۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برگزاری هفتمین دوره طرح ولایت استانی در نیمه اول مرداد ماه/ برگزاری کرسی های آزاداندیشی جزو اولویت های سال است
کد خبر: ۴۳۳۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی قزوین مطرح کرد

برگزاری هفتمین دوره طرح ولایت استانی در نیمه اول مرداد ماه/ برگزاری کرسی های آزاداندیشی جزو اولویت های سال است

مسئول بسیج ناحیه دانشجویی قزوین با بیان اینکه هفتمین دوره طرح ولایت استان از سوم تا ۱۴ مرداد ماه برگزار می‌شود، گفت: هدف ناحیه بسیج دانشجویی رسیدن به وضعیت مطلوب در استان است.

برگزاری هفتمین دوره طرح ولایت استانی در نیمه اول مرداد ماه/ برگزاری کرسی های آزاداندیشی جزو اولویت های سال است
مهدی برزگر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین، در خصوص برنامه‌های امسال ناحیه بسیج دانشجویی قزوین اظهار کرد: با همت ناحیه بسیج دانشجویی در اسفندماه سال ۹۳ از دانشجویان دختر و پسر ۲۴۰۰ نفر به اردوی راهیان نور جنوب کشور اعزام شدند.
وی در ادامه افزود: هدف ما برنامه ریزی اردوی راهیان نور مطابق با ذائقه دانشجویان بود، بنابراین پیش از برگزاری اردو با تشکیل کارگاه‌هایی سعی شد با سلیقه همه تشکل‌ها آشنا شویم؛ در این اردو ۶۰ درصد زائران غیر بسیجی و ۴۰ درصد هم عضو بسیج بودند.
این مسئول با بیان اینکه اردوی راهیان نور ۹۳ بخشی به صورت متمرکز، نیمه متمرکز و هم جنس برگزار شد اذعان کرد: از دانشگاه‌های پیام نور، آزاد و غیر انتفاعی در دوره‌های هماهنگ و در یک سطح برگزار شد و تا ۲۷ اسفندماه این اردوی دانشجویی به پایان رسید.
برزگر با اشاره به شرکت دانشجویان در طرح هجرت در ایام نوروز تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و پیام نور از سوم تا ۱۳ فروردین ماه به مدت ۱۰ روز در اردوی هجرت شرکت کردند و به روستاهای ضیاءآباد آوج و الموت سفر کردند.
وی ادامه داد: دو گروه خواهر و برادر در خصوص موضوع بهداشت و درمان و آموزش در این مناطق حضور داشتند، پنج روز ابتدایی این اردو یعنی تا هشتم فروردین خواهران در بحث پزشک عمومی، کارشناس بهداشت محیط و داندانپزشکی و مامایی حضور داشتند و خانه به خانه بحث آموزش به اهالی این روستاها را انجام می‌دادند.
مسئول بسیج ناحیه دانشجویی قزوین با بیان اینکه ۵۰ نفر از دانشجویان دختر در درمانگاه امدادرسانی به اهالی روستا داشتند عنوان کرد: از هشتم فروردین به بعد هم دانشجویان پسر در این مناطق مستقر شدند و در پنج روز ابتدایی این اردو به خانم‌های روستا و پنج روز بعدی به آقایان خدمات دهی صورت گرفت.
  طرح ولایت کشوری امسال در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود وی در ادامه اضافه کرد: ۵۰ نفر از دانشجویان پسر از تاریخ نهم فروردین تا ۱۳ فروردین ماه به ارائه خدمات به مناطق محروم پرداختند.
برزگر اعلام کرد: پس از تعطیلات نوروز و همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها با برگزاری جلساتی بحث توجیه برنامه‌های دانشگاهها را داشتیم که نشست‌های بصیرتی، کارگاه‌های فرهنگی- بصیرتی در قالب حلقه‌های صالحین برگزار شود و سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ برنامه‌های علمی، فرهنگی و کرسی‌های آزاداندیشی با برنامه ریزی بهتری برگزار شد.
وی گفت: ناحیه بسیج دانشجویی با وضعیت مطلوب که باید در سطح استان داشته باشد، فاصله زیادی دارد و هدف ما این است در حوزه رابطه با آمریکا، اتفاقات منطقه و انتخابات مجلس و خبرگان رهبری با توجه به ذائقه دانشجویان برنامه برگزار کنیم.
این مسئول با بیان اینکه هفتمین دوره طرح ولایت استان از سوم تا ۱۴ مردادماه برگزار می‌شود بیان کرد: ۵۰۰ نفر از دانشجویان استان به مدت ۱۲ شبانه روز در دانشگاه امام خمینی(ره) از برنامه‌های معرفتی، بصیرتی و اخلاقی در قالب کلاس استفاده خواهند کرد.
وی افزود: برای کاربردی کردن این دوره از تعداد همایش‌ها کم کرده ایم و به تعداد کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی افزوده شده است تا خروجی بهتری هم داشته باشد؛ برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی، یادوراه شهدا، کرسی‌های آزاد اندیشی و آموزش نحوه برگزاری کرسی‌های آزادداندیشی از برنامه‌های طرح ولایت امسال است.
برزگر تاکید کرد: طرح ولایت کشوری نیز امسال ۲۰ ساله می‌شود که در دانشگاه فردوسی مشهد برای ۲۵۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور خواهد بود و از استان قزوین هم صدنفر از برترین‌های ششمین دوره طرح ولایت به مدت ۴۵ روز در این طرح کشوری حضور خواهند داشت.
وی در پایان خبر داد: در اردوهای جهادی ایام تابستان نیز ۴۰ گروه از دانشجویان در عرصه عمرانی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی، آموزشی، طرح‌های اقتصاد مقاومتی در مناطق طارم، الموت، آوج حضور خواهند داشت این اردوی سازندگی از ۱۵ مردادماه تا ۳۱ شهریورماه به مدت ۴۵ روز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان