۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین صدور سند رسمی برای منازل موقوفه شهر الوند
کد خبر: ۴۴۳۴۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف قزوین خبر داد:

صدور سند رسمی برای منازل موقوفه شهر الوند

حجت الاسلام مصطفی نوروزی گفت: باتوجه به رفع مشکل موقوفه بودن منازل مسکونی شهر الوند مالکان می‌توانند برای طی مراحل گرفتن سند به دفتر موقوفه خزانه مراجعه کنند.

صدور سند رسمی برای منازل موقوفه شهر الوند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که بیش از ۲۵ سال مردم ساکن در شهر الوند با آن روبرو بودند، اوقافی بودن برخی از زمین‌های این شهر بود.
وی افزود: پس از پیگیری‌های لازم و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان کشوری این مشکل برطرف شده و مردم می‌توانند سند رسمی برای واحدهای مسکونی خود دریافت کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: در جلسه‌ای که در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد، موفق به دریافت مجوز یک ساله تبدیل به احسن بلوک‌های سه‌گانه شهر الوند شدیم.
نوروزی ادامه داد: یک هزار و ۱۵۰ واحد معروف به بلوک‌های A، B و C در شهر الوند وجود دارد که پیش از وقف شدن توسط مسکن و شهرسازی به مردم واگذار شده بود.
وی با بیان اینکه این واحدها از مدت‌ها پیش موقوفه بود، عنوان کرد: علی‌رغم موقوفه بودن این واحدها در سال ۱۳۴۲ در طرح اصلاح اراضی از حالت وقف خارج شد و با پیگیری‌های متعدد دوباره در سال ۷۲ به موقوفه برگشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: افرادی که قبل از سال ۱۳۷۲ این واحدهای مسکونی را از مسکن و شهرسازی خریداری کرده بودند، می‌گفتند این واحدها موقوفه نیست و آن‌ها را از مسکن و شهرسازی خریده‌اند.
نوروزی گفت: پس از سال‌ها با پیگیری‌های زیادی که برای تبدیل به احسن این بلوک‌های مسکونی صورت گرفت، سرانجام موفق شدیم مجوز لازم برای صدور سند رسمی را برای این واحدها دریافت کنیم.
وی بیان کرد: از مردم نیز انتظار می‌رود از این فرصت استفاده کرده و نسبت به دریافت سند ملک مسکونی خود اقدام کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: فرصت به دست آمده یک فرصت طلایی است و شهروندان ساکن در این بلوک‌ها می‌توانند برای طی مراحل قانونی گرفتن سند به دفتر موقوفه خزانه مراجعه کنند.
نوروزی یادآور شد: با توجه به اینکه مدت اعتبار مجوزی که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صادر شده یک ساله است، امیدواریم افرادی که با مشکل موقوفه بودن منازل مسکونی روبرو هستند در این مدت مراجعه کرده و نسبت به دریافت سند رسمی ملک خود اقدام کنند.
منبع: اوقاف قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان