۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اعزام بیش از یک هزار نفر از خانواده‌های شهدای عملیات بیت المقدس و جانبازان به اردوهای فرهنگی و سیاحتی
کد خبر: ۴۳۳۸۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خبر داد:

اعزام بیش از یک هزار نفر از خانواده‌های شهدای عملیات بیت المقدس و جانبازان به اردوهای فرهنگی و سیاحتی

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از اعزام بیش از یک هزار نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر به ویژه خانواده شهدای عملیات بیت المقدس و جانبازان به اردوهای فرهنگی و سیاحتی خبر داد.

اعزام بیش از یک هزار نفر از خانواده‌های شهدای عملیات بیت المقدس و جانبازان به اردوهای فرهنگی و سیاحتی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، نشست خبری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت سالروز سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.
غلامرضا حقایق‌پور، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این نشست اظهار کرد: با توجه به تاکید فراوان دین مقدس اسلام نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی دهی به عموم جامعه که بخش زیادی از آن توسط خبرنگاران صورت می‌گیرد، اصحاب رسانه رسالت بزرگی بر دوش دارند.
وی با اشاره به تقارن اعیاد شعبانیه با سالروز آزاد سازی خرمشهر افزود: این روز نقطه عطفی در تاریخ ۸ سال دفاع مقدس و در طول حیات نظام جمهوری اسلامی ایران است که ثبت و ضبط شده است.
حقایق‌پور با تایید فرمایش رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) که "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، خاطر نشان کرد: به طور قطع در ایجاد این حماسه بزرگ، قدرتی مافوق نیروی بشری حضور داشته و در وجود دلاور مردان و رزمندگان تجلی یافته است و موجب شکل گیری این حماسه بزرگ شده است که در مقیاس‌های بشری نمی‌گنجد.
وی در ادامه بیان کرد: وقتی خرمشهر توسط نیروهای عراقی تصرف شد، آنان سرمست از پیروزی شعار دادند "آمدیم که بمانیم" ولی غافل از این بودند که اراده خدا بر این است که در چنین روزی خرمشهر توسط نیروهای ایرانی اسلامی آزاد شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام گفت: بنیار شهید و امور ایثارگران هر سال به مناسبت ۳ خرداد و هفته جانباز برنامه‌های متعددی را تدارک دیده و اجرا می کند و امسال به دلیل تقارن مناسبت‌ها، تصمیم بر این شد که برنامه‌ها به صورت تلفیقی اجرا شوند.
وی با اشاره به رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران در ترویج، تحکیم، نهادینه کردن و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: رویکرد برنامه‌ها و اقدامات انجام شده توسط اداره بنیاد شهید، ترویجی و فرهنگی است لذا برنامه‌های ۲۰ گانه‌ای که با همکاری سایر ادارت استان تدارک دیده شده، با محوریت این مباحث اجرا می‌شوند.
حقایق‌پور در ادامه در خصوص برنامه‌های این هفته بیان کرد: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در روز پنج شنبه ۳۱ اردیبهشت و اجرای برنامه دعای کمیل در گلزار شهدا یکی از این برنامه‌ها است.
این مسئول ادامه داد: اجرای نقاشی زنده مقاومت و ایثار توسط فرزندان هنرمند شاهد و ایثارگر در گلزار شهدا در روزهای ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد ماه و اعزام بیش از یک هزار نفر از خانواده‌های شهدای عملیات بیت المقدس و جانبازان از ۱ تا ۵ خرداد ماه به اردوهای فرهنگی و سیاحتی از دیگر برنامه‌ها است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اجرای همایش رهروان علمدار کربلا با حضور جانبازان ۷۰ درصد با مشارکت سپاه صاحب‌الامر (عج) در طلائیه، همایش یلان آسمانی، نشست با شهدای محله راه چمن با حضور قاریان برجسته و یادبود شهدای عملیات بیت المقدس، نشست صمیمانه استاندار با جانبازان ۵۰ درصد به بالا به مناسبت روز جانباز از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا خواهند شد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: همایش تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان قطع نخاعی و والدین شهدای مفقودالاثر استان در سرای سعدالسلطنه با مشارکت شهرداری قزوین و برگزاری نمایشگاه عکس مقاومت از تاریخ ۳۱ اردیبهشت تا ۷ خرداد ماه در گلزار شهدای قزوین و در شهرستانهای تابعه که دارای مراکز فرهنگی هستند از دیگر برنامه‌ها است.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان