۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در روز ارتش
کد خبر: ۴۲۵۳۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرمانده قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین خبر داد:

برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در روز ارتش

فرمانده قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین از برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در روز ارتش خبر داد.

برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در روز ارتش
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، عبدالرضا شهری، فرمانده قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز ارتش در سالن جلسات لشگر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: روز ارتش جمهوری اسلامی از روزهای فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است.
فرمانده قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین خاطر نشان کرد: نباید تدبیر امام خمینی (ره) را در حفظ ارتش و در زمانی که ممکن بود تنها بازوی مسلح جمهوری اسلامی قطع شود، از یاد برد.
وی ارتقاء سطح معنوی و مذهبی ارتش پس از پیروزی انقلاب را از دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: قبل از انقلاب نهادها، ادارات و وزارتخانه‌هایی وجود داشتند ولی تأثیر انقلاب بر روی ارتش به لحاظ مسائل معنوی بیش از سایر ادارات بود که ما این امر را مدیون دفاع مقدس هستیم.
شهری با بیان این‌که "روحیه شهادت طلبی، ایثار و از خودگذشتگی در نیروهای مسلح و ارتش بسیار مشهود است"، گفت: ایجاد روحیه خودباروی، خوداتکایی و ارتقاء سطح علمی در تمامی رده‌ها و در میان کارکنان ارتش یکی دیگر از دستاوردهایی است که امروز شاهد آن هستیم.
فرمانده قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین تصریح کرد: طراحی، ساخت و تولید ادوات مورد نیاز در نیروهای هوایی، زمینی و دریایی دستاورد دیگر نیروهای مسلح و ارتش است چرا که از پویایی در مسائل علمی و دفاعی برخوردارند به طوری‌که اگر بخواهند به هر سلاحی دست یابند، می توانند با همراهی نهادهای دانشگاهی و صنعتی و استفاده از ظرفیت‌های ممکن به آن دست یابند.
فرمانده قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین بیان کرد: در حال حاضر نیروهای مسلح توانایی و قدرت لازم را دارند و می توانند از کشور در هر مکانی دفاع مقتدرانه و همه جانبه داشته باشند زیرا یکی از مولفه های پیروزی هر نیروی مسلحی، پشتیبانی مردم است که با وجود این امر می توان بر هر دشمنی پیروز شد.
شهری در ادامه با اشاره به برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: یکی از برنامه های ویژه برگزاری رژه نیروهای مسلح است که روز ۲۹ فروردین در میدان ارتش و روبروی درب اصلی قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین برگزار می شود که در این رژه ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و جهاد سازندگی حضور دارند.
فرمانده قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین در ادامه عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در برنامه امسال و برای نخستین بار شاهد هستیم، رژه یگان بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی است که در دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشتند.
وی در پایان با اشاره به دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ایام افزود: گلباران گلزار شهدا با حضور نیروهای مسلح، حضور در نماز جمعه، اعزام سخنران به مدارس و دانشگاه ها، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، تقدیر از بازنشستگان آجا، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و تقدیر از سربازان نمونه از جمله برنامه هایی است که به مناسبت روز ارتش در قزوین اجرا می شود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان