۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پرداخت الکترونیکی کرایه در دستور کار سازمان تاکسیرانی قزوین
کد خبر: ۴۱۷۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مديرعامل سازمان تاکسيراني شهرداري قزوين خبر داد:

پرداخت الکترونیکی کرایه در دستور کار سازمان تاکسیرانی قزوین

مديرعامل سازمان تاکسيراني شهرداري قزوين گفت: به منظور رفع مشکل کمبود پول خرد، دستگاه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکنون بر روی ۲۰ دستگاه تاکسی بی سیم، به صورت پایلوت و آزمایشی نصب شده است.

پرداخت الکترونیکی کرایه در دستور کار سازمان تاکسیرانی قزوین
مصطفی کاشی پزها در خصوص حل مشکل پول خرد و ابراز نارضایتی شهروندان به خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: امسال بحث پرداخت الکترونیکی کرایه را مدنظر قرار دادیم و بر روی تعداد ۲۰ دستگاه تاکسی بی سیم، دستگاه کارتخوان به صورت پایلوت و آزمایشی نصب کردیم تا بار هزینه مالی آن کاهش یابد.
وی افزود: شرکتی که این اقدام را انجام داده است دنبال معایب و محاسن این طرح است و پس از تایید این دستگاهها توسط بازرسین و کارشناسان سازمان تاکسیرانی، ابتدا به صورت کامل در سرویس ۱۳۳ استفاده خواهد شد و سپس به مرور زمان در خطوط و نهایتا تاکسی‌های گردشی قابلیت نصب دارد.
کاشی پزها بیان کرد: درخواست ما از مسئولین، به ویژه شورای شهر این است که اگر تصمیمی در خصوص کرایه‌ها می‌گیرند به نحوی باشد تا اضافه پول خردی در پرداخت کرایه و مشکل پول خرد نباشد.
  ۱۶   این مسئول اظهارکرد: در روزهای پایانی سال تقاضای سفر شهروندان افزایش می یابد و ارائه خدمات به شهروندان در این شرایط بسیار حائزاهمیت است.
وی اضافه کرد: سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب به شهروندان در طول سال به ویژه در ایام پایانی سال که تقاضای سفر از سوی شهروندان افزایش می باید، به کار می‌گیرد.
تاکسی ایمن ترین وسیله نقلیه برای مردم این مسئول با اشاره به اینکه شعار امسال سازمان تاکسیرانی قزوین، تاکسی ایمن ترین، تاکسیران امین ترین و تاکسیرانی مطمئن ترین نهاد برای مردم است عنوان کرد: از شهروندان تقاضا می شود دراین ایام به منظور ترددهای درون شهری و برون شهری خود از تاکسی‌های تحت نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین استفاده کنند.
کاشی پزها تصریح کرد: استفاده از خودروهای تحت نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین به دلیل نظارتی که روی عملکرد آنان می شود، بسیار مطمئن تر از مسافربرهای شخصی هستند.
  ۱۲   وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه تاکسیرانان  نیز از بین امین ترین افراد جامعه انتخاب می شوند، اگر شهروندان وسیله ای در خودرو جا بگذارند توسط تاکسیرانان امین به واحد اشیای گمشده سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین تحویل داده می شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین یادآور شد: در صورتی که شهروندان وسیله‌ای را در تاکسی جا بگذارند می‌توانند با مراجعه به واحد اشیای گمشده سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین و دادن نشانی وسیله خود را دریافت کنند.
ارائه خدمات به گردشگران از خط تاکسیرانی میدان آزادی- راه آهن کاشی پزها در خصوص ارائه خدمات تاکسیرانی به گردشگران با توجه به نزدیکی ایام نوروز گفت: خط تاکسیرانی میدان آزادی- راه آهن علاوه برشهروندان قزوینی به مسافران برون استانی نیز سرویس دهی می کند.
این مسئول افزود: باتوجه به وضعیت جغرافیایی شهر قزوین قشری از شهروندان در خیابان راه آهن سکونت دارند که برای تردد درون شهری به مرکز و بالای شهر قزوین نیازمند استفاده از خدمات ناوگان تاکسیرانی هستند.
وی اضافه کرد: خط تاکسیرانی میدان آزادی به راه آهن از خطوط قدیمی سازمان تاکسیرانی به شمار می رود که علاوه بر سرویس دهی به منطقه پایین شهر قزوین به دلیل واقع شدن ایستگاه راه آهن در انتهای مسیر به مسافرانی که قصد استفاده از خدمات راه آهن را داشته باشند، سرویس دهی می‌کند.
  ۷۳۹۰۲۷   مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین عنوان کرد:  باتوجه به اینکه بسیاری از مردم برای مسافرت های بین استانی خود از قطار استفاده می کنند راه اندازی این خط تاکسیرانی کمک شایانی به تردد این دسته از افراد به مرکز و بالای شهر کرده است.
کاشی پزها تصریح کرد: همچنین خط تاکسیرانی میدان آزادی- راه آهن به مسافرانی که از استان های دیگر از طریق قطار وارد استان قزوین می‌شوند به منظور بازدید از آثار تاریخی و گردشگری شهر قزوین سرویس دهی می‌کند.
وی عنوان کرد: ۲۰دستگاه خودروی تاکسی در این خط تاکسیرانی فعال است و تاکسیرانان این خط نیز از تاکسیرانان قدیمی و باسابقه سازمان به شمار می‌روند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در خصوص دیگر برنامه های ایام عید گفت: سازمان تاکسیرانی قزوین برای استقبال از بهار و نوروز آمادگی کامل دارد و برای سال جدید و استقبال از بهار چندین جلسه با حضور معاونین و مدیران سازمان تاکسیرانی برگزار شد.
کاشی پزها یادآور شد: استقبال از بهار مصادف با ایام فاطمیه است و شأن و شخصیت این بانوی دو عالم اسلام سرلوحه امور تاکسیرانی است و حفظ خواهد شد.
ارائه خدمات تاکسی‌های بی سیم به صورت شبانه روزی این مسئول خاطرنشان کرد: در ایام پایانی سال به صورت ویژه تاکسی‌های بی سیم شیفت بندی شده و به صورت شبانه روزی به مردم در روزهای پایانی سال و همچنین در سال آینده سرویس دهی خواهند کرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین یادآور شد: در بخش امور شرکت‌های تاکسیرانی نیز لیست شیفت‌های کاری را به صورت داوطلبانه از آژانس‌های تاکسی تلفنی دریافت کردیم و در ایام تعطیلات نوروزی نیز آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مردم دارند.
  IMG11284609   کاشی پزها اظهار کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که این سازمان در آستانه فرارسیدن ایام نوروز در دستورکار قرار داده نظارت بر نحوه عملکرد تاکسیرانان در سطح شهر است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین تصریح کرد: بازرسان سازمان تاکسیرانی قزوین مواردی از قبیل نظافت خودروها، نوع برخورد رانندگان تاکسی ها با مسافران، رعایت تعرفه ها، نظم و انضباط در ایستگاه ها و خطوط تاکسیرانی را مورد بازرسی قرار می‌دهند.
حضور پنج اکیپ بازرسی تاکسی‌های فعال در سطح شهرقزوین کاشی پزها افزود: این بازرسان در قالب پنج اکیپ بازرسی تاکسی های فعال در سطح شهرقزوین را مورد بازرسی قرار داده و در صورت مشاهده تخلف اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
وی با بیان این که پرسنل ستادی نیز در این مدت با بازرسان سازمان همکاری می کنند، گفت: ساماندهی تاکسی ها و ایجاد کشیک های مستمر در ساعات مختلف روز از دیگر اقدامات صورت گرفته برای روزهای پایانی سال است.
کاشی پزها اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با شماره تماس سازمان تاکسیرانی به شماره ۳۳۸۴۸ و یا با داخلی ۱۱۰ شکایات خود را اعلام کنند و با داخلی ۱۲۰ پیشنهاداتشان را به روابط عمومی سازمان ارائه دهند.
وی ادامه داد: شماره پیامک‌های ۳۰۰۰۷۱۳۳ جهت دریافت و رسیدگی به شکایات مردم و شماره پیامک ۳۰۰۰۸۴۶۴ جهت دریافت پیشنهادات مردم می‌باشد.
انتهای پیام/۳۰۰۷        

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان