۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین "طرح محله ما" یکی از مردمی‌ترین و موفق‌ترین طرح‌ها است
کد خبر: ۴۲۸۴۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی قزوین:

"طرح محله ما" یکی از مردمی‌ترین و موفق‌ترین طرح‌ها است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی قزوین گفت: طرح محله ما یکی از مردمی‌ترین و موفق‌ترین طرح‌ها در کنار سایر فعالیت‌های مجموعه شهرداری است که باید توسعه پیدا کند.

"طرح محله ما" یکی از مردمی‌ترین و موفق‌ترین طرح‌ها است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، آئین افتتاحیه چهارمین دوره طرح محله ما با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، مسئولین و فعالان فرهنگی محلات در سالن اجتماعات فرهنگسرا بانو حضرت زهرا(س) برگزار شد.
حسین صلح جو، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی قزوین در این مراسم اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های طرح محله ما، هم محور بودن و استقرار آن در مساجد یعنی محل مطالبات مردمی است.
راه‌انداری وب سایت در محلات ۱۴ گانه شهر قزوین رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد: مساجد محل ارتباط نسل گذشته و امروز است و محلی برای بازگو کردن مشکلات مردم و پایگاه عبادت و جایگاه سیاست است.

۱۵۶۹۵۱

این مسئول بیان کرد: طرح محله ما یکی از مردمی‌ترین و موفق‌ترین طرح‌های مجموعه شهرداری در کنار سایر فعالیت‌ها است که باید توسعه پیدا کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: در سال جاری، ۲۷ برنامه برای محلات تعریف شده که امیدواریم حضور فعال و آگاهانه و ارتقاء سطح حقوق شهروندی را در محلات شاهد باشیم.
این مسئول تاکید کرد: طرح محله ما از مکان‌هایی است که شورایاری‌ها باید با آنان هماهنگ‌تر شده و برای ارائه خدمات بیشتر به مردم از این برنامه بهره مند شوند.
وی در ادامه عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم در همه محلات ۱۴ گانه شهر قزوین وب سایتی به نام هر محله تشکیل شود و کلیه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی محله در آن شبکه ثبت شود.
سعید وزیری نژاد، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز ثمره تلاش سربازان گمنام در خط مقدم فرهنگی را که دلسوزانه و خالصانه و بدون هیچ گونه چشم داشتی با اجرای برنامه های مختلف در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و در دلِ محلات فعالیت دارند، مشاهده می‌کنیم.

IMG13170718

ایجاد حس تعلق به محلات از اهداف شورا و شهرداری است وزیری‌نژاد تصریح کرد: از دوره سوم شورای شهر، محله محوری در دستور کار برنامه ها قرار داشت و امروز ۱۴ محله در سطح شهر شکل گرفته که با هم فکری مردم برنامه ها انجام می‌شود و سازمان نقش مشارکتی، پشتیبانی و نظارت در اجرای صحیح برنامه ها را دارد.
این مسئول تصریح کرد: اعضای شورای شهر نیز کمک زیادی در این زمینه داشتند به ویژه در بحث بودجه و امیدواریم در سال جاری در راستای رفع معضلات فرهنگی جامعه نیز اقدامات موثری انجام شود.
وزیری‌نژاد تصریح کرد: خوشبختانه اعتماد و اعتقاد به مردم که همواره از تاکیدات مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) بود تحقق پیدا کرده است به شکلی که افراد نخبه در محلات گرد هم آمده و در مورد امور مختلف تصمیم گیری و برنامه ریزی می کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: ایجاد حس تعلق به محلات از اهداف شورا و شهرداری بوده لذا با راه اندازی محلات تلاش شد تا دغدغه حس تعلق به محلات در کنار حس تقویت شهری و ملی که اجزای مختلف هویت هستند، در میان شهروندان ایجاد شود.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در پایان گفت: در بحث هویت ملی مشکلی نداریم چرا که در مراسم‌های مختلف همچون راهپیمایی‌ها و انتخابات شاهد حضور افراد از قومیت‌های مختلف هستیم اما در بحث حس تعلق محله‌ای با توجه به روند ساخت و سازهای صورت گرفته و تغییر سبک زندگی لازم است تا برگشتی به گذشته داشته باشیم.
امیر علی مظاهری مدیر اجرایی طرح محله ما در آئین افتتاحیه چهارمین دوره طرح محله ما با اشاره به هدف اصلی برگزاری همایش خاطر نشان کرد: هدف اصلی این جلسه، قدردانی از زحمات دوستانی است که بدون اینکه نامی از آنان برده شود، در مجموعه محلات با دغدغه و به صورت شبانه‌روزی مشغول به فعالیت هستند.

IMAGE635419153536173968

مدیر اجرایی طرح محله ما تصریح کرد: یکی از نقاط قوت این طرح از روز اول تا کنون بحث ساختارسازی است به طوری که امروز محلاتی با ساختارهای منسجم‌تر نسبت به سال ۹۱ داریم که توانسته‌اند با مجموعه مدیریت شهری زبانی مشترک داشته، با هم تبادل اطلاعات داشته باشند.
مدیر اجرایی طرح محله ما با قدردانی از سازمان‌هایی که در اجرای هر چه بهتر برنامه ها با این طرح همکاری داشتند، ادامه داد: در سال ۹۴ باید تعداد دستگاه‌های فعال را در اجرای برنامه ها افزایش دهیم تا با حضور سازمان‌های دیگر شاهد اجرای برنامه های بهتر در سال ۹۴ باشیم.
مظاهری در خصوص نقاط ضعف طرح محله ما عنوان کرد: کاهش حجم برنامه ها در ۶ ماهه دوم سال یکی از نقاط ضعف این طرح بود که امیدواریم با تامین منابع مالی درتمام طول سال فعالیت چشمگیری داشته باشیم.
در پایان مراسم از مسئولین اجرایی و فعالان فرهنگی محلات تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان