۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ماجرای اسید پاشی در بوکان آذربایجان غربی
کد خبر: ۴۴۸۸۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اخبار اجتماعی

ماجرای اسید پاشی در بوکان آذربایجان غربی

در شب جشن توافق هسته ای ایران، یک زن ۵۱ ساله و دو دختر جوان به دلیل اسید پاشی به درمانگاه امام علی شهر بوکان منتقل شدند، که پلیس تجسس خود را برای یافتن این سه جنایت آغاز کرد.

ماجرای اسید پاشی در بوکان آذربایجان غربی
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، در شب جشن توافق هسته ای ایران، یک زن ۵۱ ساله و دو دختر جوان به دلیل اسید پاشی به درمانگاه امام علی شهر بوکان منتقل شدند، که پلیس تجسس خود را برای یافتن این سه جنایت آغاز کرد.
اما در روز چهار شنبه ۲۴ تیر ماه نیز در حدود ساعت چهار بعد از ظهر در "سه راه سنگینی" شهر بوکان آذربایجان غربی، بار دیگر به دختری جوان حمله کرده و به صورت وی اسید پاشیده و متواری شدند.
حاضرین در محل بلافاصله با پلیس ۱۱۰تماس گرفته و با اندکی تاخیر پلیس در محل حاضر میشود.
گفته می شود عامل این جنایت سوار بر اتومبیل بوده است.
در شب جشن توافق هسته ای ایران ، مادر و دختری که در ساعت پایانی شب در بلوار کردستان ( سه راه سنگینی ) شهر بوکان در حال پیاده روی بودند مورد حمله فردی ناشناس قرار گرفته و از ناحیه شانه و پشت در اثر اسید پاشی آسیب دیده اند.
ولی به گفته پزشک اورژانس درمانگاه امام علی شهر بوکان سوختگی آنها شدید نبوده است و دچار آسیب جدی نشده اند.
درست یک ساعت بعد زن جوان دیگری نیز مورد حمله قرار گرفته و عامل این جنایت از ناحیه دست و پشت به این زن جوان اسید میپاشد که او به بیمارستان شهید قلی پور اعزام میشود.

فرماندار بوکان جزئیاتی را درباره این حوادث اعلام کرده و گفته است: مادر و دختری بعد از پیاده روی شبانه در بلوار کردستان به خانه مراجعه می کنند که در آنجا متوجه سوختگی و پارگی مانتو های خود می شود که در تماس با مر کز فوریت های ۱۱۰ می گویند احساس می کند مانتو هایشان با پاشیدن اسید به این وضعیت در آمده است.

جمال خسروی افزود: "بعد از گذشت چند دقیقه از این تماس خانمی ۳۱ ساله که متصدی لباس فروشی است و از ناحیه آرنج احساس سوختگی می کند، با ۱۱۰ تماس می گیرد و از حادثه پاشیدن اسید در بلوار کردستان بروی آرنجش  خبر می دهد.

وی اظهار کرد: به علت نزدیکی در مانگاه امام علی(ع) این خانم جهت در مان به آن درمانگاه مراجعه و بعد از در مان سرپایی ترخیص می شود.

بلوار کردستان در هسته مر کزی شهر بوکان قرار دارد گه در شب های ماه مبارک رمضان و به علت حضور ده ها دست فروش تا پاسی از شب میزبان هزاران شهر وند بوکانی است که در امنیت کامل به خرید کالاهای مورد نیاز خود می پردازند.

آنچه مسلم است در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی شهرستان بوکان یکی از امن ترین شهر های ایران محسوب می شود و از نظر شاخص های امنیتی در رتبه بسیار بالای قرار دارد.
"

گفته شده عاملین اسید پاشی به این سه بانوی بوکانی در بلوار کردستان این شهر با پی گیری شورای تأمین شهرستان و اقدام نیروهای امنیتی و نظامی شناسایی و دستگیر شدند.
ارومیه- فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در خصوص حادثه اسیدپاشی گفت: در تحقیقات فنی به عمل آمده از متهمان و مواجهه حضوری با مصدومان حادثه، چهار متهم به بزه انتسابی معترف و علت و انگیره خود را عدم تعادل روحی و روانی به جهت مصرف قرص های روانگردان اعلام کردند.
  به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "ناصر اصلانی" گفت: در پی کسب خبری از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور سه نفر خانم به هویت های مشخص در یکی از مراکز درمانی بوکان به جهت وقوع اسید پاشی، بلافاصله ماموران در محل حاضر شدند و مشخص شد که یکی از مراجعه کنندکان به صورت جزیی از ناحیه بازو و دو نفر دیگر از آنان از قسمت های پشت لباس توسط فرد یا افراد نامعلوم در یکی از خیابان های شهرستان مورد اسید پاشی قرار گرفته اند.
وی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، بررسی آن به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی انتظامی شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان با تشکیل اکیپی ویژه و هماهنگی و حضور مقام قضایی پس از شناسایی متهمان، آنان را در مخفیگاهاشان در اطراف بوکان شناسایی و در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و پس از انتقال به مقر پلیس در بازرسی بدنی به عمل آمده از یکی از آنان آلات و ادوات جرم کشف و ضبط شد .
اصلانی با اشاره به این که هر سه نفری که مورد اسید پاشی قرار گرفته اند به جهت آسیب های جزیی بلافاصله از مراکز درمانی مرخص شدند، گفت: در تحقیقات فنی به عمل آمده از متهمان و مواجهه حضوری با مصدومان حادثه هر چهار متهم به بزه انتسابی معترف و علت و انگیره خود را عدم تعادل روحی و روانی به جهت مصرف قرص های روانگردان اعلام کردند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود جزئی بودن حادثه و عدم شکایت شاکی خصوصی در این زمینه، با تشکیل  پرونده مقدماتی متهمان جهت سیر مراحل قانونی بعدی تحویل مقامات قضائی شدند.
باید دانست که در پاییز سال گذشته نیز در شهر اصفهان چهار مورد اسید پاشی مشاهده شد و این بار در شهر بوکان آذربایجان غربی با این اقدام سعی در ایجاد رعب و وحشت در جامعه را داشتند.
این خشونت که عمدتا بر علیه زنان صورت گرفته است منجر به نابودی زندگی اجتماعی و آینده قربانی شده که بیشتر با هدف انتقام صورت می گیرد.
این اقدام منفور به دور از انسانیت بوده و از دیدگاه تمامی ادیان و مذاهب مختلف مورد نکوهش قرار گرفته است.
امیدواریم که ریشه این جنایت برداشته شود و دیگر در ایران زمین شاهد چنین اقداماتی نباشیم و دیگر زنان این سرزمین مورد تهدید قرار نگیرند.
انتهای پیام/۸۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان