۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استارت همایش ملی سلامت مادران در قزوین زده شد
کد خبر: ۴۲۲۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

استارت همایش ملی سلامت مادران در قزوین زده شد

همایشی ملی ارتقاء سلامت مادران برای مادران به عنوان رکنی اساسی، در قزوین در حال برگزاری است.

استارت همایش ملی سلامت مادران در قزوین زده شد

به گزارش صبح قزوین؛ این سمینار تخصصی که ماحصل ماه ها تلاش دست اندرکاران همایش در قزوین می باشد، امروز و فردا برگزار می شود.

این همایش از ساعت هشت و نیم امروز در آمفی تئاتر شهید بابایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین آغاز شد.
میهمانان از نقاط مختلف کشور با ارائه مقالات و پژوهش های خود با دستی پر در این مراسم حضور یافتند.

خانم دکتر زینب جورابچی، دبیر علمی این همایش دو روزه، در ابتدای برنامه به تشریح فعالیت های انجام گرفته پرداخت و گفت: بعد از ارسال طرح سلامت مادران از سوی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی قزوین، درصدد برگزاری همایش کشوری متخصصان پزشکی در استان برآمد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی این برنامه، ارتقاء سطح سلامت مادران در تمامی ابعاد است.
براین اساس ما تمامی عرصه های یک مادر، از جوانی تا سالمندی را جزء محورهای این همایش کشوری قرار دادیم.

دبیر علمی همایش ملی سلامت مادران ابراز داشت: در ابتدا قرار بود این همایش در24 تا 25 بهمن ماه برگزار شود، اما به واسطه پاره ای مشکلات این امر به 3 و 4 اردیبهشت 92 موکول شد.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی قزوین افزود: در این همایش که دارای امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان می باشد، 100 مقاله تخصصی ارائه شد که ما از 30 مقاله بصورت سخنرانی و کنفرانس و 25 اثر نیز در بخش پوستر دعوت نمودیم.

جورابچی در پایان ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری این همایش ملی، به نکته ای جالب اشاره کرد و گفت: در طی ارائه مقالات و پژوهش ها از نقاط مختلف کشور مشاهده شد که غالب مقالات برتر ما را، جوانان و حتی دانش جویان مقاطع مختلف ارائه دادند که این نشان از پویایی جوانان دارد.

لازم به ذکر است: این همایش در 11 محور برگزار می شود که اهمیت ارتقای سلامت مادران، عوامل موثر در ارتقاء سلامت مادران، بررسی عوامل افزایش مرگ و میر مادران، راهکارهای کاهش مرگ و میر مادران، بهبود بیماری های ناشی از بارداری و زایمان و اهمیت و جایگاه مراقبت مادران در منزل از جمله این محورها است.

انتهای خبر/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان