۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تحریف شخصیت امام راحل دور از انصاف است
کد خبر: ۴۳۸۰۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

تحریف شخصیت امام راحل دور از انصاف است

نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: اولین ویژگی امام ساده‌زیستی بود که واقعا دور از انصاف است کسی بخواهد در آن تحریفی ایجاد کند چرا که ایشان زندگی بدون تجمل و اشرافی‌گری داشتند.

تحریف شخصیت امام راحل دور از انصاف است
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین، حجت‌الاسلام علی اسلامی امام جمعه تاکستان در رابطه با تحریف شخصیت امام گفت: تحریف شخصیت قضیه‌ای است که در طول تاریخ بشریت وجود داشته است و صرفا مربوط به زمان حاضر نیست و در گذشته بوده و در آینده نیز خواهد بود.
وی در ادامه به تحریف شخصیت امام علی(ع) نیز اشاره کرد و یادآور شد: عده‎ای سودجو از بیانات و احادیث استفاده کرده و با ایجاد نوعی تغییر احادیث جعلی را بین مردم رواج می‌دادند؛ هدف آن‌ها از انجام این اعمال تثبیت و تحکیم افکار خود در ذهن مردم بود و اینگونه خود را به مردم می‌شناساندند و از امام علی(ع) سوء استفاده می‌کردند.
عضو خبرگان رهبری افزود: این سوء نیت‌ها در زمان امام(ره) نیز رایج بود؛ بعضی از گروه‌ها و باندهایی که قسمت‌هایی از بیانات امام را تحریف کرده به نوعی که سخنرانی یک ساعتی ایشان را در یک دقیقه گنجانده و با حذف کلامات اصلی ایشان رشته سخن را در جهت منافع خود به کرسی می‌نشاندند و رفتارهای بی‌منطق خود را توجیه می‌کردند.
این مسئول تصریح کرد: هدف از انجام این اعمال توسط این اقشار تحریف شخصیت امام(ره) بود و درواقع می‌خواستند رفتار خود را در جامعه منطقی و درست نشان داده و بگویند ما نیز تابع بیانات و رفتار‌های امام هستیم.
امام جمعه تاکستان با اشاره به چند اصول شناخته شده امام(ره) را که در آن تردیدی نیست و جزو اصول و سیره‌های ایشان بوده عنوان کرد: اولین ویژگی امام ساده‌زیستی بود که واقعا دور از انصاف است کسی بخواهد در آن تحریفی ایجاد کند چرا که ایشان زندگی بدون تجمل و اشرافی‌گری داشتند.
این مسئول تاکید کرد: خصلت بارز دیگر امام استکبار ستیزی ایشان بود که چگونه در مقابل ظالمین خود را سست نشان نداده و با قدرت در مقابل ظلم می‌ایستادند؛ از دیگر اصول شناخته امام حمایت از پابرهنگان و کوخ‌نشینان بود و به سخنی از امام(ره) اشاره کردند که میفرمودند: «من یک تار موی کوخ‌نشین را به هزار کاخ‌نشین نمی‌دهم».
وی در ادامه بیان کرد: آیا انصاف است بخواهیم شخصیت امام را تحریف کرده؛ در حالی‌که صحبتی از ساده‌زیستی، ظلم‌ستیزی و حمایت ایشان از مستضعفین به میان نیاوریم؛ ما باید کاری کنیم که نسل‌های آینده ساده‌زیستی امام (ره) را در ذهن خود تصور کنند.
اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری اصرار دارند که چهره اصلی امام را به جامعه به خصوص نسل جوان در شکل واقعی معرفی کنیم؛ کسی که در مقابل ظالم فریاد می‌زد، در مقابل مظلوم و یتیم با تواضع برخورد می‌کرد و باید ساده‌زیستی و ضداضرافی‌گری ایشان که زبانزد خاص و عام بود سخن بگوییم.
عضو خبرگان رهبری در پایان افزود: امیدوارم این رهنمودها و آموزه‌های مقام معظم رهبری که خود جانشین صالحی برای امام هستند؛ ساده زیستی‌، مقابله با ظلم و حمایت از محرومین سرلوحه زندگی مردم قرار گیرد و این اعمال ادامه‌ پیدا کند و مملکت ما از اشرافی‌گری و طبقه‌بندی فاحش با اختلاف زیاد در بین مردم نجات یابد.
منبع: شاخص نیوز انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان