۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کارگران ذخیره و گنجینه های زمین هستند
کد خبر: ۴۴۰۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

کارگران ذخیره و گنجینه های زمین هستند

حجت الاسلام عابدینی گفت: ایجاد شغل وظیفه مسئولین بوده و ارائه کارمفید وظیفه کارگران.

کارگران ذخیره  و گنجینه های زمین هستند
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه انسان همواره در حال امتحان است، گفت: خدا امتحان را قرار داده تا گنج های وجودی انسان کشف شده و اگر انسان این را نداند تحملش در مقابل ناملایمات کم می شود.
وی ادامه داد: بدانید که ما همواره در حال امتحان هستیم و همه انسان ها در حال چشیدن مرگ هستند و مرگ از زندگی جدا نبوده و با آن توأمان است و قرآن می فرماید ما همیشه شما را با خیر و شر می آزماییم.
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به جاذبه های دنیایی بیان کرد: همه این جاذبه ها از مال، فرزند و هر آنچه که حواس ما را جذب می کند، امتحان هستند و قرآن می فرماید: هرچه را که شما در زمین می بینید، زینت زمین است و آن چیزی که انسان را زینت می بخشد ایمان است.
وی عنوان کرد: کفر و نافرمانی خدا انسان را زشت می کند، زیرا این ها عکس تقوا هستند و در مقابل، امتحان شدن مواد زائد مثل کبر و غرور انسان را از بین می برد.
حجت الاسلام عابدینی تأکید کرد: جنگ نرم دشمن یک امتحان است که در قرآن نیز می فرماید: شما همیشه در مقابل تبلیغات دشمن هستید و از پیروزی انقلاب تا امروز در رسانه ها با گوش های ما سر و کار دارند و هیچ وقت نتوانستند کار بکنند.
وی یاد آورشد: دشمن جنگ تحمیلی را به راه انداخته، ولی خودشان ضرر کردند و هر وقت تصمیم گرفتند آتش جنگی را علیه ما آغاز کنند خداوند آن را خاموش کرد، خداوند متعال نمی گذارد پرچم اسلام آسیبی ببیند.
خطیب جمعه قزوین با اشاره به نتیجه امتحان خدایی خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید: اگر شما اهل صبر و تقوا باشید، حیله ها هیچ آسیبی به شما وارد نخواهند کرد، اگر رشوه دادید، دروغ گفتید، تهمت زدید و .
.
.
ضرر خواهید کرد نه اینکه بگویید چون ما را تحریم کرده اند، زیان دیده ایم.
حجت الاسلام عابدینی با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) اظهارداشت: خدای متعال به پیامبر اکرم (ص) وعده داد که به زودی گوهری به تو خواهیم داد که دیگر نگران آینده امتت نباشی و سوره کوثر نازل شد و این حقیقت را خدای متعال محقق کرد، یازده قرآن ناطق را از حضرت زهرا(س) به اسلام تقدیم کرده است.
وی افزود: فاطمه (س) خیر کثیر است و عاشورا ریشه در برکت وجود فاطمه (س) دارد که جهان را نورافشانی و آن را با اسلام آشنا کرده است.
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به روز زن که مصادف با میلاد حضرت زهرا (س) است، گفت: روز زن یعنی زنی که فاطمه (س) الگوی اوست، این الگو باعث شد جای خالی مادر برای پدرپر شود، طوری که او را ام ابیها نامید.
وی ادامه داد: روز مادر یعنی مادری که فرزندان شایسته تربیت کند، پدر و مادر ممکن است فرزندان خود را عالم پرورش دهند ولی این با تربیت متفاوت است و حضرت زهرا(س) تعلیم و تربیت می کرد و فرزندان ما بایستی فاطمی تربیت شوند و فدایی هم باشند.
عابدینی با اشاره به زمینه سازی ظهور اذعان داشت: حضرت زهرا (س) آرمان های بزرگ دارد و حضرت مهدی (عج) فرزند اوست که قرار است با آمدنش جهان را از آلودگی ظلم و فسق دور کند و امام (ره) می شود فرزند حضرت زهرا (س) که زمینه سازی ظهور رافراهم می کند.
وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم عنوان کرد: شهید مطهری عالمی بود که علم از درونش می جوشید، نه عالمی که علم که را در ذهن خود انباشته می کند و همان را ارائه می دهد.
آن هایی که در مکتب اسلام علم می آموزند جوشش علم خواهند داشت و این علم نشانه ای دارد که هرچه عالم تر شدی خاشع تر و فروتن می شوی.
حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: شهید مطهری شخصی است که همه اقشار جامعه از بیاناتش استفاده کرده و او مبلغی است که قرآن مبلغی اش را امضاء می کند.
وی با بیان اینکه معلم بایستی امین باشد اظهارداشت: شهید مطهری حکیم بود، که کلامش تأثیر داشت، آنقدر برای خدا تلاش کرد که خدا اکسیر حکمت را در درونش متبلور کرد، او امین بود و معلم نباید چیزی را بگوید که خلاف باشد.
ما خیلی از کتاب ها را می خوانیم که عقلمان را تسلیم و بعضی قلبمان را تسلیم می کنند، اما کتاب های شهید مطهری عقل و دلمان را تسلیم می کند.
حجت الاسلام عابدینی با اشاره به روز کارگر گفت: از نگاه دینی کارگران خزانه ها و گنجینه زمین هستند، کشاورزانی که نعمت های خدا را سر سفره مردم می گذارند و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید گفت کارگران بصیر، یعنی همان کسانی که گنجینه ها را آشکار می کنند.
وی با بیان اینکه کار عیب نیست، افزود: ابا نداشته باشید از کار، کار بهانه رزق است و باید مسئولین توجه داشته باشند به کارگران عزیز خصوصأ استان ما که صنعتی و کارگر خیز است.
توجه به احترام و حقوق کارگران و ایجاد شغل وظیفه مسئولین بوده و ارائه کار مفید وظیفه کارگران.
حجت الاسلام عابدینی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو اظهارداشت: در انتخاب کاندیدها، بایستی به تخصص توجه کنیم و اگر کسی را برگزینیم که این ویژگی را ندارد به خودمان ظلم کرده ایم و هرچقدر تعداد کاندیدها بیشتر باشد، وظیفه ما نیز سنگین تر خواهد شد.
انتهای پیام/3004/خ  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان