خون‌های آلوده عذرخواهی کند.

فابیوس باید از ملت ایران بابت ورود خون‌های آلوده عذرخواهی کند/ مجلسی‌ها پیگیر درخواست غرامت از فرانسه هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به سفر فابیوس به ایران اظهار کرد: مجلس با ورود وزیر امور خارجه فرانسه به ایران جدی تر پیگیر صادرات فرآورده‌های خونی آلوده آنها به ایران است.

وی در ادامه افزود: در این سال‌ها همه دولت‌هایی که در صحنه سیاسی کشور حضور داشتند نتوانستند کار جدی برای دریافت غرامت در خصوص پرونده‌های خونهای آلوده در کشور انجام دهند و این موضوع را پیگیری نکردند.

این مسئول ادامه داد: فابیوس کسی است که در آن دوران دستور ورود این خون‌ها را بدون آزمایش به کشور صادر کرد و حال به چه دلیل مشخص نیست؛ علی رغم اینکه در مجلس ما از وزارت بهداشت و امور خارجه درخواست کردیم یک دعوای عمومی را در دادگاه‌های بین المللی پیگیری کنند؛ اما جدی وارد این قضیه نشدند.

وی اذعان کرد: وزیر امور خارجه و مسئولین کشور باید با ورود فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه از وی توضیح بخواهند و غرامت گرفته و این درخواست را مطرح کنند که وی باید از ملت ایران عذرخواهی کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان عنوان کرد: ما نمایندگان مجلس هم از طریق ریاست مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا این سفر فقط جنبه سیاسی برای وی نداشته باشد و باید پاسخگوی صدماتی که به ایرانی‌ها وارد ساخته است باشد حتی اگر ۳۰ سال از این قضیه گذشته باشد.

انتهای پیام/۲۰۰۲


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان