۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش ۵۲ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر/ اولین سامانه متحرک خونگیری پایگاه انتقال خون در استان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۴۴۶۹۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان قزوین خبر داد:

افزایش ۵۲ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر/ اولین سامانه متحرک خونگیری پایگاه انتقال خون در استان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: سال جاری در مجموع، ۶۲۳ واحد خون در شب‌های قدر اهدا شد که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

افزایش ۵۲ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر/ اولین سامانه متحرک خونگیری پایگاه انتقال خون در استان راه‌اندازی می‌شود
محمدحسین برادران، مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آمار مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون در شب‌های قدر اظهار کرد: ۱۴۲ واحد خون در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال جاری خون گیری شد که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۱۷۳۸۸۷۸

وی در ادامه افزود: شب ۲۱ ماه رمضان نیز ۲۳۸ واحد خون و در شب ۲۳ ماه رمضان ۲۴۳ واحد خون اهدا شد که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش آمار داشت و در کشور بی‌نظیر بود.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین خاطر نشان کرد: سال جاری در مجموع ۶۲۳ واحد خون در مدت سه شب اهدای خون انجام شد که نسبت به سال گذشته که ۴۱۰ واحد بود؛ ۵۲ درصد رشد داشته است.
این مسئول تصریح کرد: انگیزه‌های انسانی و خیرخواهانه مردم مومن و مسلمان استان قزوین همچنن نذری که بخش اعظمی از اهداکنندگان در شب‌های قدر دارند مهم‌ترین دلیل افزایش چشمگیر آمار مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون است.
وی با بیان اینکه درصد آمار مراجعه کنندگان خانم در استان فقط ۶ درصد است؛ بیان کرد: این میزان در مقایسه با آمار ۱۰ درصد کشوری بسیار پایین است از این رو با توجه به اینکه فردا به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده از همه بانوان دعوت می‌کنیم که با حضور در پایگاههای انتقال خون در این امر نوع دوستانه شرکت کنند.
برادران تاکید کرد: روز عفاف و حجاب فرصت مغتنمی جهت رشد آمار بانوان در امر اهدای خون است که پایه‌های ارتقاء سلامت اجتماعی جامعه به شمار می‌آیند.
وی با اشاره به کمبود پایگاه انتقال خون در سطح استان عنوان کرد: استان قزوین دارای دو پایگاه انتقال خون در شهرهای قزوین و تاکستان است و سایر شهرستان‌ها محروم از این پایگاه هستند ضمن اینکه یک پایگاه برای شهرستان قزوین ناکافی است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در استان پیشنهاد شد تا سامانه متحرک پایگاه انتقال خون در سال ۹۴ خریداری، تجهیز و راه‌اندازی شود تا سایر شهرستان‌های استان نیز از این امکانات بهره‌مند شوند.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه تحقق این امر به اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان نیاز دارد لذا همکاری و مساعدت سایر مسئولان استان به ویژه استاندار محترم قزوین را می‌طلبد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان