۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین توافق هسته‌ای محدودیت جدی در بخش موشکی به وجود می‌آورد
کد خبر: ۴۵۲۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بویین زهرا:

توافق هسته‌ای محدودیت جدی در بخش موشکی به وجود می‌آورد

نماینده مردم آوج و بویین زهرا گفت: توافق هسته‌ای محدودیت جدی در بخش موشکی به وجود می‌آورد.

توافق هسته‌ای محدودیت جدی در بخش موشکی به وجود می‌آورد
روح اله عباسپور در مصاحبه با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، با اشاره به صحبت‌های اخیر تیم مذاکره کننده در صحن مجلس، اظهار کرد: ظریف، وزیر امور خارجه کشور در مجلس حول محور دستاوردهای مذاکرات ارائه کرد اما بر این نکته تاکید داشت که نتیجه این مذاکرات به صورت صددرصدی مطلوب نیست و معایبی نیز دارد وی افزود: دکتر ظریف معایب موجود در مذاکرات را تشریح نکرد اما دستاورد های به دست آمده را به شکل کامل توضیح داد که با این توافق قطعنامه‌های صادر شده علیه ایران لغو می‌شود.
نماینده مردم آوج و بویین زهرا ابراز کرد: دکتر صالحی نیز با اشاره به مباحث فنی هسته‌ای اعلام کرد که محدودیت جدی در مباحث هسته‌ای به وجود نمی‌آید؛ آب سنگین اراک محفوظ می‌ماند و ایران به واسطه کشورهای توسعه یافته در زمینه هسته‌ای می‌تواند با فناوری‌های نوین کارهای جدیدی انجام دهد.
وی در ادامه گفت: با توجه به سخنان دکتر صالحی، نطنز نیز محفوظ می‌ماند و پس از هشت سال می‌توانیم با سانتریفیوژهای  IR8وIR6  و IR4 که داریم فعالیت هسته‌ای را ادامه بدهیم؛ همچنین دکتر صالحی زمان لازم برای تولید انبوه سانتریفیوژها را ۷ تا ۸ سال دانستند که تقریبا همزمان با اجرای توافق نامه خواهد بود.
عباسپور یادآور شد: انتظار داشتیم در مجلس شرایطی فراهم می‌شد که نمایندگان در این زمینه سوالات خود را مطرح می‌کردند اما این شرایط برای منتقدین فراهم نشد اما رئیس مجلس سوال‌هایی در این زمینه از دکتر ظریف و دکتر صالحی پرسیدند.
وی تاکید کرد: در فضایی که کارشناسان و صاح نظران برخی نگرانی‌ها و انتقادات را مطرح می‌کنند به نظر می‌رسد هرچه جلوتر برویم، واقعیت‌ها و محدودیت‌ها در این زمینه برای مردم روشن‌تر می‌شود.
نماینده آوج و بویین زهرا، ابراز کرد: برخی از نمایندگان از این توافق راضی هستند اما تعدادی دیگر از نمایندگان درباره برگشت پذیری تحریم‌ها که طبق توافقنامه شورای امنیت می‌تواند به راحتی بازگردانده شود، نگران هستند.
عباسپور درباره محدودیت ایران در استفاده از موشک‌های بالستیک، گفت: هرچند آقای عراقچی و آقای ظریف معتقدند که موشک های بالستیکی برای پرتاب کلاهک‌های هسته‌ای استفاده می‌شود و چون ما به دنبال بمب اتم و کلاهک های هسته‌ای نیستیم در موضوع موشکی ما محدودیتی به وجود نمی‌آید اما واقعیت این است که موشک‌های دور برد و میان برد ما ظرفیت پرتاب ماهواره را دارند و لذا محدودیت بزرگی در حوزه صنعت موشکی ما پدید می‌آید.
انتهای پیام/۷۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان