۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین امروز تحریف کنندگان امام و انقلاب در برابر رهبری ایستاده‌اند/ مردم ما با خوی کاخ‌نشینی و رفاه‌طلبی مخالفند
کد خبر: ۴۳۷۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

امروز تحریف کنندگان امام و انقلاب در برابر رهبری ایستاده‌اند/ مردم ما با خوی کاخ‌نشینی و رفاه‌طلبی مخالفند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مردم ما با خوی کاخ‌نشینی و رفاه‌طلبی مخالفند گفت: افرادی که امروز در برابر رهبر معظم انقلاب ایستاده اند این اشخاص همان تحریف کنندگان امام و انقلاب هستند.

امروز تحریف کنندگان امام و انقلاب در برابر رهبری ایستاده‌اند/ مردم ما با خوی کاخ‌نشینی و رفاه‌طلبی مخالفند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر قزوین با بزرگداشت قیام ۱۵ خردادماه اظهار کرد: این قیام یک ماهیت ویژه دارد، قیام‌های زیادی در کشور رخ داده است اما هیچ قیامی قابل مقایسه با نهضت ۱۵ خردادماه سال ۴۲ نیست.
وی در ادامه افزود: از چند منظر می‌توان به این قیام نگاه کرد ریشه قیام ۱۵ خرداد کجاست؟ آیا قیام امام از این تاریخ شروع شد؟ خیر، نهضت سال ۴۲ ریشه در قیام کربلا در سال ۶۲ هجری داشت؛ مردم ما شاگرد سیدالشهدا هستند و ویژگی‌های این انقلاب هم ریشه در نهضت امام حسین(ع) دارد.
این خطیب نمازجمعه ادامه داد: در قیام ۱۵ خرداد همه قشرهای مردمی حضور داشتند، در زیارت وارث می‌خوانیم که قیام سیدالشهدا ریشه در قیام همه انبیا دارد، وقتی انقلاب ما هم برگرفته از قیام کربلاست پس انقلاب ایران هم آمده تا عدل و قسط را برقرار کند.
وی با بیان اینکه آینده و چشم انداز انقلاب ایران کجاست؟ اذعان کرد: هرجمعی که برای نجات مستضعفان عالم انقلاب کند خدای متعال این ملت را یاری می‌کند زیرا وعده الهی نقص ناپذیراست؛ در انقلاب ایران همه اعتماد و اتکال به خدا بود و در برابر همه استکبار جهانی ایستادیم.
نماینده ولی فقیه در استان توکل به خدا و اعتماد به مردم دو رمز پیروزی انقلاب دانست و گفت: در حال حاضر سپاه، بسیج و در رأس آن ارتش در برقراری امنیت برای کشور می‌درخشند، امام می‌فرمود مقصد یکی است و آن شکستن ابرقدرت‌هاست.
وی ابراز کرد: عوامل پیروزی انقلاب ایران ایمان به خدا، رهبری و جایگاه ولایت فقیه بود که توانست ایمان را در مردم تقویت کند، سومین عامل وحدت در بین مردم بود که با رسیدن امدادهای غیبی به ملت تکمیل شد.
عابدینی با اشاره به سخنان رهبری در بیست و ششمین سالگرد امام خمینی(ره) عنوان کرد: امام راحل به دنبال تشکیل تمدن اسلامی بود و ملت‌های مسلمان جهان را مورد خطاب قرار می‌دادند؛ همان کاری که امروز رهبر معظم انقلاب انجام می‌دهند اگر ما قصد صدور انقلابمان را نداشتیم ظالمان عالم علیه ما جبهه نمی‌گرفتند.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی تنها کشوری است که برای دنیا برنامه دارد بیان کرد: دشمنان از استقلال ما واهمه دارند و نوکران استکبار جهانی در داخل این سخن را مطرح می‌کنند که استقلال ایران به چه درد می‌خورد؟ امروز خیلی‌ها مرعوب دشمن شده و آب به آسیاب آنها می‌ریزند امام جمعه قزوین اعلام کرد: طبق فرموده رهبری عده ای قصد دارند امام راحل و آرمان‌هایش فراموش یا تحریف شود یعنی قصدشان این است که نشان دهند امام خمینی(ره) به حدی که امروز مطرح است، ضد آمریکا نبودند.
وی با بیان اینکه مردم ما با خوی کاخ نشینی و رفاه طلبی مخالف هستند تصریح کرد: اگر کسی با شیاطین و دشمنان هم کاسه شود با آنها مبارزه می‌کنند؛ افرادی که امروز در برابر رهبر معظم انقلاب ایستاده اند این اشخاص همان تحریف کنندگان امام و انقلاب هستند.
این خطیب نمازجمعه در ادامه خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه ای کسانی که ایمان آورده اید در برابر خوب و بد موضع بگیرید تاکید کرد: برای فهم عظمت و بزرگی ۱۵ خرداد به مرور حدیثی از امام رضا(ع) می‌پردازیم؛ هرگاه خدای متعال بنده ای را برای اداره جمعی از بندگانش اختیار کند هزینه این مدیریتی که به وی سپرده را پرداخت می‌کند.
وی در ادامه اضافه کرد: اجانب می‌خواستند شاه بر این ملت مسلط شود، اما خدای متعال امام راحل را برای رهبری این مردم انتخاب کرده بود کسی که از جانب خدا انتخاب شود شجاعت، حلم، تفکرش خدایی می‌شود و پروردگار عالم به وی شرح صدر برای هدایت مردم می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: چنین شخصی برای همه اهل عالم دلسوزی می‌کند و خدا جانش را از چشمه‌های حکمت لبریز می‌کند و علوم الهامی می‌دهد.
وی عنوان کرد: وقتی چنین رهبری انتخاب می‌شود پاسخگوی سولات بندگان خدا و تشخیص دهنده راه حق از باطل خواهد بود، همانطور که پروردگار عالم فرموده اند اگر اهل تقوا باشید راه حق را پیدا می‌کنید؛ این تفسیر شخصیت امام راحل و رهبری و سید حسن نصرالله است.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه این انسان‌ها از لغزش‌ها در امان هستند و خدا ویژگی‌های اخلاقی مهم را به آنها عطا می‌کند تا اینکه این انسان برای دیگر بندگان خدا حجت می‌شود ابراز کرد: امام آمد گردن گردنکشان را شکست، ایشان در ۱۵ خرداد در فیضیه علیه کسی صحبت کرد که همه ظالمان عالم از او حمایت می‌کردند؛ این نعمت خداست که به هرکسی نمی‌دهد.
وی در پایان تصریح کرد: امروز خیلی‌ها مرعوب دشمن هستند و گاهی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، اگر امام ۱۵ خرداد را یوم الله نامید به واسطه این بود که عظمت و نصرت الهی را در این روز می‌بینیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان