۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین وزش بادهای سنگین و طوفان در این ماه از سال در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است/ روز چهارشنبه احتمال بادهای شدید و خسارات وجود دارد
کد خبر: ۴۴۹۷۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس اداره هواشناسی استان در مصاحبه با صبح قزوین:

وزش بادهای سنگین و طوفان در این ماه از سال در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است/ روز چهارشنبه احتمال بادهای شدید و خسارات وجود دارد

کارشناس اداره هواشناسی استان با بیان اینکه روز چهارشنبه بادهای شدید و احتمال خسارات وجود دارد گفت: وزش بادهای سنگین و طوفان در این ماه از سال در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وزش بادهای سنگین و طوفان در این ماه از سال در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است/ روز چهارشنبه احتمال بادهای شدید و خسارات وجود دارد
مهدی آخوندی در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در خصوص تغییرات جوی و شروع طوفان در روز گذشته اظهار کرد: روز شنبه و یکشنبه همین هفته موج‌های ناپایدار در استان داشتیم و بارش‌های خوبی در همه نقاط استان قزوین شکل گرفت.
وی در ادامه افزود: در طی این روز گذشته یعنی شنبه و یکشنبه بارش ۷/۱۴ میلیمتری در شهر قزوین، بارش ۸/۱۸ میلیمتری در شهر آبیک و دیگر مناطق استان چون معلم کلایه ۵/۱۲ میلیمتر، بوئین زهرا ۲/۱۱ میلیمتر بارش داشتیم و وزش بادها در این دو روز بسیار شدید بود.
کارشناس اداره هواشناسی استان ادامه داد: وزش باد ۹۴ کیلومتری در شهر آبیک و وزش باد ۷۲ کیلومتر بر ساعت در شهر قزوین و کوهین و معلم کلایه نیز حدود ۷۲ کیلومتر بر ساعت وزش بادهایش بوده است.
وی در خصوص وضعیت دمایی مناطق مختلف استان اذعان کرد: کاهش دمای بین شش تا هشت درجه ای داشته ایم که میانگین دما بوده است و پیش بینی ما این است که امروز دوشنبه نیز وزش باد را خواهیم داشت و بعدازظهر هم رگبار و باران وجود دارد، اما شدت آن از دو روز گذشته کمتر می‌باشد.
این مسئول در ادامه اضافه کرد: روزهای آینده آرام آرام از وزش بادها کم می‌شود اما همچنان بارش باران را به صورت منطقه ای خواهیم داشت و تا پایان هفته ادامه دارد؛ اما از شدت آن کم می‌شود و دماهایی که در این دو روز کاهش پیدا کردند از فردا(سه شنبه) شروع به افزایش می‌کنند، اما شدت گرم شدن تدریجی و نامحسوس می‌باشد.
وی با بیان اینکه تا پایان هفته دو درجه افزایش دما خواهیم داشت عنوان کرد: امروز احتمال وزش بادهای شدید در استان وجود دارد اما از فردا به تدریج این بادها کاهش می‌یابد، اما روز چهارشنبه بادهای شدید و احتمال خسارات وجود دارد.
آخوندی در خصوص وجود این نوع از آب و هوا در ایام تابستان تصریح کرد: وزش بادهای این چنینی در این ماه از سال به ندرت اتفاق می‌افتد و در ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و این موضوع هم به این دلیل بود که چند مدتی است که ما ریزش نداشتیم و سیستمی که وارد منطقه می‌شود، این اتفاق رخ می‌دهد.
وی با بیان اینکه این شرایط جوی در کشور و در مناطق شمالی بوده است گفت: البته بیشترین وزش باد ۹۴ کیلومتر بر ساعت بود که در استان مشاهده شد که ابرهای سیاهی داشتیم که با خود وزش بادهای سنگین را آورد و بیشترین بارش هم در شهر آبیک بود.
انتهای پیام/۲۰۰۲  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان