۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین خدمات این عالم بزرگوار به مکتب اهل‌بیت (ع) هرگز فراموش نخواهد شد
کد خبر: ۴۵۱۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بیانیه مجمع نمایندگان استان قزوین در خصوص ارتحال آیت الله قزوینی؛

خدمات این عالم بزرگوار به مکتب اهل‌بیت (ع) هرگز فراموش نخواهد شد

در بیانیه مجمع نمایندگان استان قزوین در خصوص ارتحال آیت الله قزوینی آمده است: خدمات این عالم بزرگوار به مکتب اهل‌بیت (ع) هرگز فراموش نخواهد شد.

خدمات این عالم بزرگوار به مکتب اهل‌بیت (ع) هرگز فراموش نخواهد شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، مجمع نمایندگان استان قزوین در خصوص ارتحال حضرت آیت‌الله حاج شیخ علی آزاد قزوینی بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد: انا لله و انا الیه راجعون در این بیانیه آمده است: ارتحال چهره برجسته مکتب علمی و فقاهتی عالم ربانی و فقیه گرانقدر حضرت آیت‌الله حاج شیخ علی آزاد قزوینی موجب تأسف و تأثر فراوان گردید این عالم بزرگوار که  عمر شریف و گرانقدر خود را در حوزه  های علمیه نجف اشرف و حوزه علمیه قم سپری کرد ، در طول حیات پر برکت خود در ترویج معارف نورانی اسلام اهتمام ویژه‌ای داشت و خدمات او به مکتب اهل‌بیت (ع) هرگز فراموش نخواهد شد.
رحلت  این  علم  جلیل‌القدر را به رهبر معظم و عالیقدر انقلاب اسلامی، مراجع اعظام تقلید، حوزه علمیه قم و نجف اشرف، روحانیت معزز و مردم متدین و ولایتمدار استان قزوین تسلیت و تعزیت عرض کرده و امید است خداوند متعال روح بلند این عالم بزرگوار را با اولیاء مکرم دین محشور بدارد.
"مجمع نمایندگان استان قزوین" sheikhzadeghazvini آیت الله علی آزاد قزوینی در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی برابر با ۱۳۴۷ هجری قمری در خانواده ای مذهبی و در روستای زرآباد قزوین به دنیا آمد.
وی تحصیلاتش را در مکتب خانه این روستا گذراند و سپس به قم رفت و از درس بزرگان حوزه مقدمات و سطوح را آموخت و برای تکمیل تحصیلات به نجف اشرف عزیمت نمود و در درس خارج اصول و فقه آیات عظام سید عبدالهادی شیرازی، سید محمود شاهرودی، سید ابوالقاسم خویی شرکت کرد و ضمن تحصیل به تدریس سطوح پایین تر در نجف پرداخت.
این روحانی برجسته که با حضور ۳۰ ساله خود در جوار بارگاه امیرالمومنان علی (ع)، محضر بسیاری از بزرگان حوزه قم و نجف را درک کرده است.
این عالم وارسته که از نیای مادری از نوادگان مرحوم ملاعلی کنی بود، تالیف یک دوره کامل فقه از طهارت تا دیات را در کارنامه علمی خود به یادگار گذاشته است.
انتهای پیام/۲۰۰۲  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان