۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین صنایع کشور با اتکا بر نفت و مشتقات آن آسیب خواهند دید
کد خبر: ۴۲۰۳۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

صنایع کشور با اتکا بر نفت و مشتقات آن آسیب خواهند دید

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: برخی از صنایع ما متکی بر نفت یا مشتقات آن هستند که قطعاً به دلیل تولید کننده بودن کشورمان دچار آسیب نخواهند بود.

صنایع کشور با اتکا بر نفت و مشتقات آن آسیب خواهند دید
داود محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، در خصوص اینکه کاهش قیمت نفت چه تاثیری بر صنایع داخلی دارد اظهار کرد: با توجه به اینکه مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران بیان کرده است که تا دو سال آینده قیمت نفت به بیش از ۶۰ دلار افزایش نمی‌یابد، در این راستا اثرکاهش قیمت نفت بر صنایع مختلف متفاوت است.
وی در ادامه افزود: باید اثر قیمت تمام‌شده حامل‌های انرژی را بر صنایع سنجید، به‌طور نمونه برخی صنایع به ‌شدت وابسته به انرژی هستند؛ درحالی‌که صنایعی مانند آی تی به‌طور مستقیم به این حاملها وابسته نیستند.
محمدی اذعان کرد: سقوط اخیر قیمت نفت خام برای صنایعی که نفت به عنوان ماده اولیه آن مطرح است مانند صنایع حمل و نقل خبر خوبی به شمار می آید؛ اما  قیمت های پایین نفت خبر خوبی برای همه صنایع نیست.
وی با بیان اینکه سقوط قیمت نفت می تواند به شرکت هایی که در تجارت نفت هستند آسیب برساند عنوان کرد: خود این موضوع باعث اثرات منفی بر بخش های دیگر اقتصاد نیز می شود، برخی از صنایع ما متکی بر نفت یا مشتقات آن هستند که قطعاً به دلیل تولید کننده بودن کشورمان دچار آسیب نخواهند بود.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلستاکید کرد: در شرایط امروز تلاش ما باید بر این مبنا قرار گیرد که تاثیرپذیری اقتصاد و به تبع آن صنایع از کاهش یا افزایش قیمت نفت به حداقل خود برسد و به گونه ای نباشد که دشمنان ما بتوانند از حربه قیمت برای آسیب رساندن به اقتصاد و صنایع کشور بهره ببرند.
وی تصریح کرد: مسیر حرکت اقتصادی و تولیدی کشور باید به نوعی ترسیم شود که در اثر تکان‌های نفتی و اقتصادی و توطئه های مختلف معاندین کمترین آسیب را ببیند و با عمل به منویات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بتوانیم از وابسته بودن اقتصاد به نفت جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان