۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نقاط ضعف طرح استانی شدن انتخابات مجلس باید رفع شود
کد خبر: ۴۲۸۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

نقاط ضعف طرح استانی شدن انتخابات مجلس باید رفع شود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: عده ای کم شدن ارتباط و تعامل نمایندگان با حوزه های انتخابیه و مناطق مختلف استان را از نقاط ضعف این طرح می‌دانند که هدف ما در این طرح کم کردن این تعامل و مشارکت مردم نیست و باید برای این موضوع برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

نقاط ضعف طرح استانی شدن انتخابات مجلس باید رفع شود
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس و ارائه این طرح به مجلس اظهار کرد: این طرح کلیاتش در مجلس به تصویب رسیده است و جزئیات آن تا یک هفته دیگر در صحنه علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه افزود: طرح استانی شدن انتخابات مجلس یک سری نکات مثبت دارد و به طور طبیعی نکات ضعفی هم در آن قابل مشاهده می‌باشد که باید آنها رفع شود و اگر شورای نگهبان این طرح را پس از بازنگری مورد بررسی قرار دهد، برای انتخابات اسفند سال جاری اجرایی خواهد شد.
این نماینده مجلس به بیان نکات مثبت این طرح پرداخت و گفت: در این طرح نگاه نمایندگان مجلس از بخشی نگری به سمت استان نگری تغییر خواهد کرد؛ زیرا زمانی که نماینده ای فقط برای حوزه انتخاباتی خود برنامه ریزی می‌کند در عملکردش صلاح آن منطقه را در نظر گرفته و این نکته را که آیا این طرح برای استان نیز ضروری است، در نظر نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: برای نمونه در استان خراسان در چهار شهرستان فرودگاه ساخته شده است در صورتی که هواپیمایی در آنجا فرود نمی‌آید؛ یعنی متاسفانه نمایندگان از بیت المال در آنجا هزینه کرده اند فقط به این دلیل که در حوزه انتخابیه خود برنامه ای را اجرایی کرده باشند و افرادی که به آنها رای داده اند از خود راضی نگه دارند.
با استانی شدن انتخابات مجلس وحدت نظر بیشتری بین نمایندگان در یک استان شکل می‌گیرد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اذعان کرد: اگر نوع نگاه نماینده معطوف به کل استان بود هزینه‌های بیت المال اینگونه صرف امور غیرکاربردی نمی‌شد، پس نگاه نمایندگان مردم در یک استان باید از بخشی نگری به استان گرایی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات مجلس وحدت نظر بیشتری بین نمایندگان در یک استان شکل می‌گیرد ابراز کرد: زمانی که قرار است برای یک استان کار خوب صورت بگیرد، نیاز است که همه نمایندگان اختلاف نظر کمتری روی مباحث آن داشته باشند.
حسینی با بیان اینکه طرح استانی شدن انتخابات مجلس نقاط ضعفی هم دارد تصریح کرد: عده ای کم شدن ارتباط و تعامل نمایندگان با حوزه های انتخابیه و مناطق مختلف استان را از نقاط ضعف این طرح می‌دانند که هدف ما در این طرح کم کردن این تعامل و مشارکت مردم نیست و باید برای این موضوع برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.
وی در ادامه اضافه کرد: ایراد دیگر این طرح این است که شاید فقط افرادی بتوانند رای کسب کنند که پول بیشتری برای تبلیغات خود باید هزینه کنند و این نیازمند بهره بردن از حضور سرمایه داران در انتخابات شده و شاید فساد شکل بگیرد.
این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه از موافقان اصلی این طرح هستم بیان کرد: هدف نمایندگان مجلس این است که با تصویب نهایی طرح استانی شدن انتخابات مجلس راهکارهایی برای رفع نقاط ضعفش در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان