۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین کمک ۴۰ میلیونی به نیازمندان در طرح دست‌های مهربانی/ اجرای طرح آرامش بهاری در بیش از ۹۰ بقعه شاخص استان
کد خبر: ۴۱۸۲۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

کمک ۴۰ میلیونی به نیازمندان در طرح دست‌های مهربانی/ اجرای طرح آرامش بهاری در بیش از ۹۰ بقعه شاخص استان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در طول اجرای طرح دست‌های مهربانی، نزدیک به ۴۰ میلیون تومان بسته‌های ارزاقی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان در میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

کمک ۴۰ میلیونی به نیازمندان در طرح دست‌های مهربانی/ اجرای طرح آرامش بهاری در بیش از ۹۰ بقعه شاخص استان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، پیش از ظهر امروز نشست خبری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل اوقاف برگزار شد.
اجرای طرح آرامش بهاری در بیش از ۹۰ بقعه استان قزوین حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در این نشست اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در راستای ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی، برای پنجمین سال متوالی در استان قزوین برگزار می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری آئین غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه در تاریخ ۲۵ اسفند ماه خبر داد و گفت: طرح آرامش بهاری شامل بخش های مختلف و متنوع، از ۲۸ اسفند سال جاری شروع و تا ۱۵ فروردین سال ۹۴، ادامه خواهد داشت.
این مسئول عنوان کرد: در سال جاری توجه ویژه‌ای به بحث مساجد شده تا مسافرینی که وارد استان می‌شوند؛ بتوانند با حضور در مساجد نماز خود را به جا آورده، از خدمات رفاهی مساجد نیز بهره‌مند شوند و خاطرات خوشی از مسافرت به قزوین در ذهن آنان ماندگار شود.
بیش از ۴۰ مسجد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته ۲۷ مسجد و سال جاری بیش از ۴۰ مسجد به صورت شبانه روزی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند براین اساس اقدامات لازم جهت اطلاع رسانی مناسب به مسافران، پیش بینی شده است.
حجت‌الاسلام نوروزی افزود: عطرافشانی اماکن متبرکه همراه با قرائت زیارت عاشورا، تجهیز بقاع متبرکه به کتب ادعیه نو، فضاسازی محیطی بقاع متبرکه به دلیل تقارن نوروز با ایام فاطمیه، اجرای مراسم سوگواری یاس نبوی ویژه شهادت فاطمه زهرا (س) از برنامه‌هایی است که در بیش از ۹۰ بقعه سطح استان برگزار خواهد شد.
وی در ادامه گفت: سیستم تلفن گویا و پیامکی برای برقراری ارتباط زائران و انتقال پیشنهادات و انتقادات مردم با مسئولین جهت ارزیابی میزان رضایت مخاطبان از طرح آرامش بهاری فعال است.
رضایت بیش از ۸۵ درصد مخاطبان از طرح آرامش بهاری سال گذشته این مسئول یادآور شد: بر اساس نظر سنجی صورت گرفته، سال گذشته بیش از ۸۵ درصد مخاطبان از اجرای طرح آرامش بهاری رضایت داشتند.
حجت‌الاسلام نوروزی اذعان کرد: به منظور ارائه خدمات رفاهی مطلوب به مسافران، دستورات لازم حتی در مورد رعایت مسائل جزئی به خادمین و مسئولین مربوطه داده شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت که تاثیر به سزایی در امور فرهنگی دارد یکی دیگر از ویژه برنامه‌هایی است که توسط اداره اوقاف برای ایام پیش رو، در نظر گرفته شده است.
این مسئول افزود: در این برنامه، غرفه‌هایی برای پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان دینی، ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده و جوانان، غرفه کودکان، غرفه نقاشی، غرفه سلامت و برای نخستین بار، غرفه امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داده شده است.
وی اظهار کرد: در سال جاری از گروه تئاتر در راستای آموزش رعایت نکات اخلاقی به مردم استفاده شده که در قالب طرح خیمه‎های معرفت، به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: ۲۵ مبلغ دینی از شهر قم اعزام شده‌اند که همراه با مبلغان بومی استان در اجرای بهتر طرح آرامش بهاری یاری رسانند.
این مسئول با اشاره به اهمیت مقوله حجاب و عفاف عنوان کرد: متاسفانه شاهد برخی کوتاهی‌ها در این حوزه هستیم لذا با اتخاذ تدابیر لازم در قسمت درب ورودی آستان مقدس امامزادگان برای حفظ پوشش اسلامی، چادر در اختیار زائران قرار می‌گیرد.
وی عنوان کرد: ده هزار نقشه گردشگری زیارتی، ۲۰ هزار بروشور حجاب و عفاف و ۵ هزار کتابچه با موضوع آرامش بهاری برای توزیع به مسافران نوروزی تهیه شده است.
کمک ۴۰ میلیونی به نیازمندان در طرح دست های مهربانی حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده از تاریخ دوم تا ششم فروردین سال ۹۴، به مناسبت شهادت فاطمه زهرا (س) سوگواره یاس نبوی در ۶۴ بقعه استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کنیم"، گفت: در طی دو سال گذشته تلاش جدی‌ای در جهت برگزاری هر چه بهتر این مراسم صورت گرفته است.
این مسئول خاطر نشان کرد: توزیع کتاب مسابقه یاس نبوی، برگزاری همایش یاس نبوی در روز شهادت دخت رسول اکرم و شام قریبان برای اولین بار در ایام سوگواری فاطمه زهرا (س) پیش‌بینی شده است.
وی در ادامه گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها، اجرای طرح دست‌های مهربانی است که از ۷ تا ۱۴ اسفند در جهت ارائه خدمات به خانواده‌های بی‌بضاعت در استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام نوروزی افزود: در طول اجرای این طرح، نزدیک به ۴۰ میلیون تومان بسته‌های ارزاقی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان از محل نیات مربوطه و خیرات و مبرات در میان ۴۰۰ خانواده نیازمند استان، توزیع شد.
جشن سند دار شدن موقوفات استان در سال ۹۴ وی در ادامه عنوان کرد: درآمد حاصل از امامزادگان در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود به طوری که ۳۰ درصد از این درآمدها در مسائل مدیریتی، ۴۰ درصد در بخش عمرانی، ۲۰ درصد در امور فرهنگی و ۱۰ درصد نیز بر اساس نیازسنجی و اولویت‌بخشی به بخش های یادشده تزریق می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه افزود: در سال جاری ۳۰۰ موقوفه پلاک ‌اصلی استان سنددار شدند و در سال آینده نیز با سنددار شدن۲۰۰ موقوفه باقی‌مانده، جشن سنددار شدن کلیه موقوفات استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان