۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آموزش مقدماتی اطفای حریق در همه مدارس قزوین صورت می گیرد
کد خبر: ۴۲۱۲۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سرپرست سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين:

آموزش مقدماتی اطفای حریق در همه مدارس قزوین صورت می گیرد

سرپرست سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با تاکید بر آموزش و ارتقاء فرهنگ ایمنی حوادث آتش سوزی به شهروندان از آموزش مقدماتي اطفاي حريق در همه مدارس قزوين به صورت رایگان خبر داد.

آموزش مقدماتی اطفای حریق در همه مدارس قزوین صورت می گیرد
ابوالفضل ذوالقدر، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در جشنواره نوروزی در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه در راستای ارتقاء فرهنگ ایمنی حضور موثر دارد.
ذوالقدر افزود: یکی از اساسی ترین رویکردهای سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین موضوع آموزش و ارتقاء فرهنگ ایمنی است که توانسته در این جشنواره نوروزی حضور موثری داشته باشد.
وی گفت: در غرفه آتش‌نشانی در جشنواره نوروزی تلاش شده است تا برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی به صورت جدی به کودکان و بزرگسالان ارائه شود.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اظهار کرد: تلاش ما بر این است با برگزاری کلاس ها و مسابقات مختلف، مدیریت مشارکتی را در بحث ایمنی جامعه از خطرات آتش سوزی و مشارکت شهروندان در خدمات آتشنشانی در قزوین اجرا کنیم.
  ۱   ذوالقدر افزود: در صورت آموزش و مشارکت مردم و اصناف مختلف، مردم در کمک و ارائه خدمات آتشنشانی به این سازمان نقش مهمی ایفا خواهند کرد.
این مسئول بیان کرد: با اجرای برنامه‌های متنوع در غرفه آتش نشانی در جشنواره نوروزی باعث شد استقبال خوبی از این غرفه شود و امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه‌های متنوع گام های مهمی برای ارتقاء فرهنگ ایمنی برداشته باشیم.
  ۲   وی گفت: در این جشنواره موتور چهارچرخ برای عملیات‌های اطفای حریق در مرکز شهر تهیه شده که در این جشنواره به نمایش گذاشته شده است که در صورت موفقیت در مرحله آزمایش به تعداد آن اضافه خواهد شد.
ذوالقدر عنوان کرد: ۵ هزار دفتر نقاشی در اختیار کودکان قرار گرفته است تا در کنار آموزش موضوعات اولیه آتشنشانی به ارائه نقاشی نیز بپردازند.
وی افزود: طی مدت برگزاری این جشنواره، آموزش‌های ایمنی در غرفه سازمان آتش‌نشانی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود و مردم، مسافران و گردشگران نوروزی با حضور در غرفه یاد شده می‌توانند از خدمات و آموزش‌های آن استفاده کنند.
  article   سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: در این غرفه بازدیدکنندگان با چگونگی استفاده صحیح از کپسول‌های ایمنی آشنا می‌شوند که این آموزش‌ها به شکل رایگان صورت می‌گیرد.
ذوالقدر یادآور شد: ششمین جشنواره نوروزی قزوین همه روزه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و در نوبت بعد از ظهر بین ساعات ۱۶ تا ۲۲ پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان است که به دلیل بالا بودن تعداد بازدیدکنندگان در نوبت بعد از ظهر، آموزش نکات ایمنی در این نوبت به مردم ارائه می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین به منظور تقویت و ترویج فرهنگ ایمنی در میان مردم، در ششمین جشنواره نوروزی قزوین کپسول‌های آتش‌نشانی با ۲۰ درصد تخفیف به مردم عرضه می‌شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در طول ایام نوروز ۹۴ تیم‌های آتش‌نشانی در مبادی ورودی شهر قزوین مستقر هستند تا بتوانند ضمن ارائه بروشورها و نکات ایمنی به مردم و مسافران، در صورت بروز حوادث و سوانح احتمالی به حادثه‌دیدگان خدمات‌رسانی کنند.
ذوالقدر اظهار کرد: این تیم‌ها از ۱۵ اسفندماه ۹۳ در نقاط یاد شده استقرار یافته‌اند که استقرار آن‌ها تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه می‌یابد.
  articleCANINOPQ   وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آنچه ذکر شد، در داخل شهر نیز تیم‌های آتش‌نشانی پیش از آغاز سال نو به دلیل ازدحام سطح شهر و افزایش احتمال وقوع حوادث، در شش نقطه مستقر شده بودند.
این مسئول برنامه‌های این سازمان در سال ۹۴ را آموزش مقدماتی اطفای حریق در همه مدارس قزوین عنوان کرد و گفت: فراگیر کردن آموزش های اولیه آتشنشانی در سطح مدارس و اصناف به صورت رایگان ارائه خواهد شد و به محض اعلام آمادگی هر ارگانی، سازمان آتشنشانی آماده ارائه خدمات و آموزش می باشد.
وی با اشاره به اقدامات ارتقای فرهنگ ایمنی در چهارشنبه آخر سال گفت: این سازمان برای گودکان زیر ۱۲سال با موضوع چهارشنبه آخر سال مسابقه نقاشی برگزار کرد که در این مسابقه ۱۲۰۰نفر شرکت کردند که به همه آنها جوایزی اهداء شد.
انتهای پیام/۳۰۰۷/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان