۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کاهش ۲۹ درصدی مجموع تصادفات در ایام عید نسبت به سال گذشته
کد خبر: ۴۲۲۰۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرمانده پلیس راه استان قزوین خبر داد:

کاهش ۲۹ درصدی مجموع تصادفات در ایام عید نسبت به سال گذشته

فرمانده پلیس راه استان قزوین گفت: مجموع تصادفات سال جاری در ایام تعطیلات عید ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

کاهش ۲۹ درصدی مجموع تصادفات در ایام عید نسبت به سال گذشته
سرهنگ بهرام زینلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در خصوص میزان تصادفات در تعطیلات ایام عید سال جاری اظهار کرد: طرح نوروزی راهنمایی و رانندگی ویژه تعطیلات نوروز سال جاری از ۲۵ اسفندماه آغاز شد و تا روز شنبه( ۱۵ فروردین ماه) ساعت ۱۲ شب ادامه داشت.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی استان فعالیت خود را تا ساعت ۱۲ روز ۱۴ فروردین ماه ادامه داده بودند اذعان کرد: در مجموع تصادفات تا ۱۲ شب ۱۴ فروردین ماه ۲۹ درصد کاهش داشته است.
فرمانده پلیس راه استان قزویندر ادامه افزود: تصادفات فوتی نسبت به سال گدشته ۱۷ درصد کاهش داشته است و آماری که سر صحنه فوت کرده اند ۲۹ درصد کاهش یافته؛ زیرا آمار پزشک قانونی در اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین ۱۵ درصد تصادفات جرحی و مجروحین ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و نسبت به طرح نوروزی سال گذشته در مجموع ۲۹ درصد کاهش را در راهنمایی و رانندگی داشته است.
زینلی در خصوص ارزیابی طرح نوروزی سال جاری ابراز کرد: با توجه به اینکه امسال مردم از سال گذشته بهتر رانندگی کردند در تصادفات کاهش داشتیم، با توجه به اینکه با چند نوبت بارندگی شدید در استان روبرو بودیم این کاهش تصادفات خیلی بهتر از این شرایط می‌توانست باشد.
وی عنوان کرد: در مناطق کوهستانی و گردنه کوهین و آوج در ایام تعطیلات امسال شامل برف بود و ششم و هفتم فروردین ماه برخی از جاده‌ها بسته شد و شاهد ریزش بارش‌های شدیدی در استان بودیم.
این مسئول یادآور شد: در روزهای ۲۷، ۲۸، اسفندماه سال گذشته و دوم و ششم و هفتم فروردین ماه با وجود بارندگی تصادفات افزایش یافت اما با وجود این شرایط فرهنگ رانندگی مردم نسبت به سال گذشته پیشرفت کرده است؛ مشکلی چون اطلاع ندادن رانندگان در تغییر مسیرها و نبستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب ماشین باید فرهنگ سازی شود.
وی در پایان گفت: در این ایام بیشتر مجروحین ما به سرنشینان عقب ماشین‌ها مربوط می‌شده که برخی از آنها نیز فوت شده اند زیرا کمربندی ایمنی خود را نبسته اند.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان