۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آتش نشانی‌های شهرک‌های صنعتی در انحصار پیمانکار خصوصی/ کار دوبرابری درمقابل حداقل دستمزد
کد خبر: ۴۳۳۴۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در گفتگو با آتش نشان‌های شهرک‌های صنعتی قزوین مطرح شد:

آتش نشانی‌های شهرک‌های صنعتی در انحصار پیمانکار خصوصی/ کار دوبرابری درمقابل حداقل دستمزد

برخی از پرسنل آتش نشانی‌های شهرک‌های صنعتی قزوین درباره مشکلات به وجود آمده در این بخش، ابراز کردند: آتش نشانی‌های شهرک‌های صنعتی به انحصار پیمانکار خصوصی در آمده است.

 آتش نشانی‌های شهرک‌های صنعتی در انحصار پیمانکار خصوصی/ کار دوبرابری درمقابل حداقل دستمزد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، هر شهرک‌ صنعتی ملزم به دارا بودن یک واحد آتش نشانی می‌باشد و مدیریت این بخش از آتش نشانی بر عهده دفتر شهرک‌های صنعتی هر استان است.
بر اساس همین قانون، قزوین نیز دارای واحدهای آتش نشانی در شهرک‌های لیا، کاسپین، آراسنج و بویین زهرا است که در حال حاضر تحت نظر دفتر شهرک‌های صنعتی استان و سازمان آتش نشانی قزوین به پیمانکار بخش خصوصی محول شده است.
چندی پیش برخی از پرسنل آتش نشانی‌های شهرک‌های صنعتی قزوین جهت اعتراض نسبت به مشکلات شغلی خود با پیمانکار مربوطه درگیر شدند و طی این درگیری یکی از پرسنل آتش نشانی توسط پیمانکار "ح.
ص" مجروح شد.
یکی از آتش نشان‌های معترض، در پاسخ به خبرنگار صبح قزوین، ابراز کرد: حدود سه سال است که "ح.
ص" بانظر مدیر شهرک‌های صنعتی، پیمانکار آتش نشانی‌های شهرک‌های صنعتی قزوین می‌باشد و کلیه  آتش نشانی‌های این بخش را به انحصار خود درآورده است.
وی افزود: از زمان حضور این پیمانکار میزان ساعات کاری آتش نشان‌ها از ۲۰۰ ساعت به ۴۰۰ ساعت تغییر کرده است در حالی که میزان حقوق دریافتی تغییری نیافته است.
یکی دیگر از پرسنل این بخش اظهار کرد: طبق قوانین وزارت کار، برای آتش نشان‌ها به ازای هر ۸ ساعت کار می بایست ۱۶ ساعت مرخصی وجود داشته باشد، همچنین در آتش نشانی‌هایی که تحت نظر شهرداری‌ها هستند، به ازای هر ۱۲ ساعت کار، ۲۴ ساعت استراحت در نظر گرفته می‌شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر آتش نشان‌های شهرک صنعتی قزوین، به ازای هر ۱۲ساعت کار، فقط ۱۲ ساعت استراحت دریافت می‌کنند و همچنین برای اضافه کاری، هزینه ایاب و ذهاب، حق اولاد، حق مسکن و شب کاری هیچ گونه هزینه‌ای به آن‌ها پرداخت نمی‌شود.
دیگر آتش نشان شهرک صنعتی تاکید کرد: اعتراض اصلی ما نسبت به این مسئله است که آتش نشانی‌های این بخش باید به صورت سازمان باشند اما متاسفانه هیچ نظارت و رسیدگی از طرف سازمان آتش نشانی استان تا به حال صورت نگرفته است.
وی خاطر نشان کرد: طبق قانون جدید کار، دفتر شهرک‌های صنعتی  پس از واگذاری بخش آتش نشانی می‌بایست در برابر اعتراضات پرسنل پاسخگو باشد اما عملا چنین اتفاقی رخ نداده است.
این آتش نشان در ادامه گفت: از زمان حضور "ح.
ص" به عنوان پیمانکار این بخش، شاهد اجحاف در حق پرسنل بوده‌ایم و ابراز اعتراضات نیز تنیجه ای جز اخراج یا درگیری نداشته است.
وی همچنین گفت: طی اعتراضاتی که به اداره کار داشتیم، بازرس اداره کار برای رسیدگی به واخواهی پرسنل به محل آتش نشانی آمد اما به جای شنیدن درد و دل ما، یک راست به سراغ پیمانکار "ح.
ص" رفت و در نهایت این پرونده مختومه اعلام شد.
کارمندان آتش نشانی‌های شهرک‌های صنعتی قزوین، در انتظار شنیدن پاسخ مسئولین امر به معضلات به وجود آمده هستند.
انتهای پیام/۷۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان