۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین لزوم فرهنگ سازی در خصوص مزایا، معایب و چگونگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی
کد خبر: ۴۵۲۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

استاد دانشگاه در حوزه رسانه بیان کرد:

لزوم فرهنگ سازی در خصوص مزایا، معایب و چگونگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی

این استاد دانشگاه در حوزه رسانه گفت: جهت مقابله با آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی باید فرهنگ استفاده صحیح آن در جامعه ایجاد شود.

لزوم فرهنگ سازی در خصوص مزایا، معایب و چگونگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، طیب ملکی پور، استاد دانشگاه در حوزه رسانه در همایش طرح ولایت که شب گذشته در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزین برگزار شد؛ اظهار کرد: صاحبان اندیشه و قدرت، عصر حاضر را عصر رسانه نامیدند.

وی در ادامه افزود: یکی از مباحث اصلی در حوزه رسانه موضوع اثرگذاری آن بر افراد جامعه، عقاید و گرایشات آنها است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: دشمنان به دلیل عدم دستیابی به اهداف مورد نظر خود در جنگ سخت، وارد میدان جنگ نرم شدند و با بررسی و تحقیقات و راه اندازی کرسی‌های اسلام شناسی در دانشگاه‌ها به این نتیجه رسیدند که اعتقادی در خاورمیانه جریان دارد که بر خلاف تفکرات دیگر است که همان تفکر شیعی است.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمنان تفکر شیعی، ولایی و عاشورایی را مانع تحقق اهداف خود دیدند تصمیم گرفتند تا اعتقادات و تفکرات مسلمانان را از بین ببرند لذا از حوزه جنگ سخت به جنگ نرم رو آوردند.

این استاد دانشگاه با اشاره به فرهنگ غنی ایران اسلامی گفت: کشور ما از فرهنگی غنی برخوردار است و ما به عنوان میراث داران این فرهنگ باید شرایط باروری و زایش فرهنگی را در جامعه ایجاد کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: قشر فرهیخته و دانشجویان باید فرهنگ کشور را به روز رسانی و بومی کرده آن را به تفکر نسل جوان نزدیک کنند.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: متاسفانه امروز با عدم هماهنگی، نبود برنامه مدون و یکپارچه و سیستم مدیریتی واحد در مسائل فرهنگی مواجه هستیم و بودجه فرهنگی به شکل سلیقه‌ای هزینه می‌شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: جهت مقابله با آسیب‌های شبکه های اجتماعی باید فرهنگ استفاده صحیح از فضاهای مجازی در جامعه ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب‌های استفاده از تلفن همراه توسط کودکان عنوان کرد: ترویج بی بندوباری و شکستن قبح مسائل اخلاقی از جمله مشکلات استفاده از تلفن همراه توسط فرزندان است که باید نظارت و مدیریت خانواده هم‌چنین تقویت معنویت و مباحث اخلاقی و بصیرت دهی در مقابله با مضرات فن آوری برای خانواده‌ها تبیین شود.

ملکی پور افزود: فرهنگ سازی در خصوص مزایا، معایب و چگونگی برخورد، توجه به اینکه فن آوری در اختیار ماست نه ما در اختیار آن و پر کردن اوقات فراغت فرزندان با امورات مفید از دیگر راهکارهای مقابله با این آسیب‌ها است.

انتهای پیام/۷۰۰۳


منبع: مشاهده

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان