۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین خسارت ناشي از سرمازدگي در باغات تاكستان ۱۰۰ درصد است
کد خبر: ۴۴۷۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئيس صندوق بيمه كشاورزان استان قزوين:

خسارت ناشي از سرمازدگي در باغات تاكستان ۱۰۰ درصد است

رئيس صندوق بيمه كشاورزان استان قزوين بعد از بازديد از باغات شهرستان تاكستان خسارت ناشي از سرمازدگي اخير ۱۰۰ درصد دانست.

خسارت ناشي از سرمازدگي در باغات تاكستان ۱۰۰ درصد است
به گزارش صبح قزوين، در پي سرماي چند روز گذشته و سرمازدگي محصولات كشاورزي رئيس صندوق بيمه كشاورزان استان قزوين و نماينده مردم تاكستان در مجلس شوراي اسلامي از باغات خسارت ديده تاكستان بازديد كردند.
رئيس صندوق بيمه كشاورزان استان قزوين بعد از بازديد از باغات شهرستان تاكستان گفت: خسارت ناشي از سرمازدگي اخير 100 درصد است و غرامت باغ هاي بيمه شده هنگام برداشت محصول پرداخت مي شود.
رحماني نماينده مردم شهرستان تاكستان در مجلس شوراي اسلامي هم در خصوص كشاورزاني كه محصولات خود را بيمه نكرده اند افزود: با پي گيري ها و مكاتبات انجام شده با وزير جهاد كشاورزي اميدواريم از اين كشاورزان نيز حمايت شود.
اکثر درختان میوه منطقه معتدله در معرض یخبندان زمستان یا سرما زدگی بهاره قرار می گیرند که این امر موجب خسارت های شدید اقتصادی می گردد.
حتی آن دسته از مناطق تولید میوه که در موقعیت های جغرافیایی خاص احداث می شوند که خسارت وارده ناشی از سرما در آنها به حداقل کاهش داده شده نیز بعضاً با این حوادث مواجه می گردند.
باغداران کاملا از نتایج زیان بار عدم محافظت درختان در برابر سرمای زمستان مطلع هستند.
لذا اعتقاد به مقاومت در برابر سرما به عنوان یک پدیده و ابزار کمکی برای جلوگیری از بروز خسارت ناشی از سرما از نظر باغداران از اهمیت اساسی برخوردار است.
گیاهان درحال رشد غیر مقاوم بوده و قادر به مقاوم شدن نیستند.
لذا رکود در طول ماههای سرد زمستان برای بقائ گیاهان و درختان میوه ضروری می باشد.
درختان میوه در زیستگاهای طبیعی خود به ندرت توسط سرما صدمه می بینند زیرا در آنها مکانیسم سازگاری در آنها توسعه یافته است که به آنها اجازه می دهد در طول شرایط آب و هوایی شدید زمستان به حالت رکود بروند.
انتهاي پيام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان