۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش نرخ بنزین تاثیر معناداری بر تورم ندارد
کد خبر: ۴۳۶۳۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران:

افزایش نرخ بنزین تاثیر معناداری بر تورم ندارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: افزایش نرخ بنزین تاثیر معناداری بر نرخ تورم ندارد.

افزایش نرخ بنزین تاثیر معناداری بر تورم ندارد
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین، علی طیب نیا در حاشیه بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با حضور در جمع خبرنگاران در ارتباط با اولویت های دولت برای بهبود شاخص های اقتصادی در سال جاری، اظهار داشت: برنامه ریزی مفصلی صورت گرفته که در عین حال که اقتصاد از رکود خارج شود هدف کنترل تورم و دستیابی به تورم تک رقمی را نیز همزمان دنبال کنیم.
وی مجموعه سیاست های هدفگذاری شده در دولت را خروج غیرتورمی اقتصاد از رکود اعلام کرد و در ارتباط با برنامه های دولت برای خروج بانک ها از بنگاه داری گفت: در لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر حکمی پیش بینی شد و قبل از آن بانک مرکزی دستورالعملی را ابلاغ کرد که براساس آن ظرف سه سال بانک ها دارایی های مازاد خود را بفروشند و از طریق منابعی که به دست می آورند بتوانند قدرت اعطای تسهیلات خود را افزایش دهند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با تاثیر افزایش قیمت بنزین بر تورم گفت: این سیاست تاثیر معنا داری بر نرخ تورم ندارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با حضور در جمع خبرنگاران در ارتباط با سیاست های پولی و ارزی دولت در سال جاری گفت: سیاست دولت همواره کنترل تورم و تلاش برای رشد اقتصادی بیشتر است و به همین منظور بانک مرکزی سیاست های سال قبل را در دستور کار دارد.
رییس کل بانک مرکزی ادامه داد:‌ اولویت اعطای تسهیلات نظام بانکی تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است که دارای ظرفیت هایی هستند که باید از آن استفاده کرد.
منبع: تسنیم انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان