۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آیین نمادین هفته سلامت در مدارس قزوین برگزار شد
کد خبر: ۴۲۶۸۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

با حضور متولیان تامین بهداشت در مدارس استان؛

آیین نمادین هفته سلامت در مدارس قزوین برگزار شد

آیین نمادین هفته سلامت پیش از ظهر امروز، با حضور متولیان تامین بهداشت و سلامت در مدارس استان برگزار شد.

آیین نمادین هفته سلامت در مدارس قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، ایمنی مواد غذایی به طور فزاینده‌ای در حال جهانی شدن است و نیاز به تقویت سیستم‌های ایمنی مواد غذایی بیش از پیش درمیان کشورها مشهود است.
هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی تاکید شود.

tasnim-717318

این هفته فرصتی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته به مردم، بازتوانی مضاعف و درقالب برنامه منسجم و کلان همراه با سایر دستگاه‌های مسئول در مسیر تحقق سلامت مردم گام‌های بلندی برداشته شود.
به همین منظور و براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هفته سلامت سال جاری از تاریخ یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار بهداشتی"ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره" نامگذاری شده است ضمن این‌که شعار هفته سلامت با عنوان "عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت" انتخاب شده است.
در همین راستا پیش از ظهر امروز در اولین روز هفته سلامت آیین نمادین زنگ سلامت با همکاری اداره بهداشت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین و دانشگاه علوم پزشکی استان در دبستان دخترانه لوازم خانگی پارس واقع در شهرک مینودر برگزار شد.
سعید اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و رئیس مرکز بهداشت استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: انتخاب مواد غذایی ایمن و تغذیه از عوامل مهم حفظ سلامتی افراد در طول زندگی می‌باشد.

p27

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خطاب به دانش آموزان بیان کرد: همواره مراقبت تغذیه خود باشید و از خوردن مواد غذایی ناسالم و غیر بهداشتی بپرهیزید.
رئیس مرکز بهداشت استان قزوین افزود: برخی مواد غذایی علی‌رغم خوشمزه بودن، ضررهای فراوانی برای سلامتی افراد دارد بنابراین خوشمزه بودن خوراکی‌ها را معیار انتخاب مواد غذایی قرار ندهید.
وی در ادامه با مشارکت دانش آموزان به تشریح برخی نکات بهداشتی در خصوص بهداشت دهان و دندان پرداخت و بر استفاده از مسواک، خمیردندان و دهان شویه تاکید کرد.
یکی  از مسئولین آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به اهمیت صبحانه در تامین سلامتی دانش آموزان گفت: پایگاه تغذیه سلامت در همه مدارس وجود دارد تا مواد غذایی سالم با ارزش غذایی بالا به عنوان میان وعده در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
این مسئول در پایان گفت: دانش‌آموزان به هنگام خرید موادغذایی به دستورالعمل نصب شده در کنار بوفه مدارس توجه کنند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان