۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اختصاص ۸۲ درصد به بودجه عمرانی در شهرداری محمدیه/ حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی شهرداریست
کد خبر: ۴۲۰۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شهردار محمدیه مطرح کرد

اختصاص ۸۲ درصد به بودجه عمرانی در شهرداری محمدیه/ حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی شهرداریست

شهردار محمدیه گفت: اختصاص ۸۲ درصد به بودجه عمرانی در سطح شهرداریهای استان بی نظیر است و هدف شهرداری محمدیه حرکت در مسیر کیفی سازی پروژه‌هاست.

اختصاص ۸۲ درصد به بودجه عمرانی در شهرداری محمدیه/ حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی شهرداریست
حسین بهزادپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در خصوص عملکرد یک ساله شهرداری محمدیه در فضای شهری اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌ها برای اجرای پروژه‌های شهری بحث بودجه است و به دلیل مصوب شدن بودجه پیش از شروع مدیریتم در شهرداری، ما باید مطابق با بودجه حرکت می‌کردیم.
وی در ادامه افزود: امروز از لحاظ عمل کردن به بودجه تمام پروژه‌های نیمه تمام سال ۹۲ تکمیل و طرح‌های سال ۹۳ اجرایی شده است، در سال جاری فرهنگسرای شهید رجایی و پروژه المان شهدای گمنام، بهره برداری پارک در محمدیه و یک سری پروژه‌ها در ناحیه شهری مهرگان چون، تکمیل سالن ورزشی، پارک گلستان، مسجد امیرالمومنین و سی ان جی افتتاح شد.
این مسئول با اشاره کلنگ زنی برخی از پروژه‌ها در سال جاری اذعان کرد: دارالقرآن شهر محمدیه و دو پارک در مهرگان از بزرگترین طرح‌هایی بود که صورت گرفت، همچنین ۱۸ قرارداد کوچک و بزرگ در محمدیه و ۱۷ پروژه در ناحیه شهری مهرگان اجرایی شده است که این برنامه‌ها در بودجه ۴۰ میلیاردی پیشنهادی مصوبه سال ۹۳ بود.
وی با بیان اینکه بودجه امسال به ۸۰ درصد عمرانی و ۲۰ درصد هزینه‌های جاری اختصاص داشت گفت: با عملکردی که مجموعه شهرداری محمدیه داشت این میزان تقسیم بندی بودجه اجرایی شده است، در قانون شهرداری‌ها میزان تخصیص بودجه ۶۰ درصد عمرانی و ۴۰ درصد جاری است اما رویکرد شهرداری‌ها کم کردن هزینه جاری و اختصاص آن به کار عمرانی است.
بهزادپور ادامه داد: سیاست مدیریتی شهرداری محمدیه در گذشته هم بر منوال افزایش بودجه عمرانی و کاهش بودجه جاری بوده است و بودجه ای که برای سال آینده پیشنهاد شد، ۸۲ درصد عمرانی و ۱۸ درصد جاری می‌باشد و این دو درصد کاهش هزینه جاری را در راستای عمل به منویات رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی کرده ایم.
۵۵ میلیارد تومان بودجه تعیین شده شهرداری محمدیه در سال ۹۴ وی با بیان اینکه بودجه تعیین شده برای شهرداری محمدیه در سال ۹۴ به میزان ۵۵ میلیارد تومان تعیین شده است عنوان کرد: با اینکه میزان بودجه عمرانی شهرداری محمدیه نسبت به شهرداری‌های استان بیشتر است، اما سعی ما کاهش بیشتر هزینه‌های جاری و افزایش مباحث عمرانی بوده است، زیرا با این رویکرد در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت قوی تر خواهیم داشت.
شهردار محمدیه اختصاص ۸۲ درصد به بودجه عمرانی در سطح شهرداریهای استان بی نظیر دانست و گفت: هدف شهرداری محمدیه حرکت در مسیر کیفی سازی پروژه‌هاست، با مطالعات دقیق، تهیه نقشه مناسب و نظارت خوب، استفاده از عوامل متعهد و متخصص و با حضور پیمانکاران خوب طرح‌های عمرانی ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
وی افزود: معنای اقتصاد مقاومتی این است که در سازمانها از انرژی استفاده بهینه داشته باشیم و حداکثر بهره وری از منابع صورت بگیرد و در حوزه‌های جاری و عمرانی این شرایط اعمال شود.
این مسئول تاکید کرد: در اختصاص بودجه ۸۰ درصدی به حوزه عمرانی همه فعالیت‌ها از طریق بخش خصوصی صورت می‌گیرد و در ۲۰ درصد هزینه جاری هم تا ۵۰ درصدش بر عهده بخش خصوصی است.
وی در پایان اذعان کرد: شهرداری محمدیه فقط موضوع حقوق و دستمزدها را پرداخت می‌کند و سعی ما بر این بوده است که وابستگی به بخش دولتی را کم کرده و در حوزه مشارکت مردمی وارد شویم و این قابلیت‌هاست که شهرداری محمدیه را برجسته کرده است.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان