۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تشريح دستاوردهاي دولت در استان
کد خبر: ۴۳۴۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

توسط عجم صورت گرفت؛

تشريح دستاوردهاي دولت در استان

عجم گفت: حجم كالاهاي صادراتي كاهش و ارزش آن افزايش و سهم واردات كاهش پيدا كرده است.

تشريح دستاوردهاي دولت در استان
به گزارش صبح قزوين، عجم استاندار قزوين در خصوص تشريح دستاوردهاي دولت در استان گفت: احكام برنامه پنجم توسعه در ادامه احكام برنامه چهارم و سوم توسعه است و كوچك كردن دولت براي بهتر شدن خدمات و مسئوليت هايي به بخش خصوصي واگذار شده است.
دستگاه هاي مختلف خدمات خود را از طريق پيشخوان ها به مردم ارئه مي دهند.
عجم اظهار كرد: در جهت ارتقاي توانمندي دستگاه ها آموزش مستمر داشته اند كه سبب ارتقاي سطح خدمات مي شود.
براي جبران خلاء هاي ناشي از بازنشستگي و كمبود نيروهاي انساني آزموني برگزار شد كه مجموعاً 3100 نفر استخدام مي شوند و تعداد نيروهاي متخصص افزايش پيدا مي كند.
وي در خصوص پروژه هاي نيمه تمام بيان كرد: طرحي به عنوان مهر ماندگار در كل كشور آغاز شده و در استان متناسب با طرح هاي توسعه اي كه دارد به اين مهم پرداخته است در استان قزوين 30 طرح مشمول طرح مهر ماندگار شده كه بخشي از آن مربوط به بخش خصوصي توسعه صنعت وكشاورزي است.
و بخشي از آن مربوط به زير ساخت ها است مانند خط راه آهن قزوين به رشت و بندر انزلي كه در قزوين تا پايان ماموريت اين دولت به بهره برداري مي رسد كه حدود 70 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي تاكيد كرد: در عرصه كشاورزي داربستي كردن باغ هاي انگور و قطره اي كردن سيستم آبياري مدرنرا به همراه داشته است.
و 2 مركز بيمارستاني در آبيك و تاكستان در حال اتمام و تجهيز است.
استاندار قزوين در خصوص مسكن مهر گفت: 55 هزار واحد مسكن مهر در استان قزوين بخشي از آن در شهرهاي زير 25 هزار نفر است و بخشي از آن در شهر هاي بالاي 25 هزار نفراست ولي آنچه كه مهم است 27 هزار واحد مسكن مهر در محدوده محمديه در شهر مهرگان متمركز است.
در شهر هاي آبيك، بوئين زهرا ، تاكستان و شال ساخت مسكن مهر صورت گرفته است.
وي در ادامه افزود: پروژه مسكن مهر به عنوان طرح ملي ماندگار است بيش از 10 هزار واحد تحويل داده شده و 20 هزار واحد ديگر آماده تحويل است كه در سفر دولت به قزوين تحويل داده مي شود و تا پايان ماموريت دولت حدود 80 درصد اين واحد ها به مردم تحويل داده مي شوند.
و مشكل زير ساختي در مسكن مهر وجود ندارد.
وي اظهار كرد: در سال گذشته براي توسعه واحدهاي صنعتي 720 ميليارد تومان بخش خصوصي به كمك سيستم بانكي تسهيلات گرفته و اجراي طرح كرده است.
وي بيان كرد: در حوزه صادرات پيشرفت خوبي داشته ايم و علي رغم همه محدوديت ها حجم كالاهاي صادراتي كاهش و ارزش آن افزايش و سهم واردات كاهش پيدا كرده است.
عجم تاكيد كرد: در حوزه ساماندهي امور كشاورزي دولت كار گروه ويژه كشاورزي را در كشور راه اندازي كرده است و در اين عرصه 137 ميليارد تومان را جذب كرده ايم كه موجب ارتقاي كشاورزي شده در جذب اعتبارات بخش كشاورزي امسال در كشور رتبه نخست را به دست آورده ايم.
در سال جاري در حوزه اقتصادي ستاد ساماندهي معادن كشور راه افتاده است.
استاندار قزوين گفت: در سال 90 توانستيم جايگاه اعتباري استان را از 29 به 25 برسانيم و در سال 91 استان توانست حدود30 درصد مباحث تملك دارايي را تخصيص دهد كه از ميانگين كشور تقريباً حدود 9-8 درصد بالاتر است.
وي اظهار كرد: با گرفتن 2 مصوبه در دولت حدود 550 ميليارد تومان 2 راه مهم قزوين- الموت- تنكابن كه بخش دوم آن در حال اجرا است و راه ديگر رازميان به سمت گيلان است كه در حال عملياتي و اجرايي است.
عجم در خصوص استخدامي ها افزود: تقريباً3100 نفر استخدام مي شوند كه 1800 نفر نيروهاي شركتي بوده اند كه داراي قرار داد با دولت شده اند و 500 نفر از قراردادي ها استخدام مي شوند و در آزمون هفته گذشته 550نفر براي دستگاه هاي مختلف گزينش مي شوند و حدود 75 روز ديگر نتيجه اوليه اعلام مي شود و 230 نفر سهميه خانواده ايثارگران است.
انتهاي پيام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان