۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دستان بسته شهدای غواص صحنه شهادت حضرت عباس(ع) را برایم تداعی کرد
کد خبر: ۴۳۸۹۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

طراح پوستر شهدای غواص در مصاحبه با صبح قزوین:

دستان بسته شهدای غواص صحنه شهادت حضرت عباس(ع) را برایم تداعی کرد

طراح پوستر شهدای غواص در مصاحبه با صبح قزوین گفت: زمانی که از نحوه شهادت این غواصان عزیز با دستان بسته مطلع شدم ذهنم به سمت نحوه شهادت حضرت عباس(ع) در روز عاشورا کشیده شد.

دستان بسته شهدای غواص صحنه شهادت حضرت عباس(ع) را برایم تداعی کرد
محمد رازقی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، در خصوص طراحی پوستر شهدای غواص اظهار کرد: یک مجموعه فرهنگی از سال ۸۸ در سطح کشور به صورت خودجوش تشکیل شد به عنوان نهضت مردمی پوستر انقلاب که یک سری از نیروهای انقلابی و مذهبی در این مجموعه در حال فعالیت هستند.
وی در ادامه افزود: اعضای این مجموعه فرهنگی مذهبی در طول سال از طریق برگزاری جلسه با یکدیگر ارتباط کاری و فکری دارند و به فراخور موضوعات و شرایطی که به مناسبت‌های مختلف در سطح کشور به وجود می‌آید، با همان انگیزه‌های انقلابی به طراحی پوستر می‌پردازند.
طراح پوستر شهدای غواص با بیان اینکه همه اعضای مجموعه نهضت مردمی پوستر انقلاب به صورت حرفه ای و در فضای جدی مشغول به فعالیت هستند ابراز کرد: پوسترهای مناسبتی را در قطع بزرگ و با قابلیت چاپ طراحی و برای استفاده منتشر می‌کنند، اعضای این مجموعه از استان‌های مختلف چون مشهد، کرج، یزد و تهران و قم، اصفهان و قزوین هستند.
photo_2015-06-16_12-41-56 وی با اشاره به منتشر شدن خبر تفحص ۱۷۵ شهید غواص در کشور اذعان کرد: با منتشر شدن بحث تشییع شهدای غواص قرار بر این شد مجموعه نهضت پوستر انقلاب بسته ای را طراحی کند تا با انتشار آن در سطح کشور بتوانیم این پوسترها را در اختیار عموم جامعه قرار دهیم.
این فعال فرهنگی از پشتیبانی فرهنگسرای انقلاب شهرداری تهران برای استفاده از این پوسترها در سطح شهر خبر داد و گفت: هر کدام از اعضای مجموعه ما یک پوستری را طراحی کردند تا در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد که طرح پوستر خودم در روزنامه وطن امروز در روز تشییع شهدای غواص استفاده شده است.
وی در خصوص پیام این پوستر طراحی شده عنوان کرد: زمانی که از نحوه شهادت این غواصان عزیز با دستان بسته مطلع شدم ذهنم به سمت نحوه شهادت حضرت عباس(ع) در روز عاشورا کشیده شد و به جستجوی شعرهایی که در خصوص این یاور حضرت سیدالشهدا سروده شده پرداختم و این شعر توجهم را جلب کرد؛ روی دست تو ندیده است کسی دریا دل          چون خدا خواست که نایاب کند دریا را طراح پوستر شهدای غواص در ادامه اضافه کرد: با توجه به این شعر استفاده از کویر و دریا را الهام گرفتم؛ در طراحی این پوستر پیکر یک غواص به صورت دریا در نظر گرفته شده است که گویی از آسمان یک عکس ماهواره ای از آن گرفته اند؛ یعنی دریایی به صورت یک غواص در یک کویر طراحی شده است.
وی در پایان گفت: پیام این پوستر این است که غواصان ما دریادل بودند و مثل این افراد هرگز پیدا نخواهد شد.
انتهای پیام/۲۰۰۲    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان