۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برگزاری آئین بزرگداشت و تجلیل از خدمات حضرت آیت الله باریک بین
کد خبر: ۴۳۱۸۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اولین جلسه تشکیل شد؛

برگزاری آئین بزرگداشت و تجلیل از خدمات حضرت آیت الله باریک بین

آئین بزرگداشت و تجلیل از خدمات حضرت آیت الله هادی باریک بین، نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق قزوین برگزار می شود.

برگزاری آئین بزرگداشت و تجلیل از خدمات حضرت آیت الله باریک بین

در اولین جلسه هماهنگی آیین بزرگداشت حضرت آیت الله هادی باریک بین نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق قزوین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، مرتضی روزبه استاندار قزوین و جمعی از روسا و مدیران ادارات استان در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت از خدمات عالمان دینی و مذهبی مصداقی از تعظیم شعائر الهی و از نشانه های تقوا است.

وی افزود: فضاهای معنوی که اکنون در استان قزوین شاهد آنها هستیم مرهون زحمات و برکات وجودی شخصیت ارزشمند و عالم ربانی حضرت آیت الله هادی باریک بین است و تجلیل از شخصیت ایشان وظیفه همگانی است.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: برگزاری بزرگداشت حضرت آیت الله باریک بین جزو مسائل و موضوعات مهم استان است که باید برای برگزاری این بزرگداشت همه توانمندی های استان بسیج شود.

IMG_1887

حجت الاسلام محمد تقی بهبودی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: جایگاه معنوی آیت الله باریک بین، جایگاه ویژه ای است که در برگزاری بزرگداشت ایشان باید تاکید ویژه ای بر روی آن شود.

وی افزود: بی رغبتی نسبت به دنیا، تسلط عجیب ایشان بر هوای نفس، حرکت و ثبات قدم در خط مستقیم ولایت فقیه، امام راحل(ره) و پیروی از مقام معظم رهبری از جمله خصوصیات اخلاقی و معنوی آیت الله باریک بین است.
.
حجت الاسلام مجتبی قائد امینی مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون بیان کرد: آیت الله باریک بین، دارای شخصیت و چهره ای شناخته شده در کشور بوده و در استان های دیگر هم ارادت خاصی برای ایشان قائل هستند که می توان از ظرفیت آنها برای برگزاری بزرگداشت استفاده کرد.

وی افزود: برنامه ریزی های برگزاری مراسم باید به سمتی پیش برود که این برنامه در سطح ملی و با حضور شخصیت های کشوری برگزار شود و حتی اگر امکان داشته باشد اعضای ستاد، خدمت مقام معظم رهبری هم برسند.

مرتضی روزبه استاندار قزوین هم با تاکید بر همکاری تمام ادارات استان در این زمینه عنوان کرد: برای برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت آیت الله باریک بین باید ستادی جهت ساماندهی برنامه های آن تشکیل شود و هر حوزه و دستگاهی انجام بخشی از مراسم بزرگداشت را به عهده بگیرد.

وی افزود: لازم است تا هرچه زودتر اعضای ستاد و وظایف هر دستگاهی مشخص شود تا در زمان و فرصت مناسب به برنامه ریزی و انجام امور مربوط به برگزاری مراسم بزرگداشت پرداخته شود.
مهدی احمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اظهار کرد: شعبه استانی انجمن ملی مفاخر در اداره ارشاد قزوین دایر است و می توان از ظرفیت استانی وکشوری این انجمن برای برگزاری آئین بزرگداشت استفاده کرد.
محمد کرم اللهی گفت: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی قزوین آماده است تا با استفاده از ظرفیت ها و نیروهای خود در بخش هنری و مباحث مربوط به آن در برگزاری آئین بزرگداشت همکاری نماید.
در ادامه این جلسه اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر در مورد زمان، نحوه برگزاری بزرگداشت و برنامه های مربوط به آن پرداختند.

انتهای خبر/۱۰۰۱

منبع: روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان