۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نشست بررسی و نقد رمان‌های کلاسیک
کد خبر: ۴۴۲۷۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در مجتمع فرهنگی و هنری مهر برگزار می‌شود؛

نشست بررسی و نقد رمان‌های کلاسیک

نشست بررسی و نقد رمان‌های کلاسیک در مجتمع فرهنگی و هنری مهر برگزار می‌شود.

نشست بررسی و نقد رمان‌های کلاسیک
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، نخستین نشست از سلسله نشست‌های ادبی خوانش، نقد و بررسی بزرگ ترین رمان‌های کلاسیک ادبیات جهان با عنوان عصر رمان شنبه ۱۳ تیرماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری مهر برگزار می‌شود.
در این نشست که به صورت دوره ای هر دو هفته یکبار در روزهای شنبه برگزار خواهد شد، ۸ عنوان از مهم ترین رمان‌های کلاسیک ادبیات داستانی جهان مورد بررسی و نقد قرار خواهد گرفت.
هاشم الله یاری مسئول برگزاری این نشست گفت: نخستین جلسه این نشست با بررسی و نقد رمان جنایت و مکافات داستایفسکی روز شنبه ۱۳ تیرماه جاری ساعت ۱۸ در محل مجتمع فرهنگی و هنری مهر قزوین برگزار خواهد شد.
وی در رابطه با جلسات بعدی این نشست نیز افزود: دومین جلسه این نشست ادبی در روز ۲۷ تیرماه جاری در همان ساعت با بررسی رمان بینوایان ویکتور هوگو نویسنده نامدار فرانسوی برگزار خواهد شد.
photo352058276435830714 (1) الله یاری اضافه کرد: بررسی و نقد رمان‌های کلبه عمو تم، دن کیشوت، الیورتوییست، آناکارنینا، باباگوریو و مادام بوواری از دیگر برنامه های سلسله نشست‌های عصر رمان است که در جلسات آتی برنامه نقد و بررسی آنها برگزار خواهد شد.
وی در رابطه با ضرورت برگزاری نشست‌های ادبی و فرهنگی از این دست بیان کرد: مقام معظم رهبری در نشست‌های فرهنگی و بازدید از نمایشگاه های کتاب همواره توصیه‌های اکیدی مبنی بر خواندن رمان های درجه یک ادبیات جهان و به ویژه ادبیات غرب دارند.
این فعال فرهنگی اذعان کرد: این توصیه مقام معظم رهبری در راستای معطوف نمودن توجهات به قابلیت این نوع ادبی در انتقال اندیشه‌ها و مفاهیم بشری است، به گونه ای که رهبری بارها توصیه کرده اند جوانان و نویسندگان متعهد این مرز بوم باید با تسلط بر رمان‌های درجه یک ادبیات جهان رمان‌هایی همسنگ این آثار در رابطه با امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی خلق کنند.
گفتنی است مجتمع فرهنگی هنری مهر در خیابان طالقانی جنب سینما مهتاب قرار دارد و شرکت در برنامه های فرهنگی، ادبی و هنری این مرکز برای عموم علاقمندان آزاد است.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان