۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین رهبری، حمایت مردم از نظام و اعتقاد به اسلام سه عامل ماندگاری انقلاب
کد خبر: ۴۳۷۳۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد

رهبری، حمایت مردم از نظام و اعتقاد به اسلام سه عامل ماندگاری انقلاب

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در یادواره شهدای خیارج گفت: رهبری با بصیرت، پشتیبانی مردم از نظام و اعتقاد به اسلام سه عامل ماندگاری انقلاب است.

رهبری، حمایت مردم از نظام و اعتقاد به اسلام سه عامل ماندگاری انقلاب
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، یادواره شهدای شهرک خیارج قزوین شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید کشور در مسجد امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.
حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کل کشور در این مراسم اظهار کرد: خداوند می‌فرماید پیامبران را برای هدایت مردم از ظلمت به نور و خوشبختی فرستادیم، پروردگار عالم به حضرت موسی(ع) می‌فرمود اگر می‌خواهی در کار خود موفق باشی مردم را هدایت کن به روزهای خدا.
وی در ادامه افزود: شاید این سئوال پیش آید مگر همه روزها، روزهای خدا نیست؟ روزهای خاصی ایام الله است؟ به طور یقین همه روزها برای خداست اما برخی روزها و مکان‌ها استثنایی می‌باشد که این فضاها به عنوان ایام الله یا بیت الله معروف می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در امور ایثارگران ادامه داد: یوم الله روزی استثنایی است که در تاریخ یک سرزمین یا در یک جمعیت خاصی اتفاق مهمی روی داده است، روزهای خدا روزهای نجات هر امتی می‌باشد؛ برای نمونه روز ۱۵ خرداد به عنوان یوم الله نامیده شده است.
وی با بیان اینکه ۱۵ خرداد چه روزی بود ابراز کرد: از سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۰ آمریکا برنامه ریزی کرده بود ایران را که کشوری ثروتمند بود به تسلط خود درآورد؛ زیرا از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی در این دهه مشکلات زیادی برای خاندان پهلوی به وجود آمده بود.
معاون رئیس جمهور در امور ایثارگران گفت: در آن دوران با حضور مرجعیت قوی آیت الله بروجردی آمریکایی‌ها نتوانستند برنامه ریزی خوبی برای اهداف شوم خود داشته باشند؛ پس از رحلت ایشان شاه گمان برد فضا برای برنامه ریزی علیه اسلام فراهم شده است، اما مشاهده کرد مرجعی شجاع، با بصیرت به نام امام خمینی علیه شاه به مبارزه می‌پردازد.
وی با بیان اینکه اعتراض‌های مکرر امام راحل به بی تدبیری‌های شاه پهلوی مردم ایران را به تکاپو انداخت اذعان کرد: امام راحل را در شب ۱۵ خردادماه دستگیر کردند و ملت در ۱۵ خردادماه به خیابان‌ها ریخته و شعار دادند یا مرگ یا خمینی و قیام ۱۵ خرداد شکل گرفت، این روز شد یوم الله شکل گیری قیام برای انقلاب و در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ نهضت مردمی به پیروزی رسید.
آرامش و امنیت امروز ایران مدیون ایثارگری شهدا و رزمندگان این انقلاب است شهیدی محلاتی با طرح این سئوال که چه عواملی توانست امام و مردم ایران را به پیروزی برساند تصریح کرد: معتقدم در مبارزات انقلاب و جنگ نابرابر سه عامل توانست زمینه ساز پیروزی ملت ایران باشد.
وی در ادامه بیان کرد: اولین عامل وجود رهبری صحیح و با بصیرت بود که به طور کامل این مبارزات را رهبری می‌کرد، امام خون ریخته شده در خیابان‌ها را با سرنگ جمع کرده و در وجود مردم دوباره تزریق می‌کرد، ترس در وجود ایشان نبود، امام خمینی(ره) شجاع، بصیر و آگاه به مسائل سیاسی بود؛ یک مرجعیت کامل که بار این ملت را به دوش کشید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: در حال حاضر در جهان فضایی علیه انقلاب ایران ایجاد شده است که رهبری انقلاب در حفظ نظام جایگاه ویژه ای دارند؛ آیت الله خامنه ای ۲۶ سال است در حال هدایت این کشتی طوفان زده هستند.
وی عامل دوم در پیروزی و ماندگاری انقلاب را مردم دانست و گفت: مردم به این انقلاب وفادار بوده و هستند و خانواده‌های شهدا نقش برجسته ای در حفظ انقلاب داشته اند، ملت ایران با پشتیبانی و فداکاری خود کاری کردند که صدام در آخرین روزهای جنگ التماس می‌کرد جنگ تمام شود.
شهیدی محلاتی عنوان کرد: ما در بین ایثارگران ۸۴ خانواده داریم که هرکدام پنج شهید تقدیم انقلاب کرده اند؛ این انقلاب برای ما بسیار گران تمام شده است، ما باید رهبری را الگو قرار دهیم ایشان بارها به من فرموده اند؛ ما مدیون خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستیم ما باید با این خانوادهها دیدار داشته باشیم.
وی با بیان اینکه آرامش و امنیت امروز ایران مدیون ایثارگری شهدا و رزمندگان این انقلاب است ابراز کرد: سومین عامل پیروزی مسئله اعتقاد مردم است، عشق و علاقه مردم به عاشورا و حضرت سیدالشهدا زمینه ساز پیروزی انقلاب شد؛ زیرا از راه ایشان الگو گیری صورت گرفت.
نماینده ولی فقیه در امور ایثارگران با اشاره به سخنان رهبری در مراسم سالگرد امام راحل اذعان کرد: برای اینکه این نظام را حفظ کنیم باید وحدت داشته باشیم و با همدلی و همزبانی در کنار یکدیگر این سال پرحادثه را پشت سر بگذاریم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان