۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین خير و بركت فراوانی در زندگي خود احساس مي كنم
کد خبر: ۴۳۴۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

خير مدرسه ساز:

خير و بركت فراوانی در زندگي خود احساس مي كنم

انجمن خيرين مدرسه ساز تشكيل شده است كه يك نهاد مردمي است كه با اداره آموزش و پرورش ارتباط دارد و در ساخت و ساز مدرسه كمك مي كنند.

خير و بركت فراوانی در زندگي خود احساس مي كنم
به گزارش صبح قزوين، بناوند خير مدرسه ساز و عضو هيئت مديره مجمع خيرين مدرسه ساز استان قزوين گفت: از ثلث مالي كه پدرم وصيت كرده بود را به مدرسه سازي اختصاص داده ام.
خير و بركت را در زندگي خود احساس مي كنم.
بناوند اظهار كرد: كساني وارد اين عرصه مي شوند كه با اعتقاد هستند و كشور خود را دوست دارند و مي خواهند پيشرفت جامعه را ببينند و مبناي توسعه مي تواند بحث هاي آموزشي باشد.
385 مدرسه در استان قزوين ساخته و تكميل شده است.
وي در خصوص شخصيت آقاي قدس (خير مدرسه ساز) بيان كرد: اولين مدرسه اي كه ايشان ساخته اند مدرسه رضي الوالدين است و هميشه مي گفتند تعهدات پدر و مادرم را انجام داده ام.
وي تاكيد كرد: انجمن خيرين مدرسه ساز تشكيل شده است كه يك نهاد مردمي است كه با اداره آموزش و پرورش ارتباط دارد و در ساخت و ساز مدرسه كمك مي كنند.
وي در انتها در خصوص نامگذاري مدارس افزود: بعضي از خيران مدرسه ساز مي خواهند نام آنها گمنام باشد و بعضي مي خواهند نام شهدا و عزيزانشان بر مدرسه باشد تا نام آنها ماندگار بماند.
اگر خير درخواست كند هماهنگي هاي لازم توسط اداره توسعه و تجهيز مدارس صورت مي گيرد.

انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران یک نهاد غیردولتی در ایران است که با هدف ساختن مدرسه‌های جدید و نیز بازسازی، بهسازی و تجهیز مدارس موجود در این کشور بنا نهاده شده است.
اعضای این انجمن از خیرین مناطق مختلف ایران هستند.
این انجمن به عنوان بازوی مردمی سازمان نوسازی مدارس ایران، تاکنون هزاران مدرسه در شهرها و روستاهای سراسر ایران ساخته است.

 انجمن یا جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، یکی از بزرگ‌ترین سازمانهای مردم نهاد (ان جی او) فعال در ایران است که بیش از هشتاد هزار عضو دارد .

مجامع خیرین مدرسه‌ساز در هریک از شهرستانهای ایران مجمعی با حضور نمایندگان انجمن خیرین مدرسه ساز، سازمان توسعه و تجهیز مدارس و نیز آموزش و پرورش منطقه وجود دارد که کار هماهنگی ساخت و ساز مدارس را در سطح منطقه به عهده دارد.
تا سال ۱۳۸۶، تعداد ۲۱۲ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در شهرستانهای مختلف ایران مشغول به ثبت رسیده اند .

 نحوه فعالیت انجمن بیشتر بر اساس تشکیل نشستهای محلی در سطح شهرها و استان‌ها و یا برپایی جشنواره در داخل و خارج کشور برای تامین زمین و هزینه ساخت مدارس جدید است.
معمولاً فعالیت‌های انجمن بر اساس تعهداتی است که اعضا متقبل می‌شوند.
بنابر گفته رئیس این انجمن ۳۴ درصد از تمامی مدارس موجود در ایران توسط اعضای انجمن خیرین مدرسه ساز بنا نهاده شده اند و در حال حاضر بیش از نیمی از مدارسی که هرساله در ایران ساخته می‌شود توسط این انجمن تهیه و ساخته می‌شوند .

 انتهاي پيام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان